Ο κόσμος της ταχύτητας είναι συνυφασμένος και με έναν ιδιαίτερο τρόπο ζωής. Και στην ιστορία της F1 έχουν υπάρξει αρκετοί οδηγοί οι οποίοι τον ακολούθησαν με… ευλάβεια!
Αναφερόμαστε, φυσικά, στο modus vivendi του playboy. Το οποίο, όπως θα διαπιστώσετε και από τις περιπτώσεις των οδηγών που ακολουθούν, δεν περιορίζεται μόνο σε επιτυχίες στο ωραίο φύλο.
Βλέπετε, πολλοί οδηγοί του παρελθόντος είχαν αποφασίσει να ζουν με ακραίο τρόπο. Και όχι μόνο εντός πίστας. Αμέτρητα πάρτι πριν και μετά τους αγώνες, κατανάλωση λίτρων αλκοόλ και άφθονα τσιγάρα! Δεν ήταν λίγες οι φορές κατά τις οποίες οδηγοί κόντεψαν να χάσουν αγώνες λόγω των νυχτοπερπατημάτων τους. Πράγματα, δηλαδή, αδιανόητα για την σημερινή υπέρ-επαγγελματική εποχή που διανύουμε.
Όχι ότι σήμερα έχουν εκλείψει οι playboys από το grid. Ωστόσο, όπως και να το κάνουμε, στο παρελθόν τα πράγματα ήταν αρκετά πιο ελεύθερα όπως αποδεικνύουν και οι προσωπικότητες που σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Stirling Moss
Ο Βρετανός θρύλος των αγώνων ταχύτητας είναι περισσότερο γνωστός για τις φανταστικές του ικανότητες πίσω από το τιμόνι. Έχοντας κερδίσει 16 GP -ποτέ όμως το παγκόσμιο πρωτάθλημα- ενσάρκωνε το πρότυπο του τζέντλεμαν οδηγού της εποχής του 50 και του 60.
Ωστόσο ο Stirling ήταν και μεγάλος λάτρης του γυναικείου φύλου. Σύμφωνα με το ίδιο του το site «Εκτός αγώνων ήταν ο αυθεντικός playboy της δεκαετίας του 50. Πάντα έτοιμος να γνωρίσει ένα μανούλι (sic) και να περάσει καλά. Η ζωή ενός οδηγού αγώνων τότε ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς».
Ο Moss μπορεί να είναι ο «βασιλιάς χωρίς στέμμα» της F1. Ωστόσο, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας ήξερε να ζει τη ζωή του στο έπακρο. Παντρεύτηκε τρεις φορές, με την κατά 24 χρόνια νεότερη τελευταία του σύζυγο να μένει μαζί του μέχρι τον θάνατό του στις 12 Απριλίου του 2020.
Mike Hailwood
Μπορεί το όνομα του Mike Hailwood να μην είναι τόσο γνωστό στο ευρύ κοινό. Ωστόσο, πρόκειται για έναν θρυλικό racer ο οποίος άφησε εποχή κυρίως στους αγώνες των μοτοσικλετών. Αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής 4 φορές στα 500 κ.εκ. ενώ κέρδισε και 14 φορές σε διάφορες κατηγορίες του φημισμένου αγώνα στη νήσο του Μαν.
Ο Hailwood, όμως, δεν περιορίστηκε στους δύο τροχούς. Συμμετείχε τόσο στην F1 όσο και σε αγώνες σπορ πρωτοτύπων. Παρέμεινε δε ένας πραγματικός playboy σε όλη τη διάρκεια της μεγάλης καριέρας του. Σύμφωνα με πολλούς ο τρόπος ζωής του ενέπνευσε τον James Hunt.
Χαρακτηριστική είναι η παρακάτω ιστορία: «Μία φορά ήρθε αργοπορημένος για έναν αγώνα στο Brands Hatch. Είχε ακόμη hangover από το προηγούμενο βράδυ. Δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι κανένας από την παρέα του δεν μπορούσε να θυμηθεί που είχε παρκάρει εκείνος το αυτοκίνητό του!»
James Hunt
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από την λίστα μας ο οδηγός ο οποίος ενσάρκωσε όσο κανένας άλλος το πρότυπο του playboy. Ο James Hunt ήταν ένας από τους καλύτερους οδηγούς της εποχής του αλλά και ένας από τους πιο περιζήτητους εργένηδες.
Αλκοόλ, τσιγάρα και καλή ζωή ήταν μέρος της καθημερινότητάς του. Δεν θα περιμέναμε τίποτε λιγότερο άλλωστε από κάποιον ο οποίος είχε κεντημένο στην αγωνιστική του φόρμα το μότο «Sex, breakfast of champions»! Οι ανέκδοτες ιστορίες σχετικά με τον James είναι πολλές και διάφορες.
Ο μεγάλος του αντίπαλος -αλλά και φίλος- Niki Lauda θυμάται: «Ήμασταν για δοκιμές στο Paul Ricard. Ξαφνικά επικράτησε πανικός στο pitlane καθώς η McLaren του James δεν περνούσε από την κεντρική ευθεία. Βγήκα στην πίστα για να τον βρω να… κοιμάται μέσα στο μονοθέσιο! “Niki είχε κάποιο πρόβλημα το αυτοκίνητο και είπα να πάρω έναν υπνάκο μέχρι να έρθουν οι μηχανικοί!”. Ήταν ένας απίστευτα αστείος τύπος τον οποίον δεν ξεχνούσες ποτέ και φυσικά είχε τις περισσότερες επιτυχίες στις γυναίκες».
Μπορεί ο Hunt να κέρδισε μόνο ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1976. Ωστόσο η πληθωρική του προσωπικότητα τον έκανε αγαπητό στο ευρύ κοινό ακόμη και μετά το τέλος της καριέρας του. Είχε μία πολύ επιτυχημένη καριέρα ως σχολιαστής αγώνων F1 για το BBC. Η ταινία του 2013 Rush περιγράφει με αρκετά μεγάλη ακρίβεια τόσο την κόντρα των Lauda-Hunt όσο και τις προσωπικότητες των δύο οδηγών.
Eddie Irvine
Για όσους μεγάλωσαν με την F1 των 90s -και ο γράφων είναι ένας από αυτούς- ο Eddie Irvine αντιπροσώπευε πάντοτε τον playboy της συγκεκριμένης γενιάς. Ο Βορειοϊρλανδός είχε κάνει την… απαραίτητη μαθητεία στο πλευρό του James Hunt κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 80!
Ο Eddie έγινε περισσότερο γνωστός κατά την τετραετία 1996-1999 όταν και οδηγούσε για την Ferrari στο πλευρό του Michael Schumacher. Μπορεί να μην διέθετε την ικανότητα του Γερμανού -κανείς σύγχρονός του άλλωστε δεν ήταν σε αυτό το επίπεδο- ωστόσο ήταν ένας ταχύτατος οδηγός. Ο οποίος, μάλιστα, έφτασε μία ανάσα πριν από τον τίτλο του 1999!
Στην πίστα, ο Irvine ήταν εξαιρετικός επαγγελματίας. Εκτός αυτής, όμως, ήξερε να περνάει καλά απασχολώντας πολλές φορές τον διεθνή τύπο με τα πάρτι στα οποία συμμετείχε. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι η ζωή του είναι 90% δουλειά και 10% διασκέδαση. Ωστόσο, οι πολλές αιθέριες υπάρξεις με τις οποίες τον έχει συλλάβει ο φωτογραφικός φακός κατά καιρούς ίσως λένε μία διαφορετική ιστορία.
Ο Eddie παρά το ότι έγινε γονιός σε νεαρή ηλικία δεν παντρεύτηκε ποτέ. Μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ του ιδιόκτητου νησιού του στις Μπαχάμες και της Νέας Υόρκης. Επιπλέον, συχνά πυκνά επισκέπτεται και την Ευρώπη διαμένοντας στο σκάφος του το οποίο συνήθως βρίσκεται αραγμένο στο λιμάνι του Μονακό!
Οι… συνεχιστές της παράδοσης
Μπορεί οι εποχές να έχουν αλλάξει ωστόσο υπήρξαν και στο πρόσφατο παρελθόν οδηγοί οι οποίοι ακολούθησαν αντίστοιχο τρόπο ζωής. Οι Raikkonen και Button ήταν δύο εξ αυτών πριν αποφασίσουν να… νοικοκυρευτούν. Από τους οδηγούς τους σημερινού grid ίσως ο Lewis Hamilton είναι εκείνος που βρίσκεται πιο κοντά στο πρότυπο του playboy. Βέβαια, ο Βρετανός είναι πολύ πιο διακριτικός σε σχέση με τους… ήρωες του παρελθόντος.
Σε ότι αφορά τους πιο μικρούς σε ηλικία οδηγούς του πρωταθλήματος οι Charles Leclerc και Pierre Gasly προβάλλουν ως οι πιθανότεροι… επίγονοι των playboys του παρελθόντος. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής.