Φουντώνει ο «πυρετός» για τις εθνικές εκλογές της 21ης Μαΐου και τα πολιτικά κόμματα καθημερινά δημοσιεύουν τα προεκλογικά τους σποτ.

Προσπαθούν για το διαφορετικό στις ομιλίες τους, προκειμένου να πείσουν τους ψηφοφόρους τους. Υπάρχουν βέβαια και τα σποτ από τα παλαιότερα χρόνια, που έχουν αφήσει εποχή.

Όπως το τραγούδι «υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και τη θέλουμε» αλλά και το τρενάκι του Πάνου Καμμένου.

Ο τηλεοπτικός σταθμός Mega έκανε μία ανασκόπηση και ανέσυρε παλαιότερα προεκλογικά σποτ αλλά και ιδιαίτερες στιγμές σε κεντρικές ομιλίες, όπως το κοριτσάκι δίπλα στον Ανδρέα Παπανδρέου.

Το μόνο που έχει μείνει αναλλοίωτο τα τελευταία 49 χρόνια είναι η προσπάθεια των κομμάτων που δίνουν μάχη για την εξουσία, να ποντάρουν στους αρχηγούς τους.

Το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να περάσει τα “μηνύματα” της αλλαγής που υπόσχεται και τα καταφέρνει. Το κοριτσάκι στις διαφημίσεις του 1985 αφήνει εποχή και παίρνει θέση δίπλα στον Ανδρέα Παπανδρέου στην προεκλογική συγκέντρωση της Αθήνας.

Στις υποσχέσεις για αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, η ΝΔ αντιπαρατάσσει τις δικές της για νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης κοιτάει την κάμερα και δείχνει να μην εστιάζει στους παραδοσιακούς ψηφοφόρους της παράταξης.

Εκλογές 2023: Η «γκρίζα» διαφήμιση και οι μεγάλοι νικητές

Τα χρόνια περνούν, ο φανατισμός μειώνεται αλλά η συνταγή των μονομάχων δεν αλλάζει. Αν και ηττημένη, το 2000 η ΝΔ πλάσαρε τη διαφήμιση που κατά γενική ομολογία συζητήθηκε περισσότερο, με το σύνθημα «υπάρχει καλύτερη Ελλάδα».

Την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα η Νέα Δημοκρατία επένδυσε στον Κώστα Καραμανλή και δικαιώθηκε.

Το σκοτεινό τούνελ της κρίσης και των μνημονίων βρίσκει τα κόμματα να μετρούν τις δυνάμεις τους. Οι ηγεσίες αλλάζουν, οι ανατροπές είναι αλλεπάλληλες και οι συγκεντρώσεις αγανακτισμένων στο Σύνταγμα διαδοχικές.

Σε προεκλογικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ το 2015, το κεντρικό μήνυμα γράφεται και στα αγγλικά. Σε εκείνες τις εκλογές η διαφήμιση που συζητήθηκε περισσότερο είχε πρωταγωνιστή τον Πάνο Καμμένο και τον μικρό Αλέξη με το τρενάκι του.

49 χρόνια γεμάτα πολιτικές διαφημίσεις στο πνεύμα της κάθε εποχής. Ασπρόμαυρες αρχικά και στη συνέχεια έγχρωμες, με την ιδιωτική τηλεόραση και το διαδίκτυο στη συνέχεια να γίνονται πεδία σύγκρισης και προβολής.

Σε μια μάχη πολυέξοδη που πάντα έχει ως κεντρικό στόχο, να προκαλέσει ποικίλες συζητήσεις, ακόμα και χαμόγελα.

 

Διαβάστε περισσότερα