Η μάχη των προμηθευτών ενέργειας για τα «μπλε» σταθερά τιμολόγια κλιμακώνεται, με τη ΔΕΗ να αναπροσαρμόζει τους κανόνες του παιχνιδιού και να υιοθετεί στρατηγικές που θυμίζουν τον τρόπο λειτουργίας των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Την ώρα που οι σταθερές χρεώσεις ρεύματος συνεχίζουν να προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών η ΔΕΗ λανσάρει από χθες μια διαφορετική πρόταση στην αγορά με το myHome Plan.
Πρόκειται για ένα προϊόν που ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο του σταθερού τιμολογίου και εισάγει μια νέα φιλοσοφία που είναι τα πιο εξατομικευμένα προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών και εισάγουν δύο διαφορετικά χαρακτηριστικά: την πληρωμή έναντι και την εκκαθάριση της κατανάλωσης κάθε έξι μήνες.
Τι θα κοστίζει
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά σταθερά τιμολόγια που απευθύνονται σε όλους και υπόσχονται μόνο προβλεψιμότητα στη χρέωση της κιλοβατώρας, το myHome Plan στοχεύει αποκλειστικά στην οικογένεια.
Η πρότασή του δεν περιορίζεται στην σταθερή χρέωση ανά κιλοβατώρα, αλλά επεκτείνεται σε ένα σταθερό μηνιαίο κόστος, το οποίο υπολογίζεται στα 60 ευρώ με μία σταθερή χρέωση ανά κιλοβατώρα στα 14,5 και λεπτά και πάγιο 5 ευρώ, η οποία κρίνεται κατάλληλη για ετήσια κατανάλωση από 2.500 έως 4.500 κιλοβατώρες (208 έως 375 κιλοβατώρες το μήνα).
Η εκκαθάριση προβλέπεται να γίνεται κάθε έξι μήνες, δίνοντας μεγαλύτερη ασφάλεια στον οικογενειακό προϋπολογισμό, τον οποίο θα καθοδηγεί και ο ψηφιακός σύμβουλος της ΔΕΗ myEnergy Coach για να διατηρείτε σταθερό το κόστος κάθε μήνα. Στο διάστημα αυτό οι καταναλωτές θα υπόκεινται στον τελικό έλεγχο για να διαπιστώσουν πόσο παραπάνω έκαψαν για να πληρώσουν.
Ο πρώτος έως και ο πέμπτος μήνας του my home plan θα εκδίδονται έναντι. Ο έκτος μήνας θα είναι εκκαθαριστικός. Αντίστοιχα, ο έβδομος έως τον εντέκατο θα είναι επίσης έναντι και ο 12ος μήνας εκκαθαριστικός.
Ο κάθε λογαριασμός περιλαμβάνει την μηνιαία χρέωση που ανέρχεται σε 60 ευρώ και επιπλέον χρεώσεις προμήθειας, ρυθμιζόμενες χρεώσεις κτλ. Για πάγια εντολή εξόφλησης ισχύει η έκπτωση του 2% επί των χρεώσεων προμήθειας.
Και έξτρα μπόνους
Η ΔΕΗ, ωστόσο, δεν περιορίζεται στην ενεργειακή διάσταση του προϊόντος το οποίο αναπτύσσει συνέργειες και με τομέα του retail του ομίλου.
Στο πακέτο προστίθενται προνόμια που συνδέονται άμεσα με την καθημερινότητα και όλα όσα χρειάζεται μια οικογένεια όπως 30% έκπτωση στον ναύλο Family της AEGEAN και έως 2.500 μίλια Miles+Bonus, 10% έκπτωση σε αγορές για μικροσυσκευές στον Κωτσόβολο, μηνιαία δωροεπιταγή 5 ευρώ για παραγγελίες μέσω efood αλλά και πρόσβαση σε προσφορές και εκπτώσεις για αγορές, φαγητό, ψυχαγωγία και υπηρεσίες μέσω του ΔΕΗ myRewards Coupons.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας που δεν σχεδιάζει πλέον μόνο προϊόντα «για όλους», αλλά και πακέτα που εξυπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες. Το ίδιο συμβαίνει και με το myHome Student, ένα εξατομικευμένο προϊόν που καλύπτει τις φοιτητικές ανάγκες, παρέχοντας σταθερότητα κόστους και ειδικά προνόμια για νέους.
Η κίνηση αυτή δείχνει ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά ενέργειας περνάει από την ομοιομορφία στη διαφοροποίηση.
Τα «μπλε» σταθερά τιμολόγια δεν αποτελούν πλέον απλώς μια λύση ασφάλειας απέναντι στις διακυμάνσεις της αγοράς, αλλά εξελίσσονται σε στοχευμένα προϊόντα που αγγίζουν τον τρόπο ζωής του καταναλωτή.
Με το myHome Plan, η ΔΕΗ δίνει το στίγμα της νέας εποχής: η ενέργεια παύει να είναι ένα «ουδέτερο» αγαθό και μετατρέπεται σε υπηρεσία με προστιθέμενη αξία, προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε κοινωνικής ομάδας.
Η στόχευση της ΔΕΗ
Με το myHome Plan η ΔΕΗ επιτυγχάνει:
1. Ενίσχυση θέσης στα σταθερά τιμολόγια Η σταθερή τιμή απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες που έχουν ανάγκη για προβλεψιμότητα και σταθερό προϋπολογισμό.
2. Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, η ΔΕΗ επενδύει σε συνεργασίες που έχουν καθημερινή, χειροπιαστή αξία για την οικογένεια: ταξίδια, τεχνολογία, φαγητό.
3. Αξιοποίηση συνεργειών Μέσα από το δίκτυο συνεργατών και θυγατρικών, όπως η Κωτσόβολος, η ΔΕΗ ενισχύει τη δυναμική του προϊόντος και ταυτόχρονα δημιουργεί συνέργειες που μεγιστοποιούν την αξία του ομίλου.
4. Επανατοποθέτηση του brand Η ΔΕΗ επιβεβαιώνει ότι απομακρύνεται από την εικόνα του παραδοσιακού μονοπωλιακού παρόχου προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για την καθημερινότητα και τις ανάγκες των καταναλωτών.
Το περιβάλλον της αγοράς και η χονδρεμπορική
Την ώρα που τα μπλε τιμολόγια κατακτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, η προμήθεια παραμένει ιδιαίτερα εύθραυστη λόγω των διακυμάνσεων στη χονδρεμπορική αγορά και συνηγορεί υπέρ τους.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, η μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου ανήλθε σε 94,50 ευρώ/MWh, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 29% σε σχέση με τα 73 ευρώ/MWh του Αυγούστου.
Αν η τάση συνεχιστεί έως το τέλος του μήνα, η αύξηση αυτή θα μεταφερθεί στους λογαριασμούς των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε κυμαινόμενα συμβόλαια.
Η πίεση αυτή εντείνεται από την ένταση του ανταγωνισμού στη λιανική, καθώς όλοι οι πάροχοι αναζητούν τρόπους να δεσμεύσουν πελάτες με σταθερές τιμές ή επιπλέον οφέλη.
Το πρώτο πεντάμηνο του 2025, 241.258 πελάτες προτίμησαν τα μπλε συμβόλαια διάρκειας από 12 έως 24 μηνών ενώ συνολικά πάνω από 1,2 εκατομμύρια απολαμβάνουν σταθερή χρέωση.