Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο πρωταγωνιστής και ο μεγάλος κερδισμένος του GP Αυστραλίας. Ο οδηγός της Ferrari ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα στη Μελβούρνη και χωρίς να απειληθεί πήρε τη 2η φετινή του νίκη, ενώ είδε τον Μαξ Φερστάπεν, το μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα να εγκαταλείπει λόγω βλάβης. Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε τη 2η θέση και ο Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών.

Εκκίνηση

Ο Μαξ Φερστάπεν είχε την καλύτερη αντίδραση όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα αλλά ο Σαρλ Λεκλέρ είχε καλύτερη πρόσφυση πάνω στην αγωνιστική γραμμή και έτσι ο οδηγός της Ferrari κράτησε την πρώτη θέση, μπροστά από τη Red Bull. Εξαιρετική ήταν η εκκίνηση του Λιούις Χάμιλτον, που πέρασε τον Σέρχιο Πέρεζ και ανέβηκε στην 3η θέση, αφήνοντας τον Μεξικανό στην 4η. Ο Τζορτζ Ράσελ ακολουθούσε στην 5η θέση, μπροστά από τις McLaren των Νόρις και Ρικάρντο, με τους Οκόν, Γκασλί και Αλόνσο να κλείνουν τη 10άδα.

Αντίθετα, πολύ κακή ήταν η εκκίνηση του Κάρλος Σάινθ με τη δεύτερη Ferrari. Ο Ισπανός έχασε πολλές θέσεις και έπεσε στη 14η θέση. Από εκεί ξεκίνησε την προσπάθεια να ανέβει θέσεις αλλά το παραέκανε και στο 2ο γύρο βγήκε εκτός πίστας, με την F1-75 να ακινητοποιείται στην αμμοπαγίδα. Ως αποτέλεσμα, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα και όλα ξεκίνησαν από την αρχή.

Επανεκκίνηση

Λίγους γύρους αργότερα η Ferrari του Σάινθ απομακρύνθηκε και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα. Ο Λεκλέρ δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την πρώτη θέση στην επανεκκίνηση και στους επόμενους δύο γύρους επικεντρώθηκε στο να ανεβάσει τη διαφορά πάνω από το 1 δευτερόλεπτο για να μην απειληθεί από τον Φερστάπεν στις ζώνες του DRS. Ο Μονεγάσκος τα κατάφερε και όταν ενεργοποιήθηκε το DRS βρισκόταν ήδη 1,5 δευτερόλεπτο μπροστά από τον Ολλανδό της Red Bull.

Ο Σέρχιο Πέρεζ όμως μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το DRS για να περάσει τον Λιούις Χάμιλτον και να ανέβει στην 3η θέση, αν και πλέον είχε μείνει σχεδόν 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταβλό του. Πίσω από τον Χάμιλτον δημιουργήθηκε ένα «τρενάκι», που το αποτελούσαν οι Ράσελ, Νόρις και Ρικάρντο.

Ο ιπτάμενος Λεκλέρ

Μετά την επανεκκίνηση ο Λεκλέρ έδειξε να έχει σαφώς ανώτερο ρυθμό από τους αντιπάλους του, καθώς γύρο με το γύρο απομακρυνόταν διαρκώς από τον Φερστάπεν. Η διαφορά ανέβηκε σταδιακά και ξεπέρασε τα 7 δευτερόλεπτα, προστατεύοντας έτσι τον οδηγό της Ferrari από πιθανό undercut.

Πιο πίσω ο Χάμιλτον ανέβασε λίγο το ρυθμό του και απομακρύνθηκε από τον Ράσελ, ο οποίος επίσης είχε βγει από το DRS του Νόρις. Ο Οκόν ήταν ο καινούριος «μηχανοδηγός» καθώς είχε πίσω του σε μικρή απόσταση τους Γκασλί και Αλόνσο.

F1: Pole position στο Μονακό ο Λεκλέρ!

Η στρατηγική των pit stop

Το επόμενο χαρτί στη στρατηγική των ομάδων ήταν τα pit stop, με τη Red Bull να κάνει την πρώτη κίνηση και να καλεί για αλλαγή ελαστικών τον Μαξ Φερστάπεν στο 19ο γύρο. Ο Ολλανδός άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με ένα σετ σκληρών και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τη μάχη των Γκασλί και Αλόνσο. Η «αναμπουμπούλα» ωστόσο έδωσε την ευκαιρία στον Αλόνσο να περάσει τον Γκασλί.

Στον επόμενο γύρο μπήκε στα pit και ο Σέρχιο Πέρεζ για τη δική του αλλαγή ελαστικών, καθώς ο Μεξικανός είχε αρχίσει να νιώθει πίεση από τον Λούις Χάμιλτον. Δύο γύρους αργότερα ήρθε η απάντηση της Ferrari, με τον Λεκλέρ να αλλάζει τα ελαστικά του και να επιστρέφει στην πίστα στην πρώτη θέση. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν πολύ καλά για τη Ferrari.

Νέο αυτοκίνητο ασφαλείας

Το 3ήμερο στην Αυστραλία ήταν εφιαλτικό για την Aston Martin αλλά το δράμα της δεν είχε ακόμα τελειώσει. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στον 24ο γύρο και χτύπησε στις μπαριέρες. Το χτύπημα δεν ήταν δυνατό, αλλά το μονοθέσιο και τα θραύσματα από την εμπρός πτέρυγα έμειναν μέσα στην πίστα και έτσι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του.

Οι διαφορές μηδενίστηκαν, με τον Λεκλέρ μπροστά από τον Φερστάπεν και τους Ράσελ, Αλόνσο, Πέρεζ και Χάμιλτον να ακολουθούν. Ο Μάγκνουσεν με τη Haas εκμεταλλευόμενος τις καταστάσεις είχε ανέβει 7ος και ακολουθούσαν οι Νόρις, Ρικάρντο και Άλμπον. Οι Αλόνσο και Μάγκνουσεν όμως είχαν ξεκινήσει με σκληρά ελαστικά και δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop.

Στην επανεκκίνηση επαναλήφθηκε το προηγούμενο σκηνικό, με τον Λεκλέρ να κρατάει την πρώτη θέση και να απομακρύνεται από τον Φερστάπεν. Αυτήν τη φορά μάλιστα ο οδηγός της Ferrari άνοιξε ακόμα πιο γρήγορα τη διαφορά και ξέφυγε μπροστά.

Η μάχη του βάθρου

Με τους δύο πρώτους να έχουν ξεφύγει, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη για την 3η θέση. Ο Ράσελ βρισκόταν εκεί, με τους Αλόνσο, Πέρεζ και Χάμιλτον να ακολουθούν. Τα «παλιά» ελαστικά του Αλόνσο όμως τον έκαναν σχετικά εύκολο θήραμα για τους Πέρεζ και Χάμιλτον, που τον πέρασαν και έβαλαν στο στόχαστρο τον Ράσελ. Όλα αυτά, βέβαια, ελάχιστα απασχολούσαν τον Λεκλέρ, που έχοντας καθαρή πίστα μπροστά του ανέβαζε συνεχώς τη διαφορά.

Ο Πέρεζ έφτασε σχετικά γρήγορα πίσω από τον Ράσελ και άρχισε να τον πιέζει. Πιο πίσω ο Μάγκνουσεν δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις δύο McLaren και οι Νόρις και Ρικάρντο τον πέρασαν διαδοχικά. Τελικά ο Πέρεζ πέρασε τον Ράσελ λίγους γύρους αργότερα, αφότου ο οδηγός της Mercedes πήρε μήνυμα από την ομάδα του ότι πρέπει να προσέξει τη διαχείριση των ελαστικών του.

Formula 1: Πρωταθλητής ο Μαξ Φερστάπεν στο πιο επικό Grand Prix στην ιστορία

Η «καταστροφή» για Φερστάπεν

Η μάχη της κορυφής πήρε μιαν αναπάντεχη τροπή, όταν στον 39ο γύρο η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας, με φωτιά και καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος. Πολύ μεγάλη ατυχία για τον Ολλανδό, που εγκαταλείπει για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες.

Ο Λεκλέρ έτσι κι αλλιώς ήταν μπροστά αλλά πλέον είχε ακόμα λιγότερα πράγματα για να ανησυχεί. Ο Πέρεζ «κληρονόμησε» τη 2η θέση στον αγώνα, με τον Τζορτζ Ράσελ να είναι καθ’ οδόν για για την 3η θέση του βάθρου, αν και ο Χάμιλτον που βρισκόταν πίσω του ίσως είχε κάτι να πει γι’ αυτό.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βγήκε για λίγο έδωσε την ευκαιρία στους Αλόνσο και Μάγκνουσεν να κάνουν το pit stop τους, ωστόσο έπεσαν και οι δύο εκτός 10αδας. Ο Λανς Στρολ όμως είχε ανέβει στην 9η θέση, αλλά είχε λάβει ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί άλλαξε γραμμή περισσότερες φορές όταν αμυνόταν στον Γκασλί.

Περίπατος μέχρι το τέλος

Ο Λεκλέρ ήταν τόσο άνετος στην πρώτη θέση που έγραφε ταχύτερους γύρους απλώς γιατί μπορούσε, αφού κανείς δεν πλησίαζε καν το ρυθμό του. Πιο πίσω ο Πέρεζ ήταν άνετος στη 2η θέση ενώ και ο Ράσελ δεν ένιωθε πλέον σοβαρή απειλή από τον Χάμιλτον. Οι McLaren των Νόρις και Ρικάρντο ακολουθούσαν σε παράταξη, μπροστά από τους Άλμπον, Οκόν, Μπότας και Γκασλί. Ο Άλμπον όμως έπρεπε να κάνει το υποχρεωτικό pit stop καθώς δεν είχε αλλάξει ελαστικά από το ξεκίνημα του αγώνα.

Έτσι, ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την καρό σημαία και πανηγύρισε μια πολύ μεγάλη νίκη, που ήρθε πολύ πιο εύκολα από ό,τι περίμεναν στη Ferrari. Οι Σέρχιο Πέρεζ και Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσαν το βάθρο και ακολούθησαν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Εστεμπάν Οκόν, Βάλτερι Μπότας, Πιέρ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον.