Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, παρά τις χαμηλότερες από τις προσδοκίες επιδόσεις των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία ο συνολικός τζίρος αναμένεται να αυξηθεί τουλάχιστον 3% και να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το περυσινό διμήνου.

Κενά Τζίρου και Αλλαγή στις Αγοραστικές Συνήθειες

Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει ότι έχουν δημιουργηθεί «κενά τζίρου» σε πολλές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, ιδιαίτερα στα μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα. Αυτή η κατάσταση οφείλεται στην αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών και στις πληθωριστικές πιέσεις, που επηρεάζουν αρνητικά την αγοραστική κίνηση των χειμερινών εκπτώσεων.

Η Επίδραση του Πληθωρισμού στις Καταναλωτικές Δαπάνες

«Θύμα της παγιωμένης ακρίβειας στην ενέργεια, τη διατροφή και τη στέγαση, φαίνεται να είναι για άλλη μια φορά η αγοραστική κίνηση των φετινών εκπτώσεων», δήλωσε ο κ. Κορκίδης. Επιπλέον, τα πρώτα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ για το ξεκίνημα του 2025 καταγράφουν μια σημαντική άνοδο στην τιμή του φυσικού αερίου, στις ανατιμήσεις των τροφίμων και σταθερή άνοδο στα ενοίκια, με τον πληθωρισμό να διαμορφώνεται ανοδικά στο 2,7%.

Παρά την αύξηση του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος κατά 13%, μόνο 4 στους 10 καταναλωτές φαίνεται να ανταποκρίνονται στα ελκυστικά τιμολογιακά κίνητρα, ενώ για τα 6 στα 10 νοικοκυριά οι επιπλέον δαπάνες καταναλώνονται κυρίως σε λογαριασμούς ενέργειας, δαπάνες στέγασης και τροφικά ράφια.

Προοπτικές και Κλείσιμο της Περίοδου

Μία εβδομάδα πριν το κλείσιμο των χειμερινών εκπτώσεων στις 28 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πωλήσεις, τα «κενά τζίρου» εξακολουθούν να παραμένουν ένα κρίσιμο ζήτημα. Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει ότι οι αναγκαστικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις, έχουν περιορίσει τη χρήση των εκπτωτικών περιόδων στα φυσικά καταστήματα, οδηγώντας τους καταναλωτές να στρέφονται όλο και περισσότερο στις online αγορές και στα εξωχώρια e-shops.

Τα επίσημα στοιχεία μετά το κλείσιμο του ταμείου θα δώσουν τη δυνατότητα για περαιτέρω ανάλυση και αξιολόγηση της «φθοράς των εκπτώσεων» και θα βοηθήσουν στον καθορισμό των αναγκαίων προσαρμογών στις στρατηγικές των επιχειρήσεων.

Διαβάστε ακόμη: