Την Τετάρτη τέθηκε σε εφαρμογή το μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού» στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και αυτό αποτέλεσε μια «ιδανική» αφορμή για τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να δώσει ένα δικό του… σόου σε ζωντανή μετάδοση.

Ο κ. Γεωργιάδης είχε προαναγγείλει ότι θα καλούσε όλα τα μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να τον παρακολουθήσουν να «εποπτεύει» το μέτρο που ο ίδιος ο υπουργός εμπνεύστηκε καθήμενος στο γραφείο του, όπως «αποκάλυψε».

Δεν μπορούσε, λοιπόν, ένα τέτοιο μέτρο να εποπτευθεί από τους μόλις 88 ελεγκτές που διαθέτει το υπουργείο, αλλά μόνο από τον ίδιο.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε μέτρηση του Σεπτεμβρίου, το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022), το 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Είναι μερικά από τα στοιχεία της έρευνας, αλλά ενδεικτικά της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πολιτών.

Παρά ταύτα, ο Άδωνις Γεωργιάδης, προτού καν περάσει μια εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου του «καλαθιού του νοικοκυριού», επέλεξε την προσφυγή σε ένα διθυραμβικό σόου, παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων, προκειμένου να πει – εκ των προτέρων- πόσο «εξαιρετική» ήταν «η σύλληψη» του μέτρου και πόσο «αποτελεσματικό» θα είναι.

Ενδεχομένως να μην υπάρχει προηγούμενο, ακόμη για τα ελληνικά δεδομένα. Κανέναν, όμως, δεν προβλημάτισε η όλη συμπεριφορά του υπουργού. Ακόμη, και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του από το Βερολίνο, την Πέμπτη, έκανε λόγο για «θετική ανταπόκριση των καταναλωτών». Κρίθηκε ως αποτελεσματικό, μόλις, μετά από μιάμιση ημέρα(!) εφαρμογής του. Συνεπώς, υπήρχε – ξεκάθαρα – συγκατάθεση στο υπουργικό σόου.

Ας μην είμαστε, όμως, «γκρινιάρηδες». Ίσως επ’ αφορμή του «καλαθιού του νοικοκυριού» και μέσω της εφαρμογής του «e-Καταναλωτής», οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ενδεικτικά – και σε εβδομαδιαία βάση – την αισχροκέρδεια στην αγορά τροφίμων, για την οποία το αρμόδιο υπουργείο φροντίζει να αποδέχεται ως «φυσιολογικό φαινόμενο».

Διαβάστε ακόμη: