Στο 22% έχει φτάσει πλέον η κατασκευή του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Το μεγαλύτερο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης είναι πλέον σε φάση πλήρους εξέλιξης και ήδη στη διαδρομή από τον ανισόπεδο κόμβο 5 στο ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο 12 τα έργα είναι εμφανή.

Πλέον είμαστε στα μισά της κατασκευής και αν κάποιος αναρωτηθεί γιατί είμαστε στο 22% είναι γιατί όπως σημειώνει πηγή με γνώση στο έργο τα οδικά έργα είναι “οπισθοβαρή”.

Αυτό σημαίνει πως όσο κυλά αντίστροφα ο χρόνος, τόσο πιο γρήγορα θα αυξάνεται το ποσοστό προόδου του έργου και ειδικά στο τελευταίο έτος θα δούμε να επιταχύνεται σημαντικά μέχρι να φτάσει στην ολοκλήρωση του.

Σήμερα όλα τα εργοτάξια είναι σε πλήρη εξέλιξη και αυτό που τραβά την προσοχή είναι το μεταλλικό καλούπι πάνω στο οποίο χτίζεται η γέφυρα που θα εδραστεί το flyover.

O τρόπος με τον οποίον εκτελείται η κατασκευή είναι η συναρμολόγηση της μεταλλικής κατασκευής, η σκυροδέτηση των τμημάτων της γέφυρας, η αποσυναρμολόγηση και η επανασυναρμολόγηση που επόμενου τμήματος.

Αυτές τις ημέρες αυτό που τραβά το ενδιαφέρον είναι η κατεδάφιση της γέφυρας Περαιβού, κάτι που θα συμβεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γινεί γνωστά η Περιφερειακή οδός θα σταματήσει να λειτουργεί από το ύψος του Κόμβου Πυλαίας – Πανοράματος μέχρι τον Κόμβο της Τούμπας από τα ξημερώματα του Σαββάτου 31 Μαΐου στις 04:00 έως την ίδια ώρα τα ξημερώματα της Δευτέρας 2 Ιουνίου.

Στο διάστημα αυτό θα προχωρήσει η κατεδάφιση της γέφυρας Περαιβού για τις ανάγκες του έργου κατασκευής του flyover. Το ανάδοχο σχήμα ΜΕΤΚΑAVAX που έχει αναλάβει το έργο με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα έχει στη διάθεση του ακόμα 24 μήνες μέχρι να δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος.


Το έργο έχει προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που ξεκίνησε στη χώρα το 2022 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έχει οριστεί για τον Μάιο του 2027.

Τότε με την απόδοση σε κυκλοφορία της νέας γέφυρας με πλάτος 22 μέτρα η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί πλήρως. Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα σε εθνικό επίπεδο.

Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική. Ο νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ η εργολαβία περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.

Διαβάστε ακόμη: