Στη χώρα όπου η ναυτιλία είναι ο «βασιλιάς», ο πλουσιότερος εφοπλιστής είναι γυναίκα, γράφει το Bloomberg, καθώς υπολογίζει την προσωπική περιουσία της Μαρίας Αγγελικούση στα 5,3 δισ. δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι τα δύο πλουσιότερα άτομα στην Ελλάδα είναι γυναίκες, σύμφωνα με το δημοσίευμα, καθώς την πρωτιά κατέχει η Vicky Safra, κληρονόμος της ομώνυμης τραπεζικής δυναστείας, η οποία έχει ελληνικό διαβατήριο.
Η 40χρονη Αγγελικούση, επικεφαλής της Angelicoussis Shipping Group, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, κληρονόμησε την οικογενειακή επιχείρηση μετά τον θάνατο του πατέρα της, Γιάννη, το 2021, σε ηλικία 72 ετών. Πρόκειται για την τρίτη γενιά στα ηνία της εταιρείας και μία από τις νεότερες γυναίκες δισεκατομμυριούχους του κόσμου.
Το Bloomberg περιγράφει την Μαρία Αγγελικούση σαν μέλος ενός μικρού, αλλά διευρυνόμενου κλαμπ ισχυρών γυναικών στην ελληνική ναυτιλία, σε έναν κλάδο που είναι βαθιά ριζωμένος στην ελληνική κουλτούρα, αλλά και άρρηκτα συνδεδεμένος έως τώρα με την εικόνα των ισχυρών ανδρών του. Εκκεντρικοί, θρασείς μεγιστάνες, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος ήταν το πρότυπο του δισεκατομμυριούχου της Ελλάδας. Οι γυναίκες, αντίθετα, αποτελούν μόλις το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού στις ναυτιλιακές εταιρείες και το 2% των πληρωμάτων στα πλοία.
«Η ναυτιλία πάντα θεωρούνταν μια ανδρική βιομηχανία, αλλά εάν κοιτάξει κανείς τριγύρω σήμερα, του προκαλεί έκπληξη πόσες γυναίκες βρίσκονται σε πολύ υψηλές θέσεις ή πρόκειται να γίνουν ισχυρές», λέει στο Bloomberg ο Nigel Lowry, του Lloyd’s List.
Πραγματικά, γυναίκες βρίσκονται στο τιμόνι των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών της Ελλάδας: Η Αγγελικούση στην εταιρεία που φέρει το όνομά της και η Αγγελικού Φράγκο, CEO της Navios Maritime Holdings. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εξέλεξε μία γυναίκα, τη Μελίνα Τραλού, για πρόεδρό της, για πρώτη φορά στον ένα αιώνα της ιστορίας της.
Η διαδοχή έχει παίξει σημαντικό στην άνοδο των γυναικών στην ελληνική ναυτιλία, καθώς όλο και περισσότερο, τα ηνία των εταιρειών περνούν στις κόρες.
Η Μαρία Αγγελικούση μπορεί να ήταν το μοναχοπαίδι της οικογένειάς της, όμως η άνοδός της στην εταιρεία δεν ήταν αυτονόητη. Με σπουδές στο Cambridge, δούλευε σαν γιατρός στο Εθνικό Σύστημα Υγείας στη Βρετανία, όταν ο πατέρας της την κάλεσε να επιστρέψει στην Ελλάδα και να μαθητεύσει πλάι του, τον καιρό της κρίσης.
Ο πατέρας της, που χαρακτηρίζεται από τον Lowry ως «ο καλύτερος δάσκαλος», φημισμένος για το ένστικτό του στην αγορά, βοήθησε την εταιρεία να ξεπεράσει την ύφεση και να αναπτύξει τον στόλο της στα 134 πλοία, διπλασιάζοντας την οικογενειακή περιουσία τα τελευταία επτά χρόνια.
Με τον θάνατό του, η Μαρία Αγγελικούση βρέθηκε στη θέση του CEO, με την πρώτη της δοκιμασία να έρχεται γρήγορα, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, κλονίζοντας τον ναυτιλιακό κλάδο, την ώρα που ήδη αντιμετώπιζε την αναταραχή του κορωνοϊού.
Αμέσως, η Αγγελικούση, που είχε πλοία στην Ουκρανία, ξεκαθάρισε ότι δεν θα αναλάμβανε ρωσικά φορτία, κερδίζοντας τον σεβασμό των άλλων στην αγορά.
Διαβάστε ακόμη: