Με βασικό στοίχημα την έγκαιρη ολοκλήρωση των εμβληματικών έργων και με στόχο την δημιουργία ενός διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων που μέσα στην επόμενη πενταετία το 40% θα είναι εκτός κατασκευής κινείται ο όμιλος της AVAX.

Από τη Γραμμή 4 του Μετρό και το Flyover της Θεσσαλονίκης μέχρι τις υποδομές του Ελληνικού, το Πάτρα–Πύργος και τα νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η διοίκηση του Ομίλου, έδωσε χθες σαφείς απαντήσεις για την πορεία των μεγάλων εργοταξίων, ενώ επιβεβαίωσε την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας, με αιχμή τη Ρουμανία και νέες συνεργασίες στα ιδιωτικά έργα με ομίλους όπως ο Σκλαβενίτης. 

To ισχυρό ανεκτέλεστο ύψους 3 δισ. θα επιτρέψει και σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών που για φέτος εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 800 εκατ ευρώ από 650 εκατ. το 2024.

Στο επίκεντρο της χθεσινής παρουσίασης του Προέδρου κ. Χρήστου Ιωάννου κατά την διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων στο επίκεντρο βρέθηκε το επικαιροποιημένο Business Plan της επόμενης πενταετίας, σύμφωνα με το οποίο η ΑVAX στοχεύει να μειώσει τον καθαρό δανεισμό της σε επίπεδα κάτω των 100 εκατ. ευρώ έως το 2029.

Η εξέλιξη αυτή θα προκύψει μέσω της αναχρηματοδότησης του υφιστάμενου χρέους με έσοδα από παραχωρήσεις, τα οποία εκτιμώνται σε 150 εκατ. ευρώ στην επόμενη πενταετία από τα οποία τα 60 εκ. θα είναι από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου από την Αττική Οδό αλλά και της ενίσχυσης των λειτουργικών ταμειακών ροών από τις κατασκευές, με ισχυρότερο περιθώριο EBITDA και αυξημένη απόδοση κεφαλαίου. Ο κ. Ιωάννου ανέφερε χθες ότι η αξία των παραχωρήσεων ανέρχεται σε 371 εκ. ευρώ.

Η διοίκηση προβλέπει ότι το EBITDA θα διαμορφωθεί στα 150 εκατ. ευρώ ως το 2029, με αύξηση της συμμετοχής δραστηριοτήτων εκτός κατασκευής, όπως παραχωρήσεις, οικιστικά projects και λειτουργία μαρινών, που ήδη αναπτύσσονται εντός του Ομίλου και δημιουργούν επαναλαμβανόμενα έσοδα με υψηλότερη προβλεψιμότητα.

Στόχος το 40% των EBITDA εκτός κατασκευών

Παρουσιάζοντας τη στρατηγική διαφοροποίησης, ο κ. Ιωάννου υπογράμμισε ότι στόχος της διοίκησης είναι το 40% των EBITDA να προέρχεται από μη κατασκευαστικές δραστηριότητες. Ωστόσο παρά τη στρατηγική διεύρυνσης, τόνισε ότι η κατασκευή παραμένει ο πυρήνας του Ομίλου και θα συνεχίσει να αποτελεί το βασικό όχημα δημιουργίας αξίας με αυξημένη κερδοφορία και περιθώριο EBITDA τουλάχιστον 10%.

Η μετατόπιση αυτή επιτρέπει στην ΑVAX να απορροφά καλύτερα τους κυκλικούς κινδύνους του τεχνικού κλάδου, διατηρώντας ωστόσο ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης. Η κατεύθυνση αυτή αποτυπώνεται ήδη στα αποτελέσματα, καθώς το 2024 έκλεισε με ιστορικό ρεκόρ EBITDA στα 105 εκατ. ευρώ, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 23%, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2024.

Ο κ. Ιωάννου αναφερόμενος στην πορεία της μετοχής είπε ότι η AVAX εξελίσσεται σε ένα ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο, συνδυάζοντας σταθερές αποδόσεις, μερισματική πολιτική και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, ικανό να εξομαλύνει τις διακυμάνσεις του κατασκευαστικού κύκλου.

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Το μεγάλο στοίχημα

Στην πορεία των μεγάλων έργων που υλοποιεί ο όμιλος αναφέρθηκε χθες από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης.

Για την γραμμή 4 ανέφερε ότι υπάρχει πρόοδο αλλά και σοβαρές καθυστερήσεις έως και τριών ετών στην παράδοση των σταθμών, λόγω πρόδρομων εργασιών, υποδομών δικτύων (κυρίως ΕΥΔΑΠ) και αρχαιολογίας. Σταθμοί όπως Ριζάρη, Γουδή και Πανεπιστημιούπολη δεν έχουν ακόμη παραδοθεί στην AVAX με την εταιρεία να βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ελληνικό Μετρό για να υπάρξει ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα.

«Όλοι ρωτούν πότε θα τελειώσει το έργο. Είναι λίγο αφελής αυτή η ερώτηση. Σε έργα μετρό, τίποτα δεν είναι δεδομένο», τόνισε με νόημα ο CEO της εταιρείας λέγοντας ότι η AVAX θα κάνει ότι είναι δυνατό για να φέρει το έργο όσο γίνεται πιο κοντά. Όπως αναφέρθηκε μέχρι σήμερα ο πρώτος Μετροπόντικας έχει διανύσει το 60% της διαδρομής και αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο μέχρι τέλος του 2025 και ο δεύτερος προχωρά με στόχο ολοκλήρωσης τα τέλη του 2026.

Ελληνικό: «Πήγαμε για 3 χρόνια, καθόμαστε 6»

Για τα έργα του Ελληνικού, ο Όμιλος παραδέχτηκε ότι οι καθυστερήσεις δεν οφείλονται στον κατασκευαστή αλλά κυρίως στον πελάτη (Lamda Development), με τη διάρκεια παρουσίας της ΑΒΑΞ να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την αρχική σύμβαση. Η ολοκλήρωση μετατίθεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2027, ενώ η εταιρεία δηλώνει επιφυλακτική για περαιτέρω συμμετοχή σε νέα έργα.

Σε ό,τι αφορά το Flyover που αποτελεί άλλο ένα έργο αιχμής για την τεχνική εταιρεία, έχει όπως αναφέρθηκε χθες  10 ενεργά εργοτάξια αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη, με στόχο ολοκλήρωσης μέσα του 2027.

Για το Πάτρα–Πύργος αναφέρθηκε ότι το πρώτο τμήμα (Καμίνια–Πύργος) αναμένεται να παραδοθεί άμεσα. Το υπόλοιπο έργο ολοκληρώνεται έως το τέλος του 2025.

Στο Μπράλος–Άμφισσα είναι σε πλήρη ανάπτυξη η εργολαβία και προβλέπεται να ολοκληρωθεί επίσης το 2027 ενώ για το Γιάννενα–Κακαβιά, το οδικό έργο είναι σε φάση ωρίμανσης με τις εργασίες να εκτιμάται να ξεκινήσουν μέσα στο φθινόπωρο του 2025.

Στην ώρα του θα παραδοθεί το σιδηροδρομικό έργο στην Θεσσαλία υπό την πίεση του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ για το οδικό σκέλος της εργολαβίας οι εργασίες θα εκκινήσουν το Φθινόπωρο με προτεραιότητα σε τμήματα που χρηματοδοτούνται από το RRF.

Για τα τρία νέα νοσοκομεία σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη, που υλοποιούνται με δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου, προχωρούν με εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσής στις αρχές του 2027 ενώ για το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ρουμανία αναφέρθηκε ότι προχωρά με την εταιρεία να έχει κατασκευάσει τα περισσότερα μέτρα αγωγών και θα είναι έτοιμο αρχές του 2027.

Διαβάστε ακόμη: