Εναλλακτικούς τρόπους παραλαβής και παράδοσης προϊόντων έφερε στη ζωή των καταναλωτών η πανδημία του κορωνοϊού. Με σύμμαχο την τεχνολογία οι εταιρίες ταχυμεταφορών και όλοι όσοι εμπλέκονται στο e-commerce προσφέρουν νέες υπηρεσίες βελτιώνοντας την εμπειρία των καταναλωτών, το επίπεδο της εξυπηρέτησης και κυρίως μειώνοντας την προσωπική επαφή.

Γράφει η Ειρήνη Θεοφανίδου

Τον «χορό» στη χώρα μας ανοίγει η εταιρία ταχυμεταφορών ACS, μέλος του ομίλου Quest, η οποία σε συνεργασία με την Mobile Technology ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει το μοντέλο των «έξυπνων θυρίδων» (smartlockers) το επόμενο διάστημα. Το μοντέλο που έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης με κορυφαία την DHL στη Γερμανία σημειώνει μεγάλη επιτυχία και τυγχάνει μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές.

Πρόκειται για χώρους αποθήκευσης, απ’ όπου οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν ότι ώρα επιθυμούν την παραγγελία τους, χωρίς να μεσολαβεί ανθρώπινη επαφή, απλά πληκτρολογώντας έναν κωδικό που θα λαμβάνουν στο κινητό τους. Οι «έξυπνες θυρίδες» τοποθετούνται συνήθως –κατόπιν άδειας– σε δημόσιους χώρους, όπως πλατείες, στάσεις μετρό και τραμ, κεντρικές λεωφόρους που είναι εύκολα προσβάσιμοι και υπάρχει ροή πολιτών ενώ για λόγους ασφάλειας έχουν εγκατεστημένες κάμερες ελέγχου.

Οι θυρίδες KePol

Πιο αναλυτικά, η συμφωνία που υπέγραψε η ACS, αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση και τεχνική υποστήριξη συνολικά 205 σταθμών με «έξυπνες» θυρίδες KePol, οι οποίες και θα καλύψουν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Η Mobile Technology αναφέρει σχετικά ότι πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση «έξυπνων» θυρίδων (smart lockers) που θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και θα παρέχει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν (ή και να παραδίδουν) τα δέματά τους με τη μέθοδο Click & Collect, δηλαδή χωρίς ανθρώπινη επαφή, σε οποιαδήποτε ημέρα και ώρα.

Οι «έξυπνες» θυρίδες KePol, οι οποίες θα τοποθετηθούν αρχικά στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη, θα εγκατασταθούν σε εξωτερικούς χώρους, καθώς είναι εξαιρετικά ασφαλείς και ανθεκτικές ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Θα περιλαμβάνουν οθόνη αφής για την πληκτρολόγηση των απαιτούμενων κωδικών πρόσβασης στις θυρίδες, POS για όσους επιθυμούν να πληρώσουν με κάρτα κατά την παραλαβή του δέματός τους, σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED. H πιλοτική εγκατάσταση πέντε σταθμών σε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας έχει ήδη δρομολογηθεί για τις αρχές του 2022. Σημειώνεται ότι το λογισμικό διασύνδεσης των έξυπνων θυρίδων υλοποιείται εξ ολοκλήρου από την ACS.

Αξίζει, επίσης, να υπογραμμιστεί ότι η Mobile Technology ανέλαβε την υλοποίηση αυτού του έργου, καθώς διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την εγκατάσταση των θυρίδων, ως επίσημος εκπρόσωπος του αυστριακού οίκου KEBA στην Ελλάδα, η λύση της οποίας στον συγκεκριμένο τομέα είναι η πλέον διαδεδομένη λύση πανευρωπαϊκά και χρησιμοποιείται ήδη από το 2001 από κορυφαίες εταιρείες του κλάδου ταχυμεταφορών.


Γυρίζει «ψηφιακή» σελίδα η ACS

Γράφει ο Γεώργιος Μπουκίδης – Business Solutions Specialist της ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Μ.Α.Ε.Ε.

«Η προμήθεια, εγκατάσταση και τεχνική υποστήριξη συνολικά 205 σταθμών με «έξυπνες» θυρίδες σε όλη την Ελλάδα αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό βήμα για τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό της ACS. Οι πρώτες θυρίδες θα τοποθετηθούν σε περιοχές με βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής, όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση πελατών, όπως η Λ. Κηφισιάς, η Λ. Ποσειδώνος, η Λ. Αθηνών κ.λ.π.

Πλέον η εταιρία υιοθετεί μια υπερσύγχρονη εναλλακτική μέθοδο παράδοσης ταχυδρομικών αποστολών, που αποτελεί απαραίτητη και προτιμητέα λύση στο εξωτερικό και σε πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε., καθώς προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλαμβάνουν τις αποστολές τους σε διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης, όλες τις ώρες της ημέρας και οποιαδήποτε ημέρα επιλέξουν, δηλαδή ακόμα και σε αργίες και Σαββατοκύριακα (24X7). Επίσης η αύξηση τόσο των σημείων παραδόσεων, όσο και της δυναμικότητας της αγοράς ταχυμεταφορών για παραδόσεις, μειώνει ταυτόχρονα τον συνωστισμό των παραληπτών, που αποτελεί και υγειονομικό ζητούμενο της Covid-19 εποχής μας.

H ACS, ως ηγέτιδα εταιρεία του κλάδου των ταχυμεταφορών και στρατηγικός εταίρος των e-shops, θα συνεχίσει να αναζητά και να υλοποιεί ακόμα πιο εξελιγμένες τεχνολογικά λύσεις για την απρόσκοπτη βελτίωση της λειτουργίας της, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στον κλάδο των ταχυμεταφορών και δημιουργώντας νέες εμπειρίες εξυπηρέτησης για τους πελάτες της εταιρίας, αλλά και για το ευρύ κοινό».