Μετά από μια δεκαετία και πλέον συρρίκνωσης, οι προοπτικές για τις κατασκευαστικές εταιρείες, εμφανίζονται θετικές.

Και αυτό γιατί το Ταμείο Ανάκαμψης μαζί με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά ταμεία και τους εθνικούς πόρους, θα χρηματοδοτήσουν μεγάλα και μεσαίου μεγέθους έργα, κινητοποιώντας συνολικούς πόρους 13,3 δισ. ευρώ.

Τα κατασκευαστικά έργα αφορούν κυρίως στους τομείς της Ενέργειας με κεφάλαια 4,6 δισ., των Μεταφορών με κεφάλαια 4,1 δισ. και του Περιβάλλοντος με κεφάλαια 2,9 δισ.

Τα έργα φυσικά απαιτούν ιδιαίτερα αυξημένους πόρους χρηματοδότησης από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τόσο σε κεφάλαια κίνησης όσο και σε μεσομακροπρόθεσμο δανεισμό, για αγορά πάγιου εξοπλισμού, για έκδοση εγγυητικών κλπ.

Και το ερώτημα είναι αν οι τράπεζές μας έχουν τη δυνατότητα, τη θέληση και τους πόρους να στηρίξουν τις επιχειρήσεις του κλάδου ή θα περιοριστούν μόνο στα κυλιόμενα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης;

Γιατί, ακόμα και οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, σε αυτή τη συγκυρία δεν μπορούν να προσφύγουν στις αγορές, για πολύ ευνόητους λόγους.

Διαβάστε ακόμη: