ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στοχεύει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της αγοράς

Προτεραιότητα στη συγκράτηση και- όσο είναι δυνατόν- τη μείωση των τιμών των προϊόντων που διαθέτει δίνει η νέα διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος

Προτεραιότητα στη συγκράτηση και- όσο είναι δυνατόν- τη μείωση των τιμών των προϊόντων που διαθέτει δίνει η νέα διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στο δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα αυξημένα κόστη, οι πληθωριστικές πιέσεις και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης ο νέος brand manager, Νίκος Λαβίδας η ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετέχει στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με 74 προϊόντα για το «καλάθι του νοικοκυριού», προσφέροντας ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων.

Παράλληλα, σε εξέλιξη υπάρχει πρόγραμμα στο οποίο έχουν ενταχθεί 850 βασικά αγαθά, στην πλειοψηφία τους ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλές τιμές και εγγυημένη ποιότητα που καλύπτουν ευρεία γκάμα των αναγκών των καταναλωτών σε κάθε προϊοντική κατηγορία, με στόχο να αυξηθούν σε 1.200.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι στόχοι της διοίκησης

Περιγράφοντας τους στόχους της διοίκησης, ο κ. Λαβίδας απέφυγε να προσδιορίσει το μερίδιο της αλυσίδας στην αγορά (σ.σ. εάν δηλαδή κατέχει τη δεύτερη ή την τρίτη θέση μεριδιακά) σημείωσε ωστόσο ότι βασική επιδίωξη είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος να καταφέρει να αναπτύσσεται πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. «Αυτό δεν το έχουμε πετύχει και είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει» ανέφερε ο κ. Λαβίδας και εξήγησε ότι ο λόγος που δεν έχει επιτευχθεί είναι ότι οι καταναλωτές θεωρούν την αλυσίδα πολύ ακριβό προορισμό σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, γεγονός που όπως είπε δεν ισχύει.

Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης μικρότερης αλυσίδας, ο κ. Λαβίδας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο τονίζοντας «είμαστε ανοικτοί σε εξαγορά εφόσον προκύψει κάτι που μας ενδιαφέρει». Ωστόσο διευκρίνισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ενώ είπε ότι οι συζητήσεις της διοίκησης με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» δεν τελεσφόρησαν.

Εστιάζοντας στις οικονομικές επιδόσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος την τρέχουσα χρονιά σημείωσε ότι ο τζίρος θα παραμείνει σχετικά σταθερός καταγράφοντας ίσως μικρή αύξηση, η οποία θα είναι κατά βάση πληθωριστική. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων εκτιμάται ότι θα μειωθεί όπως και η κερδοφορία. Σε ό,τι αφορά στην πορεία της αγοράς τόνισε ότι ο όγκος πωλήσεων βαίνει μειούμενος, με εξαίρεση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, λόγω της καλής πορείας του Τουρισμού ενώ οι ανατιμήσεις από τους προμηθευτές συνεχίζονται με την ίδια ένταση.

Κάνοντας ειδική αναφορά στο αυξημένο ενεργειακό κόστος, ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι εφέτος είναι 2,5 φορές αυξημένο, συνιπολογιζομένων και των επιδοτήσεων. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ενέργειες (όπως για παράδειγμα τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες καταστημάτων) αλλά, σύμφωνα με τον ίδιο, η επίπτωση στη μείωση του ενεργειακού κόστους είναι μικρή.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η στρατηγική για το 2023

Την ίδια ώρα η ΑΒ Βασιλόπουλος μένοντας πιστή στη στρατηγική της που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ ετησίως, δρομολογεί το άνοιγμα 10 ιδιόκτητων και 50 franchise καταστημάτων μέσα στο 2023. Σημειώνεται ότι το δίκτυο της αλυσίδας περιλαμβάνει 592 καταστήματα, εκ των οποίων 264 franchise σε 61 πόλεις, και στόχος είναι να ενισχυθεί περαιτέρω με την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος σε περιοχές που δεν διαθέτει κατάστημα. Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το e-shop έχει φτάσει στο 3% των πωλήσεων της εταιρείας και συνεχίζει να καταγράφει αύξηση πάνω από 20%. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η δημιουργία νέου dark store καθώς το πρώτο που δημιουργήθηκε, το ΑΒ home shop center περιλαμβάνει 11.000 κωδικούς και έχει φτάσει στα όριά του όσον αφορά την κάλυψη της ολοένα αυξημένης ζήτησης.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος απασχολεί 14.000 εργαζόμενους και εξυπηρετεί 2,2 εκατ. πελάτες την εβδομάδα μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της. Έχει καταβάλλει συνολική μισθοδοσία η οποία το 2021 ανήλθε στα 218 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ σε παροχές των υπαλλήλων. Επίσης μέσω του προγράμματος loyalty η αλυσίδα επιστρέφει ετησίως 25 εκατ. ευρώ. Στην κοινωνία το 2021 προσέφερε σε δωρεές 1 εκατ. ευρώ και παρείχε γεύματα αξίας 8 εκατ. ευρώ μέσα από το πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης. Τέλος, συνεργάζεται σε ποσοστό 90% με Έλληνες παραγωγούς ενώ οι προμηθευτές της αλυσίδας ξεπερνούν τους 600.

Διαβάστε ακόμη: