Μπορεί να ερήμωσαν την περίοδο της πανδημίας, γέμισαν όμως ξανά με κόσμο, μελωδίες και χαρά που επέφεραν και έσοδα στα ταμεία της Disney. Τα θεματικά πάρκα της εταιρείας αποδεικνύονται ως η πιο κερδοφόρα επένδυση στις δραστηριότητές της.

Ο επικεφαλής των πάρκων της Disney εδώ και πάνω από τρία χρόνια, Josh D’Amaro είχε να αντιμετωπίσει την πρόκληση από τις σημαντικές λειτουργικές ζημιές κατά τη διάρκεια των lockdowns, όταν τα πάρκα της εταιρείας έκλεισαν, ο στόλος των κρουαζιερόπλοιών της έμεινε στα λιμάνια και οι επισκέψεις σε ξενοδοχεία σημείωσαν «βουτιά».

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 35% το 2020, πέφτοντας σχεδόν στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια από τα 26,2 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε συγκεντρώσει το τμήμα εμπειριών το έτος πριν από την πανδημία. Στη συνέχεια, τα έσοδα μειώθηκαν επιπλέον 3% το 2021.

Η ανάκαμψη

Μέσα σε τρία χρόνια άλλαξαν πολλά. Ο D’Amaro – καθισμένος σε μια αίθουσα συνεδριάσεων στο Burbank, μια ώρα βόρεια της Disneyland και μόλις λίγα μίλια από την καρδιά της δημιουργικής μηχανής της Disney για τα θεματικά πάρκα, την Walt Disney Imagineering – έχει πολλούς λόγους να καυχηθεί.

Το τμήμα εμπειριών, όπως ονομάζεται, σημείωσε ρεκόρ εσόδων ύψους 32,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος 2023, μια αύξηση 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 23% σε 8,95 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο D’Amaro περιέγραψε την πανδημία σαν «μια ευκαιρία για να πάρουμε μια ανάσα» και μια στιγμή για το τμήμα του να «σκεφτεί πώς θέλουμε να είναι το μέλλον».

Τα θεματικά πάρκα Disneyland αποδείχθηκαν ο τομέας με τις καλύτερες επιδόσεις, ανακάμπτοντας και προσφέροντας σταθερότητα τα τελευταία τρίμηνα, καθώς η Disney προσπαθεί να προσαρμόσει την επιχείρησή της στον τομέα της ψυχαγωγίας ώστε να ταιριάζει με τις συνήθειες των καταναλωτών που άλλαξαν μετά την πανδημία.

Επενδύσεις

Η εταιρεία έχει ανανεώσει τα αξιοθέατα και τις θεματικές περιοχές του πάρκου, τα οποία, σε συνδυασμό με τη νέα τεχνολογία στις παραγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων και τη δυνατότητα των επισκεπτών να προπορεύονται στην ουρά για κάποιες βόλτες, κράτησαν τους επισκέπτες και αύξησαν τα κέρδη της Disney σε μια εποχή που το τμήμα ψυχαγωγίας πασχίζει να ανακτήσει τα μεγέθη που είχε στα τέλη της δεκαετίας του 2010.

«Καθισμένοι εδώ τώρα, σήμερα, έχετε δει τα αποτελέσματά μας- τα αποτελέσματά μας έχουν σημειώσει ρεκόρ, όπως πρόσφατα τα κέρδη του πρώτου τριμήνου», δήλωσε ο D’Amaro. «Ρεκόρ εσόδων, ρεκόρ περιθωρίων κέρδους, ρεκόρ λειτουργικού εισοδήματος. Έτσι, η ανάκαμψη ήταν γρήγορη και ισχυρή. Αλλά το πιο σημαντικό, νομίζω ότι το μέλλον φαίνεται απίστευτα λαμπρό για τον τομέα μας – και για την εταιρεία», σημείωσε.

Το 2023, οι εμπειρίες ήταν το τμήμα της Disney με τις καλύτερες επιδόσεις, αντιπροσωπεύοντας το 36% των συνολικών εσόδων της εταιρείας αλλά το 70% των λειτουργικών εσόδων της. Εντωμεταξύ, ο τομέας ψυχαγωγίας της Disney, ο οποίος περιλαμβάνει τις κινηματογραφικές επιχειρήσεις και το streaming, αντιπροσώπευε το 45% των εσόδων αλλά μόλις το 11% των λειτουργικών εσόδων.

Η δυνατότητα να αξιοποιηθούν περισσότερο τα πάρκα τα τελευταία χρόνια ήταν ζωτικής σημασίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο Bob Iger και το διοικητικό συμβούλιο της Disney, καθώς προσπαθούσαν να καταστήσουν την εταιρεία πιο κερδοφόρα και να βελτιώσουν την απόδοση της μετοχής.

Έμφαση στην καινοτομία

Η δυναμική του τμήματος είναι ο λόγος για τον οποίο η Disney έχει δεσμευτεί να επενδύσει 60 δισεκατομμύρια δολάρια σε εμπειρίες τα επόμενα 10 χρόνια, ένα βασικό μέρος της στρατηγικής της για να διατηρήσει τα πάρκα σε υψηλό επίπεδο, σε έναν ανταγωνιστικό τομέα.

Ο D’Amaro δήλωσε ότι περίπου το 70% των χρημάτων αυτών θα κατευθυνθεί σε «νέες εμπειρίες» σε εγχώρια και διεθνή πάρκα, μαζί με τις γραμμές κρουαζιέρας. Το υπόλοιπο 30% θα κατευθυνθεί προς την τεχνολογία και τις υποδομές, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης των υφιστάμενων αξιοθέατων.

Η καινοτομία στα θεματικά πάρκα αποτελεί κεντρικό στόχο από τότε που ο Walt Disney διηύθυνε την εταιρεία. Ο ιδρυτής της Disney συνήθιζε να λέει ότι τα θεματικά πάρκα της «δεν θα τελειώσουν ποτέ»  και θα εξελίσσονται για να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών και στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις, μαζί με τις εξελίξεις στην τεχνολογία.

Διαβάστε ακόμη: