To ποσό των 2 δισ. ευρώ θα επενδυθεί τα επόμενα χρόνια για την ανάπτυξη των ελληνικών αεροδρομίων καθώς η καλπάζουσα επιβατική κίνηση φέρνει στο προσκήνιο έργα αναβάθμισης σε αρκετά από τα αεροδρόμια της χώρας.

Ήδη βλέπουμε να εκτελείται το μεγάλο έργο για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, έργα αναβάθμισης στα αεροδρόμια Χίου, Νάξου, Πάρου και Σύρου αλλά και τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Fraport Greece.

Παράλληλα σε διαγωνισμό βρίσκεται η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, τα πρώτα έργα επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας ενώ …στην ουρά έρχεται το έργο παραχώρησης των υπόλοιπων 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων.

Στόχος είναι να καλυφθεί η ζήτηση που έχουν οι ελληνικοί προορισμοί ενώ παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι θα χρειαστούν επιπλέον έργα επεκτάσεων αν συνεχιστεί να αυξάνεται με τέτοιους ρυθμούς το τουριστικό ρεύμα

Τα σκήπτρα στην Αθήνα

Έργα που θα κυμανθούν από 800 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσουν σχεδόν το 1 δισ. ευρώ θα πραγματοποιηθούν στο αεροδρόμιο “Ελ.Βενιζέλος” της Αθήνας. Ήδη τρέχει ο διαγωνισμός για το πολυώροφο πάρκινγκ και νέα πίστα αεροσκαφών ύψους 188 εκατ. ευρώ και προετοιμάζεται ο μεγάλος διαγωνισμός επέκτασης του τέρμιναλ. Τα έργα έχουν σκοπό να καλύψουν για την επόμενη 10ετία την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου.

Φέτος το αεροδρόμιο έκλεισε με 31,8 εκατ. επιβάτες δείχνοντας την μεγάλη δυναμική που έχει αναπτύξει. Ο διαγωνισμός επέκτασης των εγκαταστάσεων εκτιμάται ότι θα τρέξει μέσα στο πρώτο εξάμηνο και τα έργα πως θα ξεκινήσουν εντός του έτους.

To νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου

Σε πλήρη εξέλιξη είναι όμως τα έργα για το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα. Θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και η κομβική του θέση εκτιμάται ότι μπορεί να μετατρέψει σε ένα διεθνές κόμβο αερομεταφορών.

Οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται για την κατασκευή του ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.

Τα έργα της Fraport Greece

Οι παραπάνω εργασίες αφορούν στην πλήρη αναδιαμόρφωση των διαδρόμων των αεροδρομίων, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφαλείας αυτών και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, εκτενείς επεμβάσεις αναμόρφωσης των πλευρικών ζωνών ασφαλείας διαδρόμου (Runway Strips) και περιοχών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA).

Πρόκειται για έργα της τάξης των 210 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2025.

Τα έργα στα “μικρά” αεροδρόμια

Σημαντικά έργα αναβάθμισης τρέχουν σε “μικρά” νησιωτικά αεροδρόμια. Στην Χίο τρέχουν δύο εργολαβίες 35 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του τέρμιναλ και την επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης.

Στην Σύρο τρέχουν έργα 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του πεδίου ελιγμού των αεροσκαφών. Στη Νάξο τρέχουν έργα 22 εκατ. ευρώ για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης κατά 1200 μέτρα. Στην Πάρο τρέχουν έργα για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού και δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών ύψους 46 εκατ. ευρώ.

Νέα έργα σε Καλαμάτα και 22 Περιφερειακά

Μέσα στο 2025 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καλαμάτας στο οποίο θα γίνουν στη συνέχεια εκτεταμένες επενδύσεις προκειμένου να αναβαθμιστεί και να αυξηθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης επιβατών.

Μέσα στο έτος προβλέπεται επίσης και η έναρξη του διαγωνισμού για τα υπόλοιπα 22 Περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία είναι: της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελλόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης.

Τα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους προσγείωσης και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους.

Διαβάστε ακόμη