Εμπρός στον δρόμο που άνοιξε η Taylor Swift. Όσο και αν η ποπ τραγουδίστρια, προσπάθησε να κρατήσει τα εισιτήρια για την παγκόσμια περιοδεία της μακριά από τα χέρια μεταπωλητών, τελικά στήθηκε στο όνομά της μια ολόκληρη βιομηχανία πώλησης εισιτηρίων σε ακραία ποσά. Λίγους μήνες πριν, κοιτώντας τα εξωφρενικά μεγάλα ποσά που καλούνταν να δώσουν οι φανατικοί της ακόλουθοι για να την δουν από κοντά, αναρωτιόμασταν πώς είναι δυνατόν. Τελικά, από ότι φαίνεται η Ελλάδα δεν κατόρθωσε να γίνει η εξαίρεση του κανόνα.
Το αγαπημένο σε πολλούς συγκρότημα αποφάσισε φέτος, για πρώτη φορά, να συμπεριλάβει την Ελλάδα στον χάρτη της περιοδείας του, προκαλώντας φυσικά μεγάλη χαρά και συγκίνηση στο φανατικό κοινό του εδώ. Αρκετές ημέρες αργότερα, μετά την έναρξη της πώλησης των εισιτηρίων τους για τις δυο εμφανίσεις τους στις 8 και 9 Ιουνίου του 2024, λιγότερο από το 2% των συνολικών θέσεων είναι διαθέσιμο και τα ποσά για να εξασφαλίσει κανείς την παρουσία του εκεί είναι ακραία.
Ουσιαστικά αναφερόμαστε σε μόλις 1.392 εισιτήρια που είναι διαθέσιμα από τις 69.618 θέσεις που έχει ως χωρητικότητα το Ολυμπιακό Στάδιο στο Μαρούσι. Ωστόσο, τα πάσα από τον επίσημο πωλητή που συνεργάζεται με την ομάδα παραγωγής των Coldplay, Ticketmaster, έχουν εξαντληθεί και για τις δυο ημερομηνίες, όπως μας ενημερώνει η ιστοσελίδα του. Αυτά τα 1.392 εναπομείναντα εισιτήρια είναι πλέον διαθέσιμα μόνο μέσω του site της εταιρείας μεταπώλησης, viagogo.gr, στην οποία τα κόστη των πάσων έχουν ήδη αρχίσει να αγγίζουν 6πλάσιες τιμές από τις κανονικές.
Το χρυσό εισιτήριο των 4.000 €
Don’t Panic (Μην πανικοβάλλεσαι) τραγουδούσαν το 2000 οι Coldplay στον δίσκο τους Parachutes, μια φράση που τελικά φαίνεται να μην αφουγκράζεται το κοινό τους. Αν προσπαθήσατε να μπείτε σε εικονική ουρά για να προμηθευτείτε εισιτήρια προπώλησης για τους Coldplay και βρεθήκατε πίσω από πάνω από 700.000 άτομα εν αναμονή -το ίδιο έπαθαν και πολλοί άλλοι άνθρωποι.
Οι διαδικτυακές πύλες που έπρεπε να περάσουν υπομονετικά οι φαν του συγκροτήματος για να τους δουν από κοντά στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, στις 8 Ιουνίου του 2024, άνοιξαν τον Ιούλιο. Τότε ακολούθησε μια τρέλα χωρίς προηγούμενο. Μέσα σε ελάχιστες ώρες βέβαια τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν και έτσι οι διοργανωτές συμπλήρωσαν και μια δεύτερη ημερομηνία εμφάνισης, στις 9 Ιουνίου. Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν και εκεί, με τις τιμές τους κατά την προπώληση, την οποία διαχειρίζεται αποκλειστικά η δική τους ομάδα παραγωγής, να κυμαίνονταν από 52,80 ευρώ έως 995 ευρώ! Μάλιστα, όλα, ακόμη και τα πιο ακριβά εισιτήρια, εξαντλήθηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Και εκεί που πολλοί είδαν απογοητευμένοι το όνειρό τους να δουν από κοντά το συγκρότημα, να απομακρύνεται, ξαφνικά άρχισαν να ξεπηδούν από παντού διάφορα σάιτ μεταπώλησης των εισιτηρίων.
Η διαφοροποίηση βέβαια εδώ είναι η εξής: αυτές οι ιστοσελίδες πουλούσαν τα εισιτήρια σε εξωφρενικά μεγάλα ποσά. Σήμερα στο κορυφαίο σάιτ μεταπώλησης Viagogo.gr μεταπωλούνται αυτά τα πάσα σε τιμές που κυμαίνονται από 378 ευρώ έως 4.744 ευρώ. Αυτά των 4.744 € συγκεκριμένα, είναι απλά εισιτήρια με μια πολύ καλή ορατότητα, ενώ μάλιστα η ιστοσελίδα ενημερώνει τον πιθανό πελάτη ότι μόλις 4 από αυτά έχουν απομείνει, αλλά και ότι οι τιμές μπορεί να αυξηθούν.
Πιο συγκεκριμένα, ένα απλό εισιτήριο γενικής εισόδου που θα μας εξασφάλιζε μια θέση στην αρένα, δηλαδή όρθιοι μπροστά από την σκηνή του σταδίου, φτάνει αυτή την στιγμή να κοστίζει από 414 ευρώ έως 499 ευρώ, χωρίς να έχει Vip προνόμια. Ουσιαστικά, ανεξαρτήτως θέσης και “προνομίων”, οι τιμές έχουν εκτοξευτεί. Είτε βρισκόμαστε στο πάνω πάνω διάζωμα, είτε αντιδιαμετρικά απέναντι από την σκηνή, τα εισιτήρια μπορούν να κυμανθούν από τα 390 ευρώ έως τις 3.000 – 4.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τα πάσα καθήμενων και μη, που μπορεί να κυμαίνονται στα ίδια ή παρόμοια κόστη των 500 περίπου ευρώ.
Το ίδιο συνέβη και στην Σιγκαπούρη, εκεί όπου μέσα σε λίγα λεπτά, πάνω από 200.000 εισιτήρια για τις αρχικές παραστάσεις των Cold Play -τον Ιανουάριο του 2024- πωλήθηκαν κατά την περίοδο της προπώλησης, σπάζοντας το ρεκόρ της Σιγκαπούρης για τα περισσότερα εισιτήρια που πωλήθηκαν σε μία μόνο ημέρα. Παρά τα τεχνικά προβλήματα στην ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων κατά τη διάρκεια της προπώλησης, οι γενικές πωλήσεις ξεκίνησαν και πάλι την Τρίτη με τιμές εισιτηρίων που κυμαίνονται από 68 έως 298 δολάρια. Επιπλέον, δύο νέες ημερομηνίες προστέθηκαν – κάνοντας συνολικά έξι τiς συναυλίες στην ίδια πόλη. Τόσο πολύ για μια “ασιατική” περιοδεία. Οι τιμές των εισιτηρίων ξέφυγαν και εκεί με παρόμοιους μεταπωλητές να εκτοξεύουν τα κόστη των πάσων στα ύψη.
Taylor Swift και Eras Tour – Η αρχή του χάους
Δεν είναι μυστικό ότι η παρακολούθηση μιας ζωντανής εκδήλωσης μπορεί να είναι ακριβή, αλλά για ορισμένους φανατικούς οπαδούς, το κόστος αξίζει τον κόπο για να δουν τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες από κοντά. Απλά ρωτήστε τους θαυμαστές της Taylor Swift που ήταν πρόθυμοι να δώσουν χιλιάδες δολάρια για ένα εισιτήριο της πολυαναμενόμενης περιοδείας Eras Tour της τραγουδίστριας.
Οι ανυπόμονοι οπαδοί έσπευσαν να προμηθευτούν εισιτήρια στο Ticketmaster, αλλά η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που η ιστοσελίδα κατέρρευσε, αφήνοντας χιλιάδες οπαδούς απογοητευμένους. Τότε έσπευσαν οι μεταπωλητές σε ιστότοπους όπως το StubHub, να προσφέρουν τα ίδια εισιτήρια με τιμή έως και 6.000 δολάρια, από 500 που ήταν το κόστος ενός πάσου κατά μέσο όρο.
Παρομοίως, οι επισκέπτες συναυλιών που προσπαθούσαν να αγοράσουν εισιτήρια για την περιοδεία It’s All a Blur του Drake δήλωσαν ότι “πάλευαν για τη ζωή τους” αφού αντιμετώπισαν υψηλές τιμές στον ιστότοπο μεταπώλησης SeatGeek, με ορισμένα εισιτήρια να κοστίζουν έως και 5.000 δολάρια, ενώ αρχικά διαφημίζονταν ότι ξεκινούσαν από 69 δολάρια στο Ticketmaster.
Το φαινόμενο όμως φαίνεται να γιγαντώνεται και η Ελλάδα, όπως και πολλές άλλες χώρες να μην γλυτώνουν. Με καλλιτέχνες όπως η Beyoncé, ο Harry Styles, ο Elton John, οι Coldplay και ο Ed Sheeran να πραγματοποιούν περιοδείες το 2023 και 2024, η αύξηση της ζήτησης οδηγεί σε εξάντληση των εισιτηρίων των συναυλιών μέσα σε δευτερόλεπτα -μόνο και μόνο για να μεταπωληθούν σε υπέρογκες τιμές. Μάλιστα ορισμένοι φανατικοί μπορεί να πληρώσουν πάνω από 2.000% περισσότερο από την αρχική τιμή, για εισιτήρια σε αυτές τις περιζήτητες εκδηλώσεις, με τις εταιρείες Ticketmaster, Viagogo και StubHub να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά προσαύξησης.
Το πρόβλημα με το λαθρεμπόριο εισιτηρίων
Η λαθρεμπορία εισιτηρίων είναι η πρακτική της αγοράς εισιτηρίων για μια συναυλία, παράσταση ή αθλητική εκδήλωση με σκοπό τη μεταπώλησή τους σε υψηλότερη τιμή. Ενώ σε ορισμένα μέρη είναι παράνομο να μεταπωλεί κανείς εισιτήρια πάνω από μια ορισμένη τιμή, αν δεν έχει άδεια λειτουργίας επιχείρησης για αυτό το είδος εμπορίου, σε άλλες χώρες δεν είναι.
Το λαθρεμπόριο εισιτηρίων αποτελεί εδώ και καιρό βέβαια ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα στον κόσμο των ζωντανών εκδηλώσεων, καθώς δεν είναι μόνο άδικο για τους οπαδούς που δεν μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια στην ονομαστική τους αξία, αλλά επιβραβεύει και εκείνους που δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτα άλλο από το να αγοράσουν πολλά εισιτήρια πριν από οποιονδήποτε άλλον. Οι διαδικτυακές αγορές εισιτηρίων έχουν συμβάλει στην αύξηση του φαινομένου και ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για μια συναυλία ανεβαίνει και οι συνολικές τιμές των εκδηλώσεων διογκώνονται. Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο, καθώς οι αυξημένες τιμές των εισιτηρίων προσελκύουν περισσότερους λαθρεμπόρους στην αγορά, διαιωνίζοντας το πρόβλημα. Δυστυχώς, οι οπαδοί αναγκάζονται συχνά να πληρώνουν υπέρογκες τιμές για εισιτήρια που θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα σε πολύ χαμηλότερο κόστος.
Διαβάστε ακόμη:
- Κακοκαιρία Elias: Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν περισσότερο από την κακοκαιρία
- Έφη Σαρρή: «Θέλω ο άνδρας να υπακούει στις διαταγές μου και να λέει ”yes madam”»
- Γιάννης Πουλόπουλος: «Στα 31 ανακάλυψα τη σεξουαλικότητά μου, πριν είχα σχέσεις με κοπέλες»
- Mente Fuerte: Έξαλλος με το σχόλιο της Μπάρκα στη Σολωμού