Μια πισίνα με 130.000 γυάλινα μωσαϊκά πλακάκια στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Ένας υπερυψωμένος διάδρομος περιπάτου γεμάτος διαθλαστικά χρώματα. H iconic πολυθρόνα Archibald της Poltrona Frau ντυμένη με ένα ντεγκραντέ πλέγμα από χρωματιστά pixel. Σαν να κοιτάς τον κόσμο μέσα από ένα φασματοσκόπιο νιώθεις όταν βλέπεις τα έργα του Ισπανο-Αργεντίνου καλλιτέχνη Felipe Pantone, από την γεμάτη γραφικά με pixel Corvette του 1994 που είχε παρουσιάσει στην έκθεση graffiti και street art “Beyond the Streets” στο Λος Άντζελες μέχρι την πρόσφατη μνημειώδη τοιχογραφία Optichromie ύψους 25 ορόφων στο Τζέρσεϊ Σίτι.

Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
Οptichromie, η τοιχογραφία του Pantone σε ένα κτίριο κατοικιών στο Τζέρσεϊ Σίτι.

«Σχεδίαζα χαρακτήρες Mortal Kombat και λογότυπα συγκροτημάτων heavy metal της δεκαετίας του ’80 από τότε που ήμουν μωρό» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξη στο Forbes. Γεννημένος στο Μπουένος Άιρες το 1986, o Pantone μεγάλωσε στη νοτιοανατολική Ισπανία. Στα δώδεκα του ανακάλυψε το γκράφιτι, και μετά τις σπουδές στις καλές τέχνες στη Βαλένθια, άνοιξε το στούντιο του και ξεκίνησε να πειραματίζεται πάνω στα θέματα που τον απασχολούσαν: τον δυναμισμό, τον μετασχηματισμό, την ψηφιακή επανάσταση. Απεικονίζοντας τη σύγκρουση και τη μετάβαση ανάμεσα στο αναλογικό παρελθόν και στο ψηφιακό μέλλον, τα έργα του -τοιχογραφίες, γκράφιτι, πίνακες, γλυπτά- έχουν ξεκάθαρες αναφορές στην Οπ Αρτ και χαρακτηρίζονται από γεωμετρικά σχήματα, πλέγματα και ζωηρά χρώματα.

Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
H iconic πολυθρόνα Archibald της Poltrona Frau
Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
Tο ρολόι Ζenith Defy Extreme Felipe Pantone κυκλοφόρησε σε 100 μόνο κομμάτια..
Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
«Chromadynamica Pool», η πισίνα-έργο του Felipe Pantone με 130.000 γυάλινα πλακίδια στα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Η διάσημη πλέον καλειδοσκοπική υπογραφή του βρίσκεται παντού -από τα κινητικά γλυπτά “Subtractive Variability Compact” (2021) στα οποία χρησιμοποιούσε το χρωματικό μοντέλο CMY (Cyan, Magenta, Yellow) για να αποδώσει ολόκληρο το χρωματικό φάσμα μέχρι το ρολόι Ζenith Defy Extreme Felipe Pantone με το καντράν όλο διαφάνειες και ιριδισμούς που σχεδίασε σε περιορισμένη έκδοση 100 κομματιών. Ανάμεσα στα πρότζεκτ του που ξεχωρίζουν είναι και η πισίνα μιας παραθαλάσσιας κατοικίας στην Ισπανία σχεδιασμένης από την αρχιτέκτονα Esther Santos, στην οποία τοποθέτησε 130 χιλιάδες γυάλινες ψηφίδες της εταιρίας ΟΝΙΧ. Το έργο έχει τίτλο “Chromadynamica Pool” και οι πολύχρωμες ψηφίδες σε συνδυασμό με ένα στρόβιλο που κάνει το νερό να κυματίζει και τις ακτίνες του ήλιου δημιουργούν ένα μοναδικό οπτικό εφέ.

Tο 2021, αίσθηση προκάλεσε η εγκατάσταση “Quick Tide” που δημιούργησε στο Greenwich Peninsula, μια περιοχή στο νοτιοανατολικό Λονδίνο που αναπτύσσεται κατά μήκος του Τάμεση. Ενσωματώνοντας ένα μείγμα βινυλίου σε ένα υπερυψωμένο μονοπάτι περιπάτου, ο καλλιτέχνης το μεταμόρφωσε παρέχοντας στους επισκέπτες μοναδικές προοπτικές και εικόνες ανάλογα με την ώρα της ημέρας και το σημείο που βρίσκονταν.

Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
Η εγκατάσταση “Quick Tide” που δημιούργησε στο Greenwich Peninsula
Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
Felipe Pantone, στρογγυλή φουσκωτή ξαπλώστρα πισίνας
Ο καλλιτέχνης-φαινόμενο που κρατά το πρόσωπό του κρυμμένο
Beyond the Streets

Ένα χρόνο αργότερα, στην έκθεση Μanipulable στην γκαλερί Common στο Τόκιο, πηγαίνοντας κόντρα στην προσταγή «μην αγγίζετε» που συνοδεύει συνήθως ένα έργο τέχνης, ο Felipe Pantone είχε επιτρέψει στο κοινό να αγγίξει, να περιστρέψει και να αναδιαμορφώσει τα «κινητικά» έργα του.
Πρόσφατα, το ενδιαφέρον μονοπώλησε η τοιχογραφία του σε ένα κτίριο κατοικιών στο Τζέρσεϊ Σίτι (θυμίζει το παλιό δοκιμαστικό σήμα της κρατικής τηλεόρασης) που έχει τίτλο Οptichromie. Όπως αναφέρει το designboom, ο Felipe Pantone και η ομάδα του εργάστηκαν επί 25 ημέρες σε ανυψωτικό μηχάνημα χρησιμοποιώντας 600 κιλά μπογιά και σπρέι∙ αντιμετώπισαν κρύο, βροχή, δύο σεισμούς, και είδαν την ηλιακή έκλειψη. Η τοιχογραφία, που έχει διαστάσεις 70 Χ 20 μ. στολίζει το skyline της Νέας Υόρκης με γεωμετρικά μοτίβα και τολμηρά χρώματα.

«Βρήκα το στυλ μου στα γκράφιτι. Ήθελα να ξεχωρίζουν στο δρόμο, να είναι έντονα και να ανταγωνίζονται την οπτική ρύπανση της πόλης» είχε αποκαλύψει παλιότερα. Σήμερα τα έργα του δεν παρουσιάζονται μόνο στους δρόμους, αλλά σε γκαλερί και μουσεία, από το Παρίσι μέχρι το Λος Άντζελες και το Τόκιο. Και σε μια σειρά από συνεργασίες με την Zenith, τον κατασκευαστή αεροπλάνων Cubcrafters και την εταιρία skateboard Μiller Division έρχεται να προστεθεί και μια ακόμα συνεργασία με την Βeyond the Streets, την γκαλερί – πολιτιστική πλατφόρμα στο Λος Άντζελες που προάγει την street art και τους καλλιτέχνες της: Ένα μεγάλο, στρογγυλό, φουσκωτό στρώμα πισίνας όλο φασματικά χρώματα

Διαβάστε ακόμη