Μετά από διαδοχικά lockdown και απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού χιλιάδες εκδρομείς εγκαταλείπουν το κλεινόν άστυ για να κάνουν Πάσχα στο χωριό και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς.
Αυξημένη είναι η κίνηση ήδη από την περασμένη Παρασκευή στα διόδια, τα λιμάνια, αλλά και στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, με τους Αθηναίους να εγκαταλείπουν την πρωτεύουσα για τις ημέρες του Πάσχα.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της η Αττική Οδός, αναφέρει η εταιρεία, η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού αναμένεται να είναι αυξημένο τις επόμενες ημέρες και «ιδιαίτερα το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης και το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, κυρίως στο ρεύμα της Αττικής Οδού προς Ελευσίνα, λόγω της μαζικής εξόδου για τις εορτές του Πάσχα έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας».

Αυτή την ώρα, αυξημένη είναι η κίνηση στην Αττική Οδό, με καθυστερήσεις 10-15 λεπτών από τον κόμβο Μαραθώνος έως τον κόμβο Κηφισίας, στο ρεύμα προς Ελευσίνα.

Νωρίτερα, υπήρξε τροχαίο ατύχημα στο ύψος της Κηφισίας, στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Καθυστερήσεις 10′-15′ λεπτών σημειώνονταν από τον κόμβο Πεντέλης έως τον κόμβο Κηφισίας.

Αυξημένη καταγράφεται η κίνηση και στα διόδια Αφιδνών.

Δύσκολη η κατάσταση στον Κηφισό

Αυξημένη είναι αυτή την ώρα η κίνηση και στα δύο ρεύματα στον Κηφισό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροχαία Αττικής, αυξημένη κίνηση καταγράφεται στα εξής σημεία:

Αθηνών-Κορίνθου/Λ. Αθηνών (έξοδος) – Ύψος Σκαραμαγκά
Αθηνών-Λαμίας(Αθηνών έως κόμβος Καλυφτάκη -έξοδος) – Ύψος Αχαρνών
Αθηνών-Λαμίας(κόμβος Καλυφτάκη έως Αθηνών-είσοδος) Από Αχαρνών έως Λ. Αθηνών

Αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια

Η κίνηση στα λιμάνια για πολλούς νησιωτικούς περιορισμούς είναι αυξημένη και το Λιμενικό Σώμα λαμβάνει όλα τα έκτακτα μέτρα για τη διευκόλυνση των οδηγών των οχημάτων, ενώ καλό είναι οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν να είναι τουλάχιστον μία ώρα νωρίτερα στην αποβάθρα του πλοίου, λόγω αυξημένης κίνησης στους περιμετρικούς δρόμους.

Σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 14 δρομολόγια πλοίων, 13 από τη Ραφήνα και 7 από το Λαύριο. Χθες, Μεγάλη Τρίτη 19 Απριλίου, από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 16 απόπλοι πλοίων, ενώ αναχώρησαν 10.927 επιβάτες, 2.263 ΙΧ οχήματα, 660 φορτηγά και 329 δίκυκλα.

Για τον Αργοσαρωνικό πραγματοποιήθηκαν 22 απόπλοι πλοίων, ενώ έφυγαν για διάφορα νησιά του Αργοσαρωνικού 1.841 επιβάτες, 422 ΙΧ οχήματα, 45 φορτηγά και 52 δίκυκλα. Από το λιμάνι της Ραφήνας πραγματοποιήθηκαν 8 απόπλοι, ενώ αναχώρησαν 2.365 επιβάτες, 715 ΙΧ οχήματα, 91 φορτηγά και 43 δίκυκλα. Από το Λαύριο πραγματοποιήθηκαν 5 απόπλοι πλοίων, ενώ αναχώρησαν 517 επιβάτες, 212 ΙΧ οχήματα, 33 φορτηγά και 8 δίκυκλα.

Φέτος η πληρότητα στα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα καταμαράν επιτρέπεται να είναι 100%.

Σημειώνεται, ότι στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει και φέτος ενημερωτικό φυλλάδιο, που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία. Στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα αναγράφεται τι δικαιούται ο επιβάτης σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο, στην περίπτωση που θέλει να ακυρώσει το εισιτήριό του αλλά και τι δικαιούται σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το λιμάνι λόγω βλάβης.

Στα ύψη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν πάρει «φωτιά» και οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Υπολογίζεται πως τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί μεταξύ 12% και 15% μεσοσταθμικά ανάλογα με την εταιρεία και το δρομολόγιο.

Την ίδια ώρα, πάντως, τα στοιχεία από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) δείχνουν ότι τα επιβατηγά πλοία που θα φύγουν από τα λιμάνια για τις Κυκλάδες τη Μεγάλη Εβδομάδα θα είναι γεμάτα. Αντίθετα δεν θα συμβεί το ίδιο με τα πλοία για Δωδεκάνησα και Κρήτη.

Βάσει των στοιχείων που παρουσιάζει η Καθημερινή οι πληρότητες για τις Κυκλάδες προσεγγίζουν το 100% με πηγές του ΣΕΕΝ να εξηγούν, πάντως, ότι τη φετινή χρονιά υπάρχουν λιγότερα μεγάλα ταχύπλοα δρομολογημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, στοιχείο που πρακτικά σημαίνει λιγότερες διαθέσιμες θέσεις.

Όσον αφορά, δε, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα οι ίδιες πηγές αποδίδουν τις χαμηλότερες πληρότητες – με εξαίρεση τις καμπίνες – στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές εταιρείες και τα δρομολόγιά τους για τα συγκεκριμένα νησιά.