Η καλύτερη χρονιά, με ετήσια αύξηση 8,6%, ήταν το 2023 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, τα οποία δέχθηκαν σχεδόν 34 εκατ. επιβάτες με τη συντριπτική πλειονότητα, 13 από τους 14 προορισμούς, να παρουσιάζουν αύξηση σε σύγκριση με το 2022, την αμέσως καλύτερη χρονιά.

Μοναδικός χαμένος στο σύνολο της επιβατικής κίνησης, ο ένας από τους δύο premium προορισμούς της χώρας, η Μύκονος, η οποία πάντως και αυτή, με ένα σύνολο 1,66 εκατ. επιβατών, έκλεισε οριακά χαμηλότερα, κατά -1,7%, σε σχέση με το 2022 λόγω της πτώσης στην κίνηση εξωτερικού.

Ο δεύτερος premium ελληνικός προορισμός των Κυκλάδων, η Σαντορίνη, με πάνω από 2,77 εκατ. επιβάτες το 2023,, έκλεισε με οριακή άνοδο, στο +1,1% λόγω της μεγάλης αύξησης, σε διψήφιο ποσοστό, στην κίνηση εσωτερικού, όχι όμως και στην κίνηση εξωτερικού (1,5 εκατ. επιβάτες) που έκλεισε πτωτικά σχεδόν κατά 10%.

Μόνο για το μήνα Δεκέμβριο, το σύνολο της επιβατικής κίνησης ξεπέρασε τις 754 χιλιάδες (+12,7% έναντι του 2022), με τη μερίδα του λέοντος -όπως είναι εύλογο λόγω της υψηλής εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού- να εισπράττει η Θεσσαλονίκη με πάνω από 476 χιλιάδες επιβάτες.

Οι κερδισμένοι του 2023

Συνολικά η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ξεπέρασε για το σύνολο του 2023 τα 33,87 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 8,6% έναντι των 31,2 εκατ. του αμέσως προηγούμενου έτους, ενώ σε σχέση με τα 30,16 εκατ. επιβάτες του 2019, προ πανδημίας, η αύξηση τοποθετείται στο +12,3%.

Το μεγαλύτερο από τα περιφερειακά αεροδρόμια, η Θεσσαλονίκη, με πάνω από 7 εκατ. επιβάτες πέτυχε τελικά την περυσινή χρονιά την πλήρη ανάκαμψη από τα νούμερα προ πανδημίας με αύξηση κατά σχεδόν 2% έναντι του 2019. Σε διψήφιο ποσοστό, στο +18,7% είναι η αύξηση έναντι του το 2022 αποτελώντας μάλιστα και μία από τις καλύτερες επιδόσεις της χρονιάς στο σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Από τους μεγάλους νησιωτικούς προορισμούς, η Ρόδος με τις καταστροφικές πυρκαγιές στην «καρδιά» του περυσινού καλοκαιριού, έκλεισε με πάνω από 6,14 εκατ. επιβάτες και αύξηση κατά 4,9%. Μεγαλύτερη ετήσια άνοδο κατά 8,5% σημείωσε η Κέρκυρα με 4,07 εκατ. επιβάτες πέρυσι, ενώ από το σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, το υψηλότερο ποσοστό αύξησης κατά 21% είχε η Καβάλα, από τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, με μόλις 304 χιλιάδες επιβάτες στο σύνολο της περυσινής χρονιάς.

«Πρωταθλήτρια», ως προς την κίνηση εξωτερικού πέρυσι είναι η Ρόδος, με πάνω από 5,29 εκατ. επιβάτες (+2,8% ετήσια αύξηση), αποτελώντας ούτως ή άλλως κι έναν από τους εποχικούς νησιωτικούς προορισμούς της χώρας που ξεκινούν νωρίτερα τη θερινή σεζόν. Εντυπωσιακή αύξηση κατά 18,8% σημείωσε στην κίνηση εξωτερικού η Θεσσαλονίκη, φτάνοντας τα 4,75 εκατ. επιβάτες με το «Μακεδονία» να έχει προσελκύσει περισσότερες απευθείας πτήσεις με αεροδρόμια εξωτερικού.

Στο Ιόνιο, η Κέρκυρα με πάνω από 3,69 εκατ. επιβάτες σημείωσε ετήσια άνοδο της τάξεως του 8,6%, ενώ σε έναν επίσης κορυφαίο προορισμό όπως τα Χανιά, από τα 3,65 εκατ. της περυσινής συνολικής επιβατικής κίνησης (+10,9%), τα 2,82 εκατ. αφορούν το δίκτυο εξωτερικού.

Διαβάστε ακόμη: