Με το απαραίτητο …σπρώξιμο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ξεκινάει η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε …«υβριδικό νησί».

Την επόμενη εβδομάδα, Τετάρτη αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά ο Πρωθυπουργός θα υποδεχτεί στην Αστυπάλαια τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα της Volkswagen.

To πρόγραμμα «Πράσινη Αστυπάλαια» στο φόρτε του προβλέπει πως 1.500 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια θα αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά (ή ηλεκτροκίνητα; Ας δώσει λύση ο Μπαμπινιώτης!) οχήματα.

https://radar.gr/article/i-astypalaia-nisi-protypo-stin-kiniti

 

Υπάρχει όμως σε πλήρη εξέλιξη και άλλο ένα πρόγραμμα που έμαθα και σας μεταφέρω.

Ο όμιλος Συγγελίδη ετοιμάζει στη Μεγαλόπολη εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτροκίνητων Citroen κάτι που περιμένει η κυβέρνηση να το ανακοινώσει με αδημονία.

Η επένδυση στη Μεγαλόπολη θα είναι της τάξεως των 300 εκατομμυρίων σε πλήρη φάση, ενώ το ισχυρό όπλο της θα είναι η τιμή του μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης: 7000-7500 ευρώ.

Η Citroën θα κατασκευάζει στην απολιγνιτοποιούμενη πόλη της Πελοποννήσου, το AMI, που ξεκίνησε από το AMI ONE Concept. Θα έχει δύο  θέσεις, 100% ηλεκτρικό.

Η αυτονομία του θα φτάνει τα 70-100 χιλιόμετρα και θα επαναφορτίζεται με «οικιακή μπαταρία» τη νύχτα.

Το  σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.

Θα επιδοτείται η κατασκευή σημείων φόρτισης σε φυσικά πρόσωπα 500 ευρώ και σε νομικά πρόσωπα 400 ευρώ.

Για τα  ταξί, η αγορά θα ενισχύεται με 40% και έως 15.000 ευρώ, με την απόσυρση του παλαιού οχήματος να είναι υποχρεωτική (4.500 ευρώ).

Η αντίστοιχη χρηματοδότηση για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχει σε όλη τη χώρα είναι έως 6.000 ευρώ για ΙΧ, και έως 10.500 ευρώ για ταξί, έως 5.500 για νομικά πρόσωπα και από 800 ευρώ για δίκυκλα και ηλεκτρικά ποδήλατα.