Στην αγορά της Ευρώπης το Ford Bronco, που ανήκει στην κατηγορία των σκληροτράχηλων 4Χ4, δεν είναι γνωστό γιατί δεν εισάγεται…
Στις ΗΠΑ, όμως, ο «πυρετός» Ford Bronco χτυπάει κόκκινο. Και όχι τυχαία, καθώς το Bronco έχει πλασαριστεί ως o φυσικός αντίπαλος του Jeep Wrangler.
Ακολουθεί το ίδιο στυλ με το Wrangler, προσφέροντας πολλές λύσεις εξατομίκευσης, με αποτέλεσμα να έχει καταφέρει να γυρίζει τα κεφάλια πολλών οπαδών του off – road από τότε που παρουσιάστηκε, το καλοκαίρι του 2020.
Τώρα όμως, στην αυγή του 2022, ο Αμερικανός κατασκευαστής έρχεται πολύ αποφασισμένος ρίχνοντας στην αγορά ακόμα μία έκδοση του Bronco με στόχο να είναι το απόλυτο off – road…
Για τη Ford αυτό είναι το τρίτο μοντέλο που «φέρει» το όνομα Raptor μετά το F-150 και το Ranger. Όπως σε αυτά τα μοντέλα, έτσι και στο Bronco, η όλη αισθητική είναι έντονα προσανατολισμένη στο εκτός δρόμου ύφος.
Κι αυτό γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά. Στον «όγκο» που πατάει στον δρόμο.
Χάρη στους νέους μεγάλους θόλους τροχών, αυτό το Bronco Raptor είναι σχεδόν 25 εκ. φαρδύτερο από τις άλλες εκδόσεις, φτάνοντας έτσι στα 2,18 μέτρα. Ένα όχημα εκτός δρόμου με μέγεθος XL, όπως υπογραμμίζεται επίσης από τα γιγαντιαία ελαστικά παντός εδάφους διαστάσεων 37 Χ 12,50-17 (αμερικάνικες διαστάσεις), τα μεγαλύτερα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε αμερικάνικο SUV.
Η Ford αναθεώρησε επίσης πλήρως τη σχεδίαση του μπροστινού προφυλακτήρα για να βελτιώσει τις δυνατότητες εκτός δρόμου και πρόσθεσε νέους μπροστινούς γάντζους ρυμούλκησης και προβολείς ομίχλης. Επίσης δεν λείπουν τα γραφικά Raptor στα πλαϊνά και στο νέο καπό με εισαγωγές.
Το Bronco Raptor είναι ένα σκληρό όχημα εκτός δρόμου που υπογραμμίζεται από την αρχιτεκτονική του δαπέδου spar – frame.
Μάλιστα, η Ford αύξησε τη στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου κατά 50% και αναθεώρησε πλήρως τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αυξάνοντας τη διαδρομή, την απορρόφηση, αλλά και την αντοχή διασχίζοντας δύσκολες διαδρομές σε απαιτητικά εδάφη, ενώ η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε στα 33 εκ., 12 εκ. περισσότερο από τα άλλα μοντέλα της οικογένειας Bronco.
Το Bronco βασίζεται σε αναρτήσεις Fox Internal Bypass, την ίδια λύση που υιοθετεί το Raptor και η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσαρμόζει τη λειτουργία του κάθε τροχού ανεξάρτητα πολλές φορές το δευτερόλεπτο.
Ο κινητήρας του Bronco Raptor
Και ερχόμαστε, λοιπόν, στον κινητήρα του Bronco Raptor. Το τμήμα Ford Performance υπογράφει τον 3.0 λιτροbiturbo V6 Eco Boost απόδοσης 400 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 10 σχέσεων με 7 επιλογές οδηγικού μενού αναλόγως της μορφολογίας του εδάφους. Εκτός από την παροχή ισχύος, την απόκριση του τιμονιού και τη λειτουργία της ανάρτησης, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τον ήχο της εξάτμισης μεταξύ των διαμορφώσεων Normal, Sport, Quiet και Baja.
Επιπλέον ο κινητήρας όπως και το κιβώτιο φέρουν ειδικά εξελιγμένο σύστημα ψύξης για να αντέχουν σε δοκιμασίες κάτω από τις πιο ακραίες θερμοκρασίες.
Στη καμπίνα των επιβατών ξεχωρίζει το ψηφιακό καντράν 12 ιντσών που δείχνει τις κύριες πληροφορίες οδήγησης και μια σειρά στατιστικών από το υπομενού στη σελίδα PerformanceView. Τα καθίσματα είναι από δέρμα Black Onyx και διαθέτουν ένθετα Code Orange, όπως και τα πάνελ των θυρών, το ταμπλό και τα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας.
Το τιμόνι φέρει χοντρή στεφάνη και ταιριάζει με τα νέα paddles, που φέρουν εμφάνιση μαγνησίου. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 12 ιντσών του συστήματος infotainment Sync 4. Ο εξοπλισμός μπορεί να ενσωματωθεί με διάφορα πακέτα και μπορείτε να προσθέσετε, ανάμεσα στις διάφορες επιλογές, το ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι παραγγελίες για το Raptor θα ανοίξουν τον Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το καλοκαίρι με διαθέσιμες 10 αποχρώσεις: Hot Pepper Red Metallic, Velocity Blue Metallic, Eruption Green Metallic, Shadow Black, Iconic Silver Metallic, Area 51, Cactus Grey, Cyber Orange MetallicTri – coat, Oxford White και Code Orange..