Στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου, προχώρησαν την Πέμπτη η Apple, η Alphabet και η Amazon.
Η οικονομική επιβράδυνση περιορίζει τη ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το cloud computing και την ψηφιακή διαφήμιση, επηρεάζοντας τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, κατακρημνίζοντας τα έσοδά τους. Oι τρεις κολοσσοί παρά την μεγάλη άνοδο των μετοχών τους χθες, που επηρεάστηκε από τα αποτελέσματα της Meta, μετασυνεδριακά και αφού ανακοίνωσαν τα κέρδη τους, άρχισαν να καταρρέουν.
Πτώση κερδών για την Alphabet
Tην μείωση των κερδών της για το τέταρτο τρίμηνο, ανακοίνωσε η Alphabet την Πέμπτη , τα οποία ήταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες της Wall Street, καθώς οι διαφημίσεις υποχώρησαν μετά την περίοδο της πανδημίας, σύμφωνα με το Reuters.
Τα στελέχη του κολοσσού της τεχνολογίας υιοθέτησαν έναν ήπιο τόνο, υποσχόμενοι μια εκτεταμένη περίοδο σύσφιγξης, ιδιαίτερα όσον αφορά τις προσλήψεις, το κόστος ακινήτων και τα πειραματικά έργα που μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να πραγματοποιηθούν.
Οι διαφημιστές, οι οποίοι συνεισφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Alphabet, έχουν μειώσει τους προϋπολογισμούς τους καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και τα επιτόκια τροφοδότησαν ανησυχίες για τις καταναλωτικές δαπάνες.
Ο CEO της εταιρείας, Sundar Pichai επισήμανε τις μειωμένες δαπάνες των διαφημιζόμενων και τον αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών στο εξωτερικό, ως επιβαρύνσεις στα συνολικά αποτελέσματα της Alphabet.
Η μετοχή υποχωρεί κατά 5% μετασυνεδριακά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Amazon
Τα έσοδα της Amazon περιορίστηκαν από την ήπια ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα που πωλούνται στο Διαδίκτυο και την επιβράδυνση της ανάπτυξης σε μια κάποτε ακμάζουσα επιχείρηση που παρέχει απομακρυσμένη υπολογιστική ισχύ στις εταιρείες.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ετήσιες ζημιές 2,7 δισ. δολαρίων, καταγράφοντας το χειρότερο της τρίμηνο από το 2014.
Ο βασικός πυλώνας κερδοφορίας, το cloud computing παρουσίασε σημαντική πτώση, γεγονός που συνέβαλε στην επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων. Το πιο ανησυχητικό όμως, είναι ότι η εταιρεία αναμένει βραδύτερους ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα τρίμηνα.
Η μετοχή του κολοσσού έχει υποχωρήσει 25% κατά την διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, ενω μετασυνεδριακά υποχωρεί πάνω από 5%.
Φυλλορροεί και η Apple
Οι πωλήσεις της Apple μειώθηκαν περισσότερο από ό,τι προέβλεπαν οι αναλυτές κατά τη διάρκεια του εορταστικού τριμήνου, χτυπημένες από τις χαλαρές αγορές iPhone και Mac.
«Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι πληθωριστικές πιέσεις, η οικονομική αβεβαιότητα και οι μακροοικονομικοί αντίθετοι άνεμοι κράτησαν το καταναλωτικό κλίμα αδύναμο το 2022, ενώ οι χρήστες smartphone μείωσαν τη συχνότητα των αγορών τους», γράφει ο Harmeet Singh Walia, ανώτερος αναλυτής της Counterpoint Research, σε έκθεση για την Apple.
Τα έσοδα της Apple ανήλθαν στα 117,15 δισ. έναντι εκτιμήσεων 121,10 δισ. , μειωμένα σε ετήσια βάση κατά 5,49%.
H μετοχή υποχωρεί άνω του 3% μετασυνεδριακά.
Microsoft: Αύξηση εσόδων παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις
Με κύριο «όπλο» τον κλάδο τουcloud computing, η Microsoft ανακοίνωσε αύξηση εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο χρήσης που αφορά το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2022.
Σε αντίθεση με τις προβλέψεις των αναλυτών που εκτιμούσαν πτώση, τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 52,7 δισ. δολάρια, αύξηση 2% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η επιχείρηση cloud βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο μετά την επιτυχία του chatbot ChatGPT, της OpenAI.
«Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να φέρουμε αυτήν την τεχνολογία είτε σε συγκεκριμένες προσφορές είτε για να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες προσφορές», δήλωσε ο Brett Iversen, επικεφαλής των επενδυτικών σχέσεων της Microsoft. Eπιπλέον, ανέφερε ότι τα έσοδα από επιχειρήσεις που σχετίζονται με το OpenAI θα εμφανίζονται στα έσοδα για την υπηρεσία cloud της Microsoft Azure στο μέλλον.
Ράλι για την Meta
Η εταιρεία πρόσθεσε περίπου 75 δισεκατομμύρια δολάρια στην χρηματιστηριακή της αξία μετά το ράλι της Πέμπτης.
Η κίνηση της Meta την Τετάρτη για να χαλιναγωγήσει το κόστος, ήταν μια απότομη και δύσκολη απόφαση για μια εταιρεία που έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει το όραμά της για το φουτουριστικό metaverse σε πραγματικότητα, ακόμη και όταν η βασική της δραστηριότητα ταλαντευόταν από τον σκληρό ανταγωνισμό και την αδύναμη διαφημιστική αγορά.
Τα αποτελέσματα ώθησαν τουλάχιστον 19 αναλυτές να ενισχύσουν τους στόχους τιμών για τη μετοχή, με αρκετούς να λένε ότι ένας συνδυασμός χαμηλότερου κόστους, αισιόδοξης αύξησης εσόδων και επαναγοράς μετοχών θα αυξήσει τα κέρδη ανά μετοχή.
Ο Ζούκερμπεργκ, ο οποίος πέρασε τον περασμένο χρόνο υποσχόμενος ένα μέλλον σε έναν ψηφιακό κόσμο που ονομάζεται metaverse, ονόμασε το 2023 «Έτος Αποδοτικότητας». Η Meta, της οποίας οι μετοχές έχουν παρουσιάσει κέρδη της τάξης του 27% μέχρι στιγμής φέτος, βρίσκεται σε ανάκαμψη μετά τη χειρότερη χρονιά για τη μετοχή της στην ιστορία.
Διαβάστε ακόμη: