Το νέο Ford Raptor αφίχθη στη χώρα μας και η Ford Motor Ελλάς στους εκπροσώπους του Τύπου παρουσίασε τη 2η γενιά, μέσα από μια ωραία και ζεστή παρουσίαση.
Είναι η δεύτερη φορά που οδηγούμε ένα pick-up με αυτές τις δυνατότητες (η πρώτη ήταν με το Raptor πρώτης γενιάς). Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι κάνει το αυτοκίνητο. Από πού περνάει και πώς περνάει. Χαντάκια, ποτάμια, βράχια, αυλάκια, όλα ίσιωμα.
Και αφού περάσεις όλα ή ό,τι βρεις στον δρόμο σου, από μονοπάτια μέχρι κατσάβραχα, κατεβαίνεις, με προσοχή ώστε να μην λερώσεις το παντελόνι από το πλαϊνό «σκαλοπάτι» καθώς έχεις βουτήξει σε κάθε λακκούβα στον δρόμο σου, κάνοντας το Raptor αμφίβιο, βάζεις το σακάκι σου, βοηθάς να κατέβει και η συνοδός του δεξιού καθίσματος, και προχωράς προς το Gala που είσαι καλεσμένος.
Αφήνεις το Raptor στους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι στο πάρκινγκ και προχωράς. Ακόμα και έτσι λασπωμένο ανάμεσα στις λιμουζίνες μαγνητίζει τα βλέμματα. Όχι επειδή η σιλουέτα έχει καλυφθεί με τα χαρακτηριστικά της περιπέτειας, αλλά λόγω των πληθωρικών διαστάσεων. Ένας οδοστρωτήρας με ακριβό ένδυμα life-style. Ξεπερνάει κατά πολύ την έννοια του «αγροτικού» καθώς μόνο αγροτικό δεν είναι. Κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα premium μοντέλο σε έκδοση pick-up. Εξελιγμένο από τη Ford Performance στις ΗΠΑ, το Raptor ψάχνει αντίπαλο και φυσικά δεν έχει. Είναι μια κατηγορία μόνο του. Αλλά τα λόγια περιττεύουν όταν το οδηγήσετε. Δε θα πιστέψετε τι κάνει. Εμείς το οδηγήσαμε διασχίζοντας δύσβατα μέρη, που θεωρούμε ότι κανένας ιδιοκτήτης δεν θα προβεί σε τέτοια δοκιμασία.
Εκτός αν είστε τόσο λάτρεις της περιπέτειας και «ανοίξει» νέους δρόμους στο απροσπέλαστο δάσος, ή διασχίζοντας ποτάμια βάθους 850 χλστ. Στα πολύ δύσκολα τον λόγο έχει το Trailer Control, το επιλέγεις σε συνδυασμό με το κλείδωμα των διαφορικών (μπροστινό, μεσαίο, πίσω), κρατάς μόνο το τιμόνι, παρακολουθείς την πορεία μπροστά σου μέσα από την κάμερα και αυτό σκαρφαλώνει μόνο του – χωρίς να πατάς γκάζι, κατηφορίζει μόνο του, χωρίς να πατάς φρένο και τρελαίνεσαι για τις δυνατότητές του.
Φυσικά είναι φτιαγμένο για τέτοιες καταστάσεις με ακόμα πιο ενισχυμένο σασί από το Raptor πρώτης γενιάς και αναρτήσεις –FOX– που μεταμορφώνουν το ανάγλυφο του δρόμου σε μαγικό χαλί.
Και επειδή με το Raptor δεν είσαι σε καθημερινή βάση με τον μανδύα του εξερευνητή, αν και δύσκολο και για την πόλη λόγω των εξωτερικών διαστάσεων, το αυτοκίνητο το απολαμβάνεις και αλλιώς καθώς μετατρέπεται σε αίθουσα μουσικής.
Το Hi-Fi φέρει την υπογραφή της B&O με τα 8 ηχεία. Και παρά το γεγονός ότι φέρει θηριώδη ελαστικά, διαστάσεων 285/70-17 αλλά και πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 5,38/2,03/1,92 χλστ. στο εσωτερικό δεν περνούν αεροδυναμικοί θόρυβοι. Ακόμα και όταν ξεφύγαμε από τα όρια του Κ.Ο.Κ. και ταξιδεύαμε στην Εθνική οδό με 180 χλμ./ώρα, μόνο από την ένδειξη του κοντέρ γινόταν αντιληπτά τα χλμ.
Παρά το γεγονός ότι η καρότσα ήταν άδεια (γεμάτη και σύμφωνα με το βάρος που αναφέρει ο κατασκευαστής πρέπει να δεις τη συμπεριφορά ενός pick-up) εντούτοις το αυτοκίνητο έμοιαζε στο δρόμο σαν ένα μεγάλο –πολυτελές– SUV με σπορ χαρακτηριστικά. Και το Raptor προσφέρει και αυτό. Το πορτοκαλί των φωτογραφιών έφερε τον twin-turbo κινητήρα τεχνολογίας Eco Boost, V6, 3λίτρων (υπάρχει και έκδοση diesel με 2λιτρο μοτέρ Eco Blue 210 ίππων με ροπή 500 Nm) απόδοσης 292 ίππων με ροπή 491 γρ./χλμ. με 7 επιλογές στο οδηγικό μενού.
Normal: Για καθημερινή χρήση
Sport: Για σπορ οδήγηση
Slippery: Για ολισθηρά εδάφη
Mud/Ruts: Για λάσπες και αυλάκια
Rock Crawl: Για εδάφη βραχώδη
Sand: Για αμμώδη εδάφη
Baja: Για όταν θέλετε να «βγάλετε» τον αγωνιστικό σας χαρακτήρα.
To κιβώτιο είναι αυτόματο 10 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) με 4 επιλογές μετάδοσης κίνησης: 2H, 4A, 4H, 4L, που όποια επιλογή και αν επιλέξετε ένας πολύ ωραίος ήχος –εάν έχετε ανοικτά τα παράθυρα– θα σας συντροφεύει. Στην άσφαλτο η ιδανική επιλογή είναι η 2Η, 2κίνητο δηλαδή που «ελευθερώνει» και το τιμόνι σε ό,τι έχει να κάνει με τον κύκλο στροφής. Ως 4κίνητο η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και όταν αρχίζουν να ολισθαίνουν, ροπή μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς έως 50%.
Στους προφυλακτήρες, μπροστά-πίσω υπάρχουν από δύο γάντζους, ώστε να τραβήξετε τον κορμό που έχει πέσει από τη βαρυχειμωνιά, έχοντας φράξει τον δρόμο. Στο εσωτερικό η Ford έχει αντιμετωπίσει το Raptor σαν ένα πολυτελές SUV. Προσεγμένα υλικά, φαρδιές αναπαυτικές δερμάτινες θέσεις για τέσσερις, δερμάτινο τιμόνι σωστής διαμέτρου, ηλεκτρικές ευκολίες, ψηφιακό ταμπλό.
Το καντράν είναι 12,4 ιντσών και η οθόνη αφής 12 ιντσών με πολύ καλά γραφικά. Στη διάθεση του οδηγού κάμερα 360ο , διζωνικός κλιματισμός, επαγωγική φόρτιση smartphones, παροχές – πρίζες 400 Watt – θύρες USB.
Εξωτερικά το ανανεωμένο Raport φέρει νέα μάσκα, καπό, προβολείς MatrixLed και φώτα ημέρα Led με τέτοια σχεδίαση που σκιαγραφούν το πλάτος του αυτοκινήτου. Να αναφέρουμε και αυτό. Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί εάν τα pick -up είναι παράνομα ή όχι με κάλυμμα στην καρότσα, ο νέος νόμος που ισχύει αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το κάθε pick-up που φέρει κάλυμμα έως το ύψος της καρότσας δεν είναι παράνομα.
Η Ford Motor Ελλάς μαζί με το αυτοκίνητο δίνει και ένα αντίγραφο του νέου νόμου στον ιδιοκτήτη. Για συμπέρασμα τι να «πούμε». Ο βασιλιάς στα pick – up είναι εδώ. Ένα διαφορετικό πολυεργαλείο δρόμου πέρα από την έννοια του «αγροτικού» όπως προαναφέραμε. Με την τόσο ψηλή θέση οδήγησης αισθάνεσαι κυρίαρχος των δρόμων – και όχι άδικα. Επιβλητικό, premium, όχημα πολλών χαρακτήρων. Τιμές από 72.336 ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα
-
Σφίγγει ο κλοιός για την KPMG από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή
-
Στο αρχείο η υπόθεση Βελόπουλου μετά τις καταγγελίες του Μυλωνάκη για 500 ευρώ «μαύρα» τον μήνα
-
Γεωργαντάς: Από το γραφείο του μοίραζαν σταυρωμένα ψηφοδέλτια του… Κιλτίδη
-
Θοδωρής Μαραντίνης: «Έχω δώσει 173.568 ευρώ από τότε που είμαστε χωρισμένοι»