Οι 31 εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στη Wall Street ολοκλήρωσαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 με συγκεντρωτικά έσοδα που ξεπέρασαν τα 4,17 δισ. δολάρια και καθαρά κέρδη άνω των 1,8 δισ. δολαρίων.
Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις, τη μεταβλητότητα των ναύλων και τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο κλάδος παρέμεινε κερδοφόρος, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας.
Στα LNG/LPG carriers και τα δεξαμενόπλοια καταγράφηκαν οι πιο εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ τα containerships κινήθηκαν πιο συγκρατημένα. Στα bulk carriers, το παραδοσιακό «χαρτί» των Ελλήνων πλοιοκτητών, κυριάρχησε στασιμότητα.
Εικόνα ανά εταιρεία
Star Bulk Carriers
Η εταιρεία του Πέτρου Παππά, με στόλο 145 bulk carriers, εμφάνισε πτώση εσόδων στα 478 εκατ. δολ. από 612 εκατ. πέρσι. Παρόλα αυτά, διατηρεί ισχυρή θέση με χρηματιστηριακή αξία 2,2 δισ. δολ..
Costamare
Η εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου συνέχισε σε θετικό έδαφος, με έσοδα 428 εκατ. δολ. και κέρδη 218 εκατ. δολ.. Ο στόλος της περιλαμβάνει 68 containerships, ενώ το market cap φτάνει το 1,5 δισ. δολ..
Costamare Bulkers
Η νεοσύστατη εταιρεία, που αποσχίστηκε από την Costamare, κατέγραψε ζημιές 26,5 εκατ. δολ. στο εξάμηνο, παρά έσοδα 32,3 εκατ. δολ.. Διαχειρίζεται στόλο 37 bulk carriers.
Danaos Corp.
Η εταιρεία του δρ Ιωάννη Κούστα ενίσχυσε τα έσοδά της στα 515,4 εκατ. δολ. (από 499,7 εκατ.) και τα κέρδη της στα 230 εκατ. δολ., διαθέτοντας 74 containerships και 10 capesize bulk carriers.
Global Ship Lease
Η εταιρεία του Γιώργου Γιουρούκου, με 71 containerships, αύξησε τα κέρδη της κατά 22% στα 214 εκατ. δολ., με έσοδα 382,8 εκατ. δολ..
Navios Maritime Partners
Η ναυτιλιακή της Αγγελικής Φράγκου παρουσίασε έσοδα 631,7 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 112 εκατ. δολ. Διαχειρίζεται στόλο 173 πλοίων με αξία άνω των 6 δισ. Δολ..
Euroholdings
Η εισηγμένη στο Nasdaq κατέγραψε στο εξάμηνο καθαρά έσοδα 5,8 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 11,9 εκατ. δολ. Πρόεδρος και CEO είναι ο Αριστείδης Πίττας, ενώ το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της εταιρείας αποκτήθηκε από τη Marla Investments, της οικογένειας Μαριάννας Λάτση. Η spin- off της Euroseas έχει market cap 20,3 εκατ. δολ. και enterprise value 22,1 εκατ. δολ.
Tsakos Energy Navigation (TEN)
Η εταιρεία του δρ Νίκου Τσάκου παρουσίασε έσοδα 390,4 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 64,5 εκατ. δολ., με στόλο δεξαμενόπλοιων.
Dorian LPG
Η εταιρεία του Γιάννη και Άλεξ Χατζηπατέρα κατέγραψε έσοδα 84,2 εκατ. δολ. και κέρδη 10,1 εκατ. δολ., με στόλο 26 πλοίων.
Safe Bulkers
Παρά τις πιέσεις, η εταιρεία του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου παρέμεινε κερδοφόρα με έσοδα 130,1 εκατ. δολ. και κέρδη 8,9 εκατ. δολ..
Capital Clean Energy Carriers (CCEC)
Η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη σημείωσε άλμα κερδών σχεδόν 250% – στα 62,7 εκατ. δολ. από 17,9 πέρσι. Τα έσοδα ανήλθαν σε 213,5 εκατ. δολ..
Dynagas LNG Partners
Η ναυτιλιακή του Γιώργου Προκοπίου με στόλο 6 LNG carriers, κατέγραψε έσοδα 77,7 εκατ. δολ. και κέρδη 27,3 εκατ. δολ..
Diana Shipping
Η εταιρεία της Σεμίραμις Παληού επανήλθε στην κερδοφορία με έσοδα 109,6 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 7,5 εκατ. δολ.
Performance Shipping
Με κέρδη 38,5 εκατ. δολ. στο εξάμηνο και έσοδα 60 εκατ. δολ., η εταιρεία, συμφερόντων Αλίκης Παληού, έχει ισχυρή απόδοση. Έχει κεφαλαιοποίηση 24,4 εκατομμύρια δολάρια. Ελέγχει συνολικά επτά tankers.
Euroseas
Η ναυτιλιακή του Αριστείδη Πίττα, με δραστηριότητα στα containerships, κατέγραψε έσοδα 113,6 εκατ. δολ. και κέρδη 66,8 εκατ. δολ.
EuroDry
Στον αντίποδα, η EuroDry , επίσης του Αριστείδη Πίττα, εμφάνισε ζημιές 6,8 εκατ. δολ. λόγω χαμηλών ναύλων, παρά έσοδα 20,5 εκατ. δολ.
Okeanis Eco Tankers
Η εταιρεία του ομίλου Αλαφούζου συνέχισε ανοδικά με έσοδα 174,1 εκατ. δολ. και κέρδη 39,4 εκατ. δολ.
Seanergy Maritime
Η εταιρεία του Σταμάτη Τσαντάνη είχε έσοδα 61,7 εκατ. δολ., αλλά κατέγραψε ζημιές 4 εκατ. δολ.. Ο στόλος της αποτελείται από 21 capesize bulk carriers.
Globus Maritime
Με έσοδα 18,2 εκατ. δολ. και EBITDA 5,2 εκατ. δολ., η εταιρεία της οικογένειας Φειδάκη παραμένει ενεργή στην αγορά ξηρού φορτίου.
StealthGas – Imperial Petroleum – C3is
Οι τρεις εταιρείες συμφερόντων Χάρη Βαφειά είχαν μικτή εικόνα:
- StealthGas με έσοδα 89,3 εκατ. δολ. και κέρδη 34,5 εκατ. δολ.
- Imperial Petroleum με έσοδα 68,4 εκατ. δολ. και κέρδη 24,1 εκατ. δολ.
- C3is με έσοδα 19,4 εκατ. δολ. αλλά περιορισμένα καθαρά κέρδη 2,6 εκατ. δολ.
Eισηγμένες με μικρότeρους στόλους (OceanPal, Pyxis, Toro, Castor, United Maritime, Icon Energy, Top Ships)
Οι περισσότερες μικρότερες εταιρείες κινούνται με περιορισμένες επιδόσεις, με ορισμένες να εμφανίζουν ζημιές και άλλες μικρά κέρδη, ενώ προσπαθούν να βρουν βηματισμό σε δύσκολο περιβάλλον.
Tέλος, οι εταιρείες Robin Energy και Rubico εισήχθησαν πρόσφατα στο αμερικανικό χρηματιστήριο και δεν έχουν ανακοινώσει οικονομικά αποτελέσματα.
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποτυπώνει καθαρά τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street. Με έσοδα δισεκατομμυρίων και σημαντικά κέρδη, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες συνεχίζουν να ηγούνται της διεθνούς ναυτιλιακής σκηνής, με το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις του εμπορίου, των καυσίμων και της πράσινης μετάβασης.