Μπορεί στα κτηριακά ΣΔΙΤ οι ρυθμοί να είναι αργοί, μια φορά πάντως, φαίνεται ότι υπάρχουν κάποια οδικά projects που αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Έτσι, αν και ήδη έχει περάσει παραπάνω από ένα έτος από τότε που δόθηκαν προσφορές (εκδήλωση ενδιαφέροντος στα τέλη 2022), προχωρά σταδιακά σε επόμενο στάδιο, αυτό του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο διαγωνισμός για την κατασκευή οδικού άξονα στη Βόρεια Ελλάδα, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το τεύχος πρόσκλησης υποβολής συμμετοχής σε διάλογο (Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης) του διαγωνισμού του έργου «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ», με τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ και Intrakat να έχουν δικαίωμα συμμετοχής.
Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η Αναθέτουσα Αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλει στον Ιδιώτη Φορέα Σύμπραξης πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία (αλλά σε τιμές 2022), στο ποσό των 200.438.675 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. Ο ακριβής προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν στον Ι.Φ.Σ. θα καθοριστεί βάσει των αποτελεσμάτων του διαλόγου.
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει :
Α. Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: • Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ. • Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ. • Α/Κ Μεσορράχης • Α/Κ Παλαιοκώμης • Α/Κ Μ. Σουλίου • Α/Κ Ροδολίβους • Α/Κ Πρώτης • Α/Κ Ν. Μπάφρας • Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη • Α/Κ Μαυρολεύκης • Α/Κ Περιφερειακής Δράμας • Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).
Β. Την λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Τα οφέλη
Σύμφωνα με όσα είχε παλιότερα αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά.
Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δεν θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.
Διαβάστε ακόμη:
- Καλλιθέα: Βίντεο ντοκουμέντο με τον τράπερ που τσάκισε στο ξύλο τον μουσικό του
- Κακοκαιρία Avgi: Πού θα το στρώσει σήμερα – Αναλυτική πρόγνωση ανά περιοχή
- Selma Blair: Μιλάει για πρώτη φορά για ένα παράξενο σύνδρομο που την κάνει να «πονάω συνέχεια»
- Ζόζεφιν: Βαπτίστηκα πριν 5 χρόνια, οι γονείς μου ήθελαν να επιλέξω τη θρησκεία μου