Το 16 ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στη Μόντσα της Ιταλίας και μεταδόθηκε ζωντανά από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr). Μεγάλος νικητής του αγώνα ήταν ο Μαξ Φερστάπεν, με τον Λάντο Νόρις να τερματίζει δεύτερος και τον Όσκαρ Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση.
Η εκπομπή «FORMULA 1 SHOW», που μεταδόθηκε από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, με τους απεσταλμένους στη Μόντσα Πάνο Σεϊτανίδη και Μαρία Θωμά, παρουσίασε όλες τις εξελίξεις και το παρασκήνιο της Formula 1 στην Ιταλία. Μεταξύ άλλων, παρακολουθήσαμε την αποκλειστική συνέντευξη του Όλι Μπέαρμαν, οδηγού της Haas, ο οποίος μετά την εντυπωσιακή εμφάνισή του στην Ολλανδία —όπου εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε στην 6 η θέση— μίλησε για την εμπειρία του. Στην εκπομπή φιλοξενήθηκαν επίσης αποκλειστικές δηλώσεις του Τεχνικού Διευθυντή της FIA, Νικόλα Τομπάζη, καθώς και του λάτρη της Formula 1 και Πρωταθλητή Ευρώπης του 2004, Αντώνη Νικοπολίδη, ο οποίος βρέθηκε στη Μόντσα.
Δείτε τα σχετικά βίντεο εδώ:
https://antenna.gr/watch/1909869/grand-prix-italias-i-kamera-toy-ant1-sti-mageytiki-montsa
https://antenna.gr/watch/1909864/oliver-bearman-o-bretanos-odigos-tis-haas-mila-se-ant1-ant1-
https://antenna.gr/watch/1909867/nikolas-tompazis-o-texnikos-dieythyntis-monothesion-tis-fia-mila-se-ant1-ant1-
https://antenna.gr/watch/1909866/antonis-nikopolidis-o-protathlitis-eyropis-2004-mila-gia-tin-formula-1-se-ant1-ant1-
ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 16 ο GRAND PRIX ΤΗΣ ΜΟΝΤΣΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Το τρόπαιο «Χίμαιρα» με τον αριθμό 1, που σχεδίασε ο Ιταλός καλλιτέχνης Νίκο Βασελάρι (δείτε εδώ όσα δήλωσε στην κάμερα του ΑΝΤ1: https://antenna.gr/watch/1909860/nico-vascellari-o-italos-kallitexnis-poy-sxediase-tin-ximaira-mila-se-ant1-ant1#error=login_required&state=7eb21ed3-cdad-4f1d-8ce0-d3c02f190a0e&iss=https%3A%2F%2Fantennaid.antennaplus.gr%2Frealms%2Fant1plus), κατέληξε στα χέρια του Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πρωταθλητής εξασφάλισε τη νίκη στο Grand Prix της Ιταλίας, οδηγώντας την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ήταν η πρώτη του επιτυχία μετά το Grand Prix της Εμίλια-Ρομάνια τον Μάιο, και πάλι επί ιταλικού εδάφους. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής υπερασπίστηκε εξαιρετικά το προβάδισμά του απέναντι στον Νόρις της McLaren στην εκκίνηση. Ο Βρετανός τον πίεσε έντονα στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να βγει εκτός πίστας. Αναγκάστηκε να παραχωρήσει ξανά την πρωτοπορία, όμως την ανέκτησε στον επόμενο γύρο με αποφασιστικό προσπέρασμα στα φρένα. Από εκεί και έπειτα, είχε τον ρυθμό να αυξήσει τη διαφορά και να φτάσει με άνεση στην τρίτη του φετινή νίκη. Αυτό ολοκλήρωσε με ιδανικό τρόπο το Σαββατοκύριακο για τον Ολλανδό οδηγό, ο οποίος το Σάββατο είχε σημειώσει νέο ρεκόρ γύρου. Ο χρόνος του, 1:18.792, ήταν ο ταχύτερος γύρος στην ιστορία της F1, βελτιώνοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Λιούις Χάμιλτον στη Μόντσα το 2020 κατά 0,095 δευτερόλεπτα. Ήταν η τρίτη νίκη της σεζόν για τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή, μετά από εκείνες στη Σουζούκα και την Ίμολα, καθώς και η τρίτη του στο συγκεκριμένο Grand Prix, προστέθηκε σε αυτές του 2022 και του 2023, όλες με τη Red Bull Racing. Παράλληλα, αυτή ήταν η 66 η νίκη στην καριέρα του, ενώ η αυστριακή ομάδα έφτασε συνολικά τις 125, πέντε εκ των οποίων έχουν σημειωθεί στη Μόντσα. Ο αγώνας αυτός καταγράφεται στην ιστορία ως το ταχύτερο Grand Prix της Formula 1 όλων των εποχών. Η μέση ταχύτητα του Φερστάπεν ήταν 250,706 km/h, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του Μίχαελ Σουμάχερ το 2003 στη Μόντσα (247,586 km/h). Αξιοσημείωτο είναι ότι και οι οδηγοί που τερμάτισαν από τη δεύτερη έως την έβδομη θέση κινήθηκαν με υψηλότερο μέσο όρο ταχύτητας από εκείνον του Γερμανού οδηγού πριν από 22 χρόνια. Ακριβώς όπως και πέρυσι, οι δύο οδηγοί της McLaren ανέβηκαν στο βάθρο, με τον Νόρις να τερματίζει δεύτερος και τον Πιάστρι τρίτος. Ο Άγγλος οδηγός σημείωσε επίσης νέο απόλυτο ρεκόρ μέσης ταχύτητας, καθώς κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 53 ο γύρο με χρόνο 1′ 20” 901 και ταχύτητα 257,781 km/h. Η McLaren καθυστέρησε να πραγματοποιήσει τη μοναδική αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, καθώς οι οδηγοί της ούτε απειλούσαν ούτε απειλούνταν. Μόλις οκτώ γύρους πριν το τέλος αποφασίστηκε η αλλαγή από μέση σε μαλακή γόμα και για τους δύο. Πρώτος μπήκε ο Πιάστρι στον 45 Ο γύρο, καθώς βρισκόταν πίσω από τον Νόρις, με την ομάδα να φοβάται ότι ίσως τον προλάβει ο Λεκλέρκ. Στον Νόρις ειπώθηκε ότι αν γινόταν «προσπέρασμα» στα πιτ, θα δινόταν εντολή αλλαγής θέσεων. Ωστόσο, στο πιτ στοπ του Βρετανού υπήρξε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να χάσει 4 δευτερόλεπτα.Ο Πιάστρι ανέβηκε στη 2 η θέση και οι εντολές εκτελέστηκαν, προκαλώντας αντιδράσεις από αρκετούς οπαδούς του Αυστραλού, που αναρωτήθηκαν: «Αν έβγαινε ο Νόρις εκτός πίστας σ’ αυτόν τον γύρο, θα ζητούσαν και από τον Πιάστρι να κάνει το ίδιο;». Όπως και να έχει, ο Νόρις τερμάτισε τελικά 2 ος , μπροστά από τον Πιάστρι, και μείωσε τη διαφορά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος στους 31 βαθμούς, ενώ απομένουν 8 αγώνες και 224 βαθμοί να μοιραστούν. Πιο πίσω δόθηκε σκληρή μάχη ανάμεσα σε Λεκλέρκ και Ράσελ για την 4 η θέση. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Βρετανό, ενώ ο Χάμιλτον, με την άλλη Mercedes, τερμάτισε αμέσως μετά. Στην αρχή ο Λεκλέρκ είχε προσπεράσει τον Πιάστρι, αλλά ο Αυστραλός πήρε σύντομα πίσω τη θέση του και απομακρύνθηκε, καθώς η Ferrari δεν είχε τον ίδιο ρυθμό. Παρότι εκτός βάθρου, οι οδηγοί της Ferrari αποθεώθηκαν από τους τιφόζι.
Η τελική κατάταξη του 16 ου Grand Prix στη Μόντσα έχει ως εξής:
Μετά την απονομή, περιχαρής ο Φερστάπεν δήλωσε: «Ήταν μια σπουδαία μέρα για εμάς. Το μονοθέσιο ήταν πραγματικά απολαυστικό. Κατάφερα να διαχειριστώ τον ρυθμό αρκετά καλά σε όλη τη διάρκεια του πρώτου μέρους και μπήκαμε στα πιτ τη σωστή στιγμή. Ήταν μία φανταστική εκτέλεση από όλη την ομάδα. Ήμασταν σε ετοιμότητα όλο το Σαββατοκύριακο. Είναι απίστευτα απολαυστικό να κερδίζεις εδώ». Δείτε τις δηλώσεις των Πιάστρι, Νόρις και Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα εδώ: https://antenna.gr/watch/1908336/oi-diloseis-ton-verstappen-hadjar-kai-piastri
Τα μονοθέσια δίνουν το επόμενο ραντεβού στο 17 ο Grand Prix της σεζόν, την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου, στους δρόμους του Μπακού, της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν, ζωντανά και αποκλειστικά στις 14:00 στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στον ΑΝΤ1. Μην χάσετε στιγμή!
Παράλληλα, μέσα από την ιστοσελίδα antenna.gr/f1 οι φίλοι της Formula 1 μπορούν να ακούσουν το podcast «Καρό Σημαία» με τον Κώστα Ψάρρα και τον Πάνο Σεϊτανίδη, να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους για να διεκδικήσουν πλούσια δώρα στο «Formula 1 Trivia» και, φυσικά, να ενημερώνονται καθημερινά για όλα τα νέα της Formula 1, με ειδήσεις, βίντεο και έγκυρη αρθρογραφία.
Διαβάστε ακόμη:
-
Ταμείο Ανάκαμψης: Ο αγώνας δρόμου μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2026
-
Η λίστα με τους 12.720 οικισμούς που θα καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια
-
Έξι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες ανάμεσα στις 100 κορυφαίες παγκοσμίως
-
ΔΕΘ 2025: Ποιοι κερδίζουν τα περισσότερα, ποιοι τα λιγότερα και ποιοι… τίποτα