Σε τροχιά ριζικού μετασχηματισμού βρίσκεται η ΔΕΗ, η οποία εξελίσσεται σε μια πολυεθνική powertech εταιρεία, με πυξίδα την πράσινη μετάβαση και την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Για την περίοδο 2025–2027, ο οδικός χάρτης της εταιρείας στηρίζεται σε τρεις στρατηγικούς πυλώνες: την παροχή προσιτής και «έξυπνης» ενέργειας στους πελάτες, την απανθρακοποίηση με επενδύσεις σε ΑΠΕ και ευέλικτες μονάδες, και τον εκσυγχρονισμό των δικτύων διανομής.

Η παρουσίαση της διοίκησης στη χθεσινή ετήσια Γενική Συνέλευση έδωσε το στίγμα: αύξηση λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας, διεύρυνση του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ, ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας, στροφή σε νέες ψηφιακές δραστηριότητες όπως τα data centers, και  γενναία πολιτική μερισμάτων.

Η ΔΕΗ θέτει για πρώτη φορά σαφή στόχο για διανομή μερίσματος 1 ευρώ μετοχή (από 0,40 ευρώ για την τελευταία χρήση) για το 2027, ανοίγοντας τον δρόμο για την προσέλκυση θεσμικών χαρτοφυλακίων και ενισχύοντας τη ρευστότητα της μετοχής.

Με εφαλτήριο τις επιδόσεις της προηγούμενης τριετίας, η Επιχείρηση  στοχεύει πλέον σε καθαρά κέρδη άνω των 800 εκατ. και EBITDA ύψους 2,7 δισ. έως το 2027 και μια συνολική ανάπτυξη πράσινης παραγωγής δυναμικότητας 11,8 GW υπερδιπλασιάζοντας τη σημερινή πράσινη ισχύ. Η διοίκηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ωρίμανση έργων μέσω της θυγατρικής ΔΕΗ Ανανεώσιμες καθώς και στη συνεργασία με διεθνείς παίκτες για την είσοδο σε αγορές όπως η Βουλγαρία και η Ιταλία και πολύ σύντομα η Κροατία.

Παράλληλα η ΔΕΗ επενδύει σε μονάδες ευέλικτης παραγωγής καθώς η υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ απαιτεί ευελιξία για τη διαχείριση της μεταβλητότητας. Κατά την διοίκηση, οι μονάδες αυτές  προσφέρουν αξία, ιδιαίτερα σε περιόδους χαμηλής παραγωγής των ΑΠΕ και επωφελούνται από υψηλές τιμές. Πέρσι πάνω από το 50% της συνολικής παραγωγής ήτοι 5,9 GW προήλθε από ευέλικτες μονάδες φυσικού αερίου και υδροηλεκτρικής ενέργειας..

Απολιγνιτοποίηση

Την  ίδια  στιγμή,  η απολιγνιτοποίηση συνεχίζεται με σταθερό βηματισμό και στόχο για οριστική απόσυρση του λιγνίτη έως το τέλος του 2026, νωρίτερα όπως είπε χθες ο κ, Στάσσης από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η νέα ενεργειακή ταυτότητα της ΔΕΗ στηρίζεται πλέον σε καθαρή ενέργεια, ενισχύοντας το ESG αποτύπωμά της και διασφαλίζοντας πρόσβαση σε πράσινη χρηματοδότηση.

Με στόχο την διατήρηση της πελατειακής της  βάσης, και κυρίως των πελατών υψηλής και μέσης αξίας, η ΔΕΗ έχει πετύχει την αφοσίωση των καταναλωτών κάτι που αποτυπώνεται στον χαμηλότερο δείκτη αποχώρησης (churn rate) για αυτές τις κατηγορίες πελατών.

«Παρέχουμε πλέον στους πελάτες μας όχι μόνο ρεύμα αλλά μία ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως για παράδειγμα αντλίες θερμότητας,  φωτοβολταϊκά στις στέγες, συμβουλευτικές υπηρεσίες για εξοικονόμηση ενέργειας και πολλά άλλα» δήλωσε χθες ο κ. Στάσσης στην γενική συνέλευση των μετόχων.

Νέοι τομείς

Όπως τόνισε πάντως η διοίκηση η ΔΕΗ δεν μένει στις παραδοσιακές υπηρεσίες μίας εταιρείας ενέργειας. «Είμαστε συνεχώς έτοιμοι να μπούμε σε νέες αγορές όταν βλέπουμε μία ευκαιρία για να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες που οι καταναλωτές και η αγορά χρειάζονται. Τέτοια παραδείγματα είναι η ηλεκτροκίνηση, οι τηλεπικοινωνίες» δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας.

Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η ΔΕΗ διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο αριθμό δημόσιων σημείων φόρτισης στην χώρα με επέκταση και στη Ρουμανία και τον συνολικό αριθμό σημείων φόρτισης και στις δύο χώρες να ανέρχεται σε περίπου 3.100 στο τέλος του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 29% σε σχέση με το 2023, ενώ τον Μάρτιο του 2025 ο αριθμός των σημείων φόρτισης έφτασε περίπου τις 3.300.

Όσον αφορά στις τηλεπικοινωνίες, το 2024 υπήρξε σημαντική πρόοδος στην υλοποίηση της ανάπτυξης του δικτύου Fiber-to-the-home, έχοντας φτάσει ήδη σε 650.000 σπίτια και επιχειρήσεις τον Δεκέμβριο 2024, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 360% σε σχέση με το 2023. Πλέον έχει φτάσει σε πάνω από 1,2 εκατ. νοικοκυριά, έχοντας θέσει τις βάσεις για την επίτευξη του στόχου για κάλυψη 3 εκατ. νοικοκυριών και επιχειρήσεων στα επόμενα χρόνια.

Επιπλέον, μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό της στην Ελλάδα, έκανε το ντεμπούτο της στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης ιδιαίτερα ανταγωνιστικών πακέτων για internet για ιδιώτες και επαγγελματίες με εγγυημένες υπερυψηλές ταχύτητες, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα.

Η επέκταση στα data center

Σε ό,τι αφορά την είσοδο στα data centers, ο επικεφαλής της ΔΕΗ επανέλαβε χθες ότι η παροχή της ενέργειας στο mega data center των 300 MW στην Δυτική Μακεδονία θα γίνεται behind the meter, δηλαδή οι ανάγκες του δε θα επιβαρύνουν το ηλεκτρικό σύστημα ενέργειας της χώρας και υπενθύμισε ότι στο υφιστάμενο Επιχειρηματικό Πλάνο της ΔΕΗ δεν συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή του mega Data Center. Είναι μία επένδυση, που εφόσον υλοποιηθεί θα οδηγήσει όπως τόνισε  σε αναβάθμιση των στόχων και σε επίπεδο κερδοφορίας.

Απευθυνόμενος προς τους μετόχους, ο κ. Στάσσης επισήμανε στην γ.σ ότι δεν θα επηρεαστεί αρνητικά η πιστοληπτική ικανότητα του ομίλου, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή στρατηγικού εταίρου για το σκέλος των Data Centers, σε περίπτωση που το έργο αποκτήσει μεγαλύτερη κλίμακα, φτάνοντας στα επίπεδα του 1GW.

Διαβάστε ακόμη: