Με ενοποιημένες πωλήσεις €275,2 εκατ. και ανάπτυξη 8% έκλεισε το 2023 για την Bosch στην Ελλάδα.

Ο τομέας της Αυτοκίνησης κατέγραψε σταθερή ανάπτυξη ενώ ο τομέας της Βιομηχανικής Τεχνολογίας σημείωσε μέτρια αύξηση των πωλήσεων.

Ο τομέας των Καταναλωτικών Αγαθών παρουσίασε αύξηση χάρη στη σημαντική ανάπτυξη του τμήματος Ηλεκτρικών Εργαλείων, ενώ σημαντική ανάπτυξη κατέγραψε και ο επιχειρηματικός τομέας της Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτηρίων.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών ανά τμήμα και δραστηριότητα:

  • το τμήμα των Καταναλωτικών Αγαθών κατέγραψε μια αύξηση της τάξεως του 4% (στα €204 εκατ.)
  • το τμήμα Αυτοκίνησης σημείωσε συνολική αύξηση 9,5% (στα €50,2 εκατ.)
  • το τμήμα Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτιρίων σημείωσε αύξηση 9,5% (στα €12,2 εκατ.)
  • ο τομέας των Βιομηχανικών Λύσεων σημείωσε ανάπτυξη της τάξεως του 2,6% (στα €8,5 εκατ.)

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σε παρουσίαση της εταιρείας, ο Ιωάννης Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch στην Ελλάδα, “η αύξηση που σημειώθηκε το 2023 ήταν αποτέλεσμα της συνεχούς ανάπτυξης της εταιρείας την τελευταία δεκαετία, παρά τις προκλήσεις που θέτει η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα με τα υψηλά επιτόκια και τον πληθωρισμό, η διστακτικότητα των καταναλωτών, αλλά και η τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση”.

Πρόσθεσε ότι “πιστεύουμε στη μακροπρόθεσμη δυναμική της ελληνικής αγοράς. Διερευνούμε και δουλεύουμε ήδη εντατικά πάνω σε νέους στρατηγικούς τομείς ανάπτυξης όπως λύσεις λογισμικού και ψηφιακές υπηρεσίες. Απευθυνόμενοι στον βιομηχανικό κλάδο παρέχουμε υποστηρικτικές υπηρεσίες για το σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων προϊόντων καθώς και τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού για τα εργοστάσια του μέλλοντος”.

Ανάπτυξη 21,8% στο 5μηνο για τη RBGR

Ειδικότερα για τη RBGR, δηλαδή τους τομείς πλην των καταναλωτικών ειδών, η αρχική πρόβλεψη της διοίκησης έκανε λόγο για μία ανάπτυξη της τάξης του 5,5%. Ο κ. Κάπρας ανέφερε ότι το πεντάμηνο πήγε πολύ καλά, με ανάπτυξη 21,8%, χάρη κυρίως στα ηλεκτρικά εργαλεία (απόρροια της ανοικοδόμησης) και στην αυτοκίνηση, όπου ο στόλος αυτοκινήτων που γερνάει έχει αυξημένες ανάγκες για ανταλλακτικά.

Ωστόσο για το σύνολο της φετινής χρήσης ο πήχης παραμένει πιο χαμηλά – καθώς αναμένεται επιβράδυνση η οποία έγινε ορατή τον Μάιο και τις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου. Πάντως ο κ. Κάπρας είναι πιο αισιόδοξος για τους τομείς RBGR, εκτιμώντας ότι η ανάπτυξη μπορεί να κινηθεί μεταξύ 5,5%-10%.

Για το σύνολο του ομίλου όμως, ο τομέας των καταναλωτικών ειδών (η BSH) αναμένεται να σημειώσει διψήφια πτώση των μεγεθών της, συμπαρασύροντας σε μείωση των συνολικών πωλήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η υποχώρηση των πωλήσεων αναμένεται να κινηθεί μεταξύ 12%-15% με βάση τα έως τώρα δεδομένα, λόγω κυρίως της σημαντικής πτώσης που εμφανίζουν τα προϊόντα ψυγείου σε σχέση με την υψηλή βάση που μπήκε το 2023 χάρη στο πρόγραμμα “Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή”.

DATA ομίλου 2023

  • Πωλήσεις: €91,6 δισ. αύξηση 3,8% ή 8% χωρίς συναλλαγματικές διάφορες
  • Ebit: €4,6 δισ.
  • Προσωπικό: 429.416 άτομα
  • Δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη: €7,3 δισ.
  • Κεφαλαιακές δαπάνες: €5,5 δισ.

Πωλήσεις ανά γεωγραφική περιοχή

  • Ευρώπη: €46,9 δισ.
  • Ασία/ Ειρηνικός: €27,9 δισ.
  • Β Αμερική: €15,2 δισ.
  • Νότια Αμερική: €1,7 δισ.

Πωλήσεις ανά κατηγορία

  • Αυτοκίνηση: €56,2 δισ. (+6,9%)
  • Καταναλωτικά αγαθά: €19,9 δισ. (-6,6%)
  • Ενέργεια και τεχνολογία κτιρίων: €7,7 δισ. (+10,5%)
  • Βιομηχανική τεχνολογία: €7,4 δισ.  (+6,8%)

Προτεραιότητες

Στο επίκεντρο του ομίλου τοποθετείται ο τομέας των ημιαγωγών, όπου η Bosch ενισχύει την παρουσία της μέσω εξαγορών και συνεργασιών. Ο κ. Κάπρας αναφέρθηκε στο νέο εργοστάσιο του ομίλου στη Δρέσδη, το οποίο βρίσκεται στη τελευταία φάση κατασκευής του και στοχεύει στην εξυπηρέτηση των αναγκών της Bosch αλλά και πελατών της. Επίσης η εταιρεία συμμετέχει σε ένα joint venture μαζί με την ταϊβανέζικη TSMC, την Infineon και την NXP Semiconductors  προκειμένου να κατασκευαστεί δεύτερο εργοστάσιο στην Ευρώπη.

Πιο έντονα θα επενδύσει η Bosch και στον τομέα της Ιατρικής τεχνολογίας, καθώς υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω συνεργασιών. Η πανδημία του Covid ανέδειξε μεγάλη ανάγκη για επενδύσεις στον τομέα αυτό, με τον κ. Κάπρα να θυμίζει ότι τους πρώτους μήνες της πανδημίας η εταιρεία έβγαλε στην αγορά ένα τεστ που διαπίστωνε τον ιό μέσα σε 2,5 ώρες. Εξετάζει τη δημιουργία προϊόντων τα οποία θα έχουν χαρακτηριστικά τη χρήση Semiconductors, chip και sensors.

Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, «τρέχουν» 30 έργα παραγωγής για ηλεκτρικά οχήματα, είτε από την ίδια την Bosch, είτε μέσω συνεργατών. Ο κ. Κάπρας παραδέχτηκε ότι παρατηρείται μια επιβράδυνση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και των υβριδικών γιατί η τεχνολογία ωριμάζει σιγά σιγά. Ωστόσο παρουσίασε στοιχεία ιδιαίτερα φιλόδοξα για την εξέλιξη των υβριδικών κινητήρων μέχρι το 2030.

Πωλήσεις 275,2 εκατ. για την Bosch στην Ελλάδα – Τα… ψυγεία απειλούν με πτώση μεγεθών το 2024-1

Τέλος ο όμιλος δίνει έμφαση στην τεχνολογία υδρογόνου, η οποία μπορεί να τις αποφέρει πωλήσεις €5 δισ. μέχρι το 2030.

Η τεχνολογία αφορά πολλούς τομείς. Πιο συγκεκριμένα, στην αυτοκίνηση, ήδη φορτηγά κυκλοφορούν με κινητήρες υδρογόνου με τεχνολογία bosch, ενώ στη βιομηχανία ο όγκος πωλήσεων της αγοράς ηλεκτρόλυσης αναμένεται να φτάσει μέχρι τα €37 δισ. έως το 2030.

Διαβάστε ακόμη