Oι εταιρείες που ηγήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2024 με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν οι γνωστές Eli Lilly (45%) και Novo Nordisk (30%). Και για τις δύο εταιρείες, οι αυξήσεις ήταν οι υψηλότερες από οποιοδήποτε τρίμηνο το 2024. Ενώ η Lilly εμφάνισε επτά συνεχόμενα τρίμηνα με αύξηση τουλάχιστον 20%, η Novo έχει ξεπεράσει το όριο ανάπτυξης του 20% σε 12 συνεχόμενα τρίμηνα.
Ειδικότερα, λόγω των υψηλών πωλήσεων των φαρμάκων για τον διαβήτη και την παχυσαρκία, η Lilly σημείωσε ετήσια αύξηση εσόδων κατά 32% το 2024, ενώ η Novo, με παρόμοιο χαρτοφυλάκιο ανάπτυξης, σημείωσε αύξηση εσόδων 26% για το έτος.
Ωστόσο, η αύξηση των εσόδων της Lilly το τρίμηνο δεν οφείλεται μόνο στα προϊόντα GLP-1/GIP, αλλά και στις μεγαλύτερες αποδόσεις της θεραπείας για τον καρκίνο του μαστού Verzenio και της θεραπείας για την καρδιακή ανεπάρκεια Εμπαγλιφλοζίνη, εμφανίζοντας τριμηνιαίες πωλήσεις 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα.
Οταν τον φετινό Ιανουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε στο συνέδριο της JP Morgan Healthcare Conference ότι αναμένει τα έσοδα της να αυξηθούν κατά 32% το 2025, η Lilly είδε την κεφαλαιοποίησή της να αυξάνεται από 745 δισεκατομμύρια δολάρια σε 844 δισεκατομμύρια δολάρια, που είναι υπερδιπλάσια από την αξία οποιασδήποτε άλλης εταιρείας στον κλάδο.
Κατά την παρουσίαση των τριμηνιαίων κερδών της, η Novo προέβλεψε επιβράδυνση της δυναμικής των πωλήσεών της, εκτιμώντας ότι τα έσοδα θα αυξηθούν μεταξύ 16% και 24% το 2025. Από εκείνη την ανακοίνωση, η κεφαλαιοποίηση της Novo αυξήθηκε ελαφρά στα 349 δισεκατομμύρια δολάρια. Με την άνοδό της τα τελευταία χρόνια, η Novo έχει γίνει η εταιρεία με την υψηλότερη αξία στην Ευρώπη.
Από τις 22 εταιρείες βιοφαρμακευτικών που ανέφεραν έσοδα τέταρτου τριμήνου άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως και τις 24 Φεβρουαρίου, εννέα σημείωσαν διψήφια αύξηση και εννέα άλλες είχαν μονοψήφια αύξηση τουλάχιστον 5%.
Μεταξύ εκείνων με διψήφια ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο ήταν η AstraZeneca, με αύξηση εσόδων 24%, η οποία προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση 27% στις πωλήσεις τόσο των ογκολογικών φαρμάκων όσο και των αναπνευστικών και ανοσολογικών θεραπειών της.
Η Pfizer ξεκίνησε την περσινή χρονιά με μείωση εσόδων 19% το πρώτο τρίμηνο και στη συνέχεια έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 23% το τέταρτο τρίμηνο. Ενώ η εξαγορά της Seagen -και η τριμηνιαία αύξηση σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στις πωλήσεις συζευγμένων φαρμάκων αντισωμάτων που έφερε η εταιρεία βιοτεχνολογίας- έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των εσόδων,ένας μεγαλύτερος παράγοντας ήταν η εκπληκτική άνοδος στις συνδυασμένες πωλήσεις προϊόντων COVID-19, Comirnaty και Νιρματρελβίρη+ Ριτοναβίρη, που έφθασαν τα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο.
Η Astellas πέτυχε τριμηνιαία αύξηση εσόδων κατά 22% – λόγω κυρίως των ραγδαίων πωλήσεων της θεραπείας του καρκίνου του προστάτη σε συνεργασία με την Pfizer, enzalutamide και του φαρμάκου για τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης Enfortumab vedotin.
Η Vertex και η Novartis πέτυχαν αύξηση εσόδων κατά 15% η καθεμία το τέταρτο τρίμηνο.
Άλλες φαρμακοβιομηχανίες με διψήφια αύξηση εσόδων ήταν η Amgen και η Regeneron με 11% η καθεμία.
Ενώ η Regeneron αγωνίζεται να σημειώσει πρόοδο με το franchise της Eylea, ευδοκιμεί με το dupilumab, για το οποίο συνεργάζεται με τη Sanofi – το οποίο κέρδισε ένα σημαντικό ”νεύμα” από την FDA για τη θεραπεία της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας πέρυσι – και τη θεραπεία του καρκίνου Libtayo, η οποία έφτασε σε πωλήσεις για πρώτη φορά το 2024.
Ήταν ένα επιτυχημένο τρίμηνο για αρκετές φαρμακοβιομηχανίες που σημείωσαν μονοψήφια κέρδη εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της AbbVie (6%), η οποία είχε την υψηλότερη τριμηνιαία αύξηση εσόδων από το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Η απόδοση είναι απόδειξη ότι η εταιρεία έχει κάνει τον κύκλο της από την απώλεια της αποκλειστικότητας σκευάσματος αδαλιμουμάμπης και ότι το ανοσολογικό δίδυμο επόμενης γενιάς Risankizumab και Upadacitinib είναι έτοιμο να προσφέρει ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία.