Με μια έκπληξη πολλών μεγατόνων ολοκληρώθηκε η διαδικασία της δημοπράτησης από το Υπ. Δημοσίων Έργων και Μεταφορών, του πολύ σημαντικού για την Φωκίδα οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί μέρος του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί φυσική συνέχεια του Ε65!
Μετά την αποσφράγιση των έξι προσφορών για το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα που κατατέθηκαν χθες Τρίτη 15 Φεβρουαρίου, σε μια διεθνή διαγωνιστική διαδικασία στην οποία συμμετείχαν και οι 5 κορυφαίοι εργοληπτικοί όμιλοι της χώρας (ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ, Αβαξ, Μυτιληναίος, Ιντρακάτ), η μικρομεσαία κοινοπραξία των εταιρειών CMC- ΤΕΚΑΛ (Ψαλτάκος) – Ιντερκάτ (Αφοί Παπαϊωάννου) με έκπτωση μόλις 14% αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης!!!
Σε απλά λόγια μια μεσαία ξένη εταιρεία CMC, ένας μικρός ντόπιος εργολάβος (ΤΕΚΑΛ) του δαιμόνιου Ψαλτάκου που ειδικεύεται στα λιμενικά έργα (!!!) και μια τοπική τεχνική εταιρία (Ιντερκάτ), δίνοντας μια έκπτωση ασήμαντη της τάξης του 14%, παίρνει τη δουλειά των 285,5 εκατ. μέσα από τα χέρια του big5 των κατασκευών, «χαλάει τη σούπα» μεταξύ των εργολάβων, ανατρέπει ισορροπίες και συσχετισμούς και καταδεικνύει στην πράξη ότι στις αγορές δεν υπάρχουν ούτε «αδιέξοδα», ούτε «τετελεσμένα» γεγονότα και δεδομένες καταστάσεις!
Επί της ουσίας χρειάζονταν μια ξένη εταιρία που θα έδινε το πτυχίο και ένας μικρός εργολάβος «της πιάτσας» που «κόβει το μάτι του», στην προκειμένη περίπτωση ο Παναγιώτης Ψαλτάκος της ΤΕΚΑΛ, αγαπημένο παιδί του κυρ Αλέκου Φλαμπουράρη, της Cosco στον ΟΛΘ και του υφυπουργού Παπαθανάση του Αδωνι, με εξειδίκευση στα λιμενικά έργα, ο οποίος «διάβασε» καλά τις προσφορές των μεγάλων του κατασκευαστικού χώρου, αναλύοντας προφανώς διεξοδικά και σε βάθος τις εκπτώσεις που δίνουν στα έργα που δημοπρατούνται κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα και οι οποίες είναι χαμηλές και παραπλήσιες!
Προφανώς ο Ψαλτάκος δεν διαθέτει «κληρονομικό χάρισμα», ούτε «σκότωσε» τη δουλειά με έκπτωση άνω του 50% όπως συνηθιζόταν πριν λίγο καιρό όταν οι δουλειές χτυπιόταν αμείλικτα!
Αλλά το μόνο που τελικά απαιτείτο ήταν ένας «κοινός νους» που ξέρει τη δουλειά και μπορεί να αντιλαμβάνεται τα …αυτονόητα, παρακολουθώντας νούμερα και προσφορές σε μια σειρά δημοπρατήσεων μεγάλων έργων!
Πρόκειται για μια πρώτου μεγέθους επιτυχία του Ψαλτάκου και μιας μικρό – μεσαίας ξένης εταιρείας που έρχονται να «σπάσουν» την κυριαρχία των μεγάλων του εργοληπτικού τομέα στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, να «ανακατέψουν την τράπουλα» των ισορροπιών και ενδεχομένως να «ανοίξουν την όρεξη» και σε άλλους ξένους εργοληπτικούς ομίλους οι οποίοι απουσίαζαν επιδεικτικά από τις τελευταίες εγχώριες διαγωνιστικές διαδικασίες δημοσίων έργων!
Παράλληλα εκτιμάται ότι οι μεγάλοι Έλληνες εργολάβοι θα αντιμετωπίζουν εφεξής τις διαγωνιστικές διαδικασίες με μεγαλύτερη προσοχή, εκτίμηση του αντιπάλου και όχι εκ του ασφαλούς και αφ’ υψηλού!
Καθώς τίποτα δεν αποκλείει το φαινόμενο Ψαλτάκου να προσελκύσει κι άλλους ξένους που μαζί με τους μικρούς που βρίσκονται «στην απέξω» να δημιουργήσουν κοινοπρακτικά σχήματα τα οποία θα διεκδικήσουν μεγάλες δουλειές που τις είχαν σίγουρες οι 5 μεγάλοι του κατασκευαστικού κλάδου!
Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι η Αβαξ έδωσε προσφορά για το κατασκευαστικό έργο Μπράλος – Άμφισσα με έκπτωση της τάξης του 10,1%, ακολούθησε η Μυτιληναίος με έκπτωση 6,05% και η ΓΕΚ Τέρνα με έκπτωση 5,5%!