Τόσο η βελτίωση των υποδομών, όσο και η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα / ώρα στις πόλεις, αύξησαν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στην Ελβετία, αφού παρατηρήθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχουν θεσπιστεί τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας, σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU).
Το BFU δημιούργησε την ψηφιακή πλατφόρμα EVAMIR (αξιολόγηση μέτρων οδικής υποδομής) το 2014 και βάσει αυτών των δεδομένων, αναλύει και εξετάζει όλες τις επικείμενες αλλαγές που σημειώνονται. Το Συμβούλιο διαπίστωσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα / ώρα οδήγησε σε μείωση του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων σύμφωνα με δεδομένα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία των ζωνών μείωσε τον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο, ενώ, η BFU ζητά εκ νέου αλλαγή στη διαχείριση της κυκλοφορίας με περιορισμένες ταχύτητες στις ζώνες όπου σήμερα το όριο είναι μεγαλύτερο των 30 χιλιομέτρων / ώρα.
Αντίστοιχες αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στο Βέλγιο, το οποίο αναμένεται να θεσπίσει επίσης ζώνες με χαμηλή ταχύτητα. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα και στην Ουαλία, η οποία έχει ορίσει τη 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία για την εφαρμογή ενός νέου ορίου 30 χιλιομέτρων / ώρα σε οικιστικούς δρόμους και κατοικημένες περιοχές με υψηλή δραστηριότητα πεζών.
Αστικά κέντρα δίχως αυτοκίνητα: Ποιες ευρωπαϊκές πόλεις εφαρμόζουν το μέτρο
Διαβάστε ακόμη: