Μια νέα ζωή, λοιπόν, ξεκινά για την BMW Σειρά 5. Το σεντάν αναφοράς της βαυαρικής φίρμας αλλάζει από πάνω προς τα κάτω, εξελίσσεται σε στυλ, υιοθετώντας νέα όργανα και εντάσσοντας στον κατάλογό του τις πρώτες ηλεκτρικές εκδόσεις στην ιστορία του.
Όλα τα νέα μοντέλα της BMW Σειράς 5 θα ηλεκτρίζονται με την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 volt.
Πρόκειται για ένα άλμα στο μέλλον, λοιπόν, για τη Σειρά 5, η οποία θα παράγεται από τον Οκτώβριο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις (τιμές εκκίνησης να υπολογίζονται περίπου στα 60.000 ευρώ στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές) να έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του έτους.
Η νέα Σειρά 5 έχει αυξηθεί κατά 97 χλστ. σε μήκος φτάνοντας στα 5,06μ, κατά 32 χλστ. σε πλάτος (1,90μ) και κατά 36 χλστ σε ύψος (1,52μ). Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 20 χλστ, πλησιάζοντας συνολικά τα 3 μέτρα.
Εάν και οι αναλογίες είναι, σχεδόν, παρόμοιες με τις προηγούμενες σειρές 5, η στυλιστική ερμηνεία είναι ριζικά διαφορετική. Ενώ διατηρεί ένα πιο συγκρατημένο προφίλ από τη Σειρά 4 και την XM, το μπροστινό μέρος της BMW είναι πιο «απειλητικό», με φαρδύτερη μάσκα και λεπτούς, γωνιακούς προβολείς LED, που προσομοιώνουν μια έκφραση θυμού. Από την άλλη πλευρά, τα οριζόντια ανεπτυγμένα φώτα στο πίσω μέρος κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται ακόμα πιο φαρδύ.
Οι BMW i5 και 5 έχουν ένα κυρτό πάνελ στο ταμπλό που ενσωματώνει δύο οθόνες 12,3 ιντσών και 14,9 ιντσών στο κέντρο. Φυσικά, εκτός από αυτά του στάνταρ καταλόγου, μπορούν επίσης να επιλεγούν χρώματα βαφής BMW Individual για να προσθέσουν ακόμη μία προσωπική πινελιά στην BMW.
Και δεν λείπουν τα «πακέτα» για να γίνει η Σειρά 5 πιο κομψή ή ακόμη πιο σπορ. Ειδικότερα, το βαυαρικό σεντάν δεν έχει μόνο το επίπεδο εξοπλισμού M Sport, αλλά και το νέο M Sport Pro που αυξάνει περαιτέρω το ποσοστό… επιθετικότητας της BMW.
Οι καινοτομίες συνεχίζονται στον χώρο επιβατών και αποτελούνται, κυρίως, από το ταμπλό που έχει μεταμορφωθεί πλήρως σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Στα όργανα κυριαρχεί η BMW Curved Display που αποτελείται από ένα πάνελ 12,3″ για πληροφορίες οδήγησης και μια οθόνη infotainment 14,9″.
Η τελευταία ενσωματώνει το λειτουργικό σύστημα BMW OS 8.5 και είναι επίσης εξοπλισμένη με την πλατφόρμα Air Console που επιτρέπει στους επιβάτες να παίζουν βιντεοπαιχνίδια ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.
Η μπάρα αλληλεπίδρασης BMW χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των διαφόρων επιλογών κλιματισμού, δηλαδή των χειριστηρίων αφής που είναι ενσωματωμένα στο κέντρο του ταμπλό, όπως στη Σειρά 7.
Ιδιαίτερη έμφαση εξάλλου έχει δοθεί στο κεφάλαιο «αυτόνομη οδήγηση», αλλά έχουμε χρόνο γι’ αυτά… Όλα, ωστόσο, έχουν προετοιμασθεί καταλλήλως.
Να σημειωθεί υιοθέτηση νέων αναρτήσεων και μια περαιτέρω βελτίωση του Integral Active Steering (οι πίσω τροχοί κατευθύνουν και αυτοί αναλογικά, τετραδιεύθυνση δηλαδή), ενώ εξοπλίζοντας το πακέτο M Sport προκύπτουν μια συγκεκριμένη βαθμονόμηση των αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδοι, σε συνδυασμό με ελαφρώς μειωμένη απόσταση από το έδαφος.
Μεταξύ των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, κάνει το ντεμπούτο του το Active Lane Changewith Gaze Assist. Στην πράξη, μόλις ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, για να αλλάξετε λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο, απλώς στρέψτε το βλέμμα σας αριστερά ή δεξιά και το αυτοκίνητο –αφού επαληθευτούν οι συνθήκες ασφαλείας– θα πραγματοποιήσει τον ελιγμό. Γυρίζεις κεφάλι δηλαδή, αλλάζει πορεία το αυτοκίνητο δηλαδή…
Η ήπια υβριδική βενζινοκίνητη 520i με μοτέρ 2.0 turbo αποδίδει 208 ίππους και ροπή 330 Nm, με κατανάλωση καυσίμου που αναμένεται μεταξύ 5,7 και 6,4 λτ/100 χλμ. στον μικτό κύκλο. Το μόνο diesel που απομένει όμως είναι το 520d σε ήπια υβριδική μορφή με ισχύ 197 ίππων και ροπή 400 Nm (κατανάλωση 5,1-5,6 λτ/100 χλμ. και δυνατότητα συνδυασμού κίνησης πίσω ή integra lxDrive).
Τα υβριδικά plug-in 530e και 550e xDrive θα ενταχθούν επίσης στη σειρά από την άνοιξη του 2024. Το πρώτο θα έχει κινητήρα 2.0 turbo σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας, συνολικά, 300 ίππους, ροπή 450 Nm και εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία 87-102 χλμ.
Το δεύτερο, από την άλλη, χρησιμοποιεί 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ 3 λίτρων και μια ηλεκτρική μονάδα τοποθετημένη στον μπροστινό άξονα απόδοσης 489 ίππων με ροπή 700 Nm. Σε αυτήν την περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 79 και 90 χλμ.
Και, τώρα, το i5, δηλαδή οι εκδόσεις μόνο με μπαταρία:
Στο λανσάρισμα, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ του eDrive40 με πίσω ηλεκτροκινητήρα 340 ίππων και 430 Nm ροπής, για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα και αυτονομία βάσει WLTP μεταξύ 477 και 582 χλμ.
Το πιο ισχυρό από όλα, ωστόσο, είναι το M60 xDrive, με διπλό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 601 ίππους και ροπή 795 Nm (820 Nm όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία M Sport Boost ή Launch Control), 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 230 την ώρα και αυτονομία μεταξύ 455 και 516 χλμ.
Διαβάστε περισσότερα
-
Ελληνική μουσική βιομηχανία σε αριθμούς – Τι ακούν και τι πληρώνουν οι Έλληνες
-
Πενέλοπε Κρουζ: Mε ολόσωμο μαγιό στη νέα της φωτογράφιση είναι καλοκαιρινό όνειρο
-
Τα 33 κορυφαία εστιατόρια και ταβέρνες παραδοσιακής κουζίνας στην Ελλάδα
-
Daily Mail: Αυτά τα 8 κρυφά «διαμάντια» της Ελλάδας είναι τα ιδανικά μέρη για ήσυχες διακοπές