Την Πέμπτη 1η Απριλίου αναμένεται να υποβληθούν στο ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές των 2 υποψηφίων κοινοπραξιών για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού!
Μια σύμβαση παραχώρησης για 35 χρόνια, που θα αποφέρει στο δημόσιο περίπου 1,5 δις. ευρώ και η οποία έχει τεράστιο οικονομικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον και ως προς την κατασκευή της κεντρικής αρτηρίας αλλά και ως προς τους κάθετους άξονες, καθώς και ως προς τη λειτουργία και τη συντήρηση ( η οποία όπως ξέρετε από το παράδειγμα της Αττικής οδού είναι ίσως η αποδοτικότερη μπίζνα στον κόσμο)!!!
Υπό κανονικές συνθήκες ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε πολυθρόνα για δύο! Ένας εκ των ΓΕΚ Τέρνα- Egis και Αβαξ- Μυτιληναίου – Vinci, θα είναι ο τελικός νικητής!
Μια σύγκρουση αδυσώπητη η οποία θα καθορίσει εν πολλοίς την κυριαρχία στον χώρο των κατασκευών!
Κακά τα ψέμματα η ΓΕΚ Τέρνα την ώρα τούτη αποτελεί τον ισχυρό πόλο στις κατασκευές.
Ιδίως μετά και την μετοχική της ενίσχυση που συμβάλει σε όλα τα επίπεδα.
Από εκεί και πέρα το δίπολο Μυτιληναίου – Αβαξ φιλοδοξεί να αποτελέσει το αντίπαλον δέος και να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Γ. Περιστέρη!
Ο Άκτωρ δεν κατεβαίνει στον διαγωνισμό! Η ιστορική κατασκευαστική εταιρία λόγω των σοβαρών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπισε ήταν αδύνατον να εξασφαλίσει εγγυητικές τραπεζών και χρηματοδότηση, όπως το ίδιο συνέβη και με την πανίσχυρη καναδική roadis, η οποία ως ιδιοκτήτης αεροδρομίων επλήγη σε μέγιστο βαθμό από την πανδημία!
Ο Άκτωρ που δεν υπέβαλε προσφορά στις 11 Δεκεμβρίου, προσφεύγοντας στο ΣτΕ κατάφερε να καταπέσει ο διαγωνισμός όπου η μια και μόνη προσφορά είχε υποβληθεί από την κοινοπραξία του Γ. Περιστέρη!
Στην πραγματικότητα η τότε ιδιοκτησία της Άκτωρ κέρδιζε χρόνο ενόψει των εσωτερικών διεργασιών. Δεν μπορούσε ούτε μπορεί να συμμετάσχει στον διαγωνισμό!
Την ώρα τούτη οι Ολλανδοί σέρνονται από την εσωτερική αντιπολίτευση των Σακομπακοκαυμενάκηδων και γι αυτό υπέβαλαν στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα νέας παράτασης του διαγωνισμού!
Ωστόσο θα είναι πραγματικά πρωτοφανές ο διαγωνισμός αυτός να πάει για όγδοη ή ένατη φορά πίσω και μάλιστα για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης!
Σε κάθε περίπτωση σήμερα θα ξέρουμε την ετυμηγορία του ΤΑΙΠΕΔ και το αν θα γίνει τελικά ο διαγωνισμός ή θα μεταμορφωθεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Αρτας»!