Σοβαρές διεργασίες λαμβάνουν χώρα στον κατασκευαστικό και επενδυτικό – επιχειρηματικό τομέα, ενόψει της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο ΤΑΙΠΕΔ την 5η Μαΐου, από τα υποψήφια σχήματα που θα διεκδικήσουν την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού που θα δημοπρατηθεί, εάν όλα πάνε καλά, στο β’ εξάμηνο (Οκτώβριος;) του 2022!

Ως γνωστόν η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης θα λήξει τον Οκτώβριο του 2024 και ήδη το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης λαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα ούτως ώστε ο διαγωνισμός να είναι ανταγωνιστικός, το ενδιαφέρον μεγάλο και το τίμημα πολύ υψηλό, τουλάχιστον διπλάσιο εκείνου που υπεβλήθη (1,5 δις. ευρώ) από την ΓΕΚ Τέρνα για την Εγνατία οδό!

Σε απλά λόγια ο στόχος της κυβέρνησης είναι τα 3 δις. ευρώ, μολονότι το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να χαμηλώσει τον πήχη κάνοντας λόγο για 2-2,4 δις. ευρώ, σε μια προσπάθεια ένα τυχόν χαμηλό τίμημα σε σχέση με τις προσδοκίες, να μην δημιουργήσει εντυπώσεις σε αυτή τη δύσκολη γεωπολιτικά και οικονομικά συγκυρία!

Μετά τις σχετικές αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, όπου επιτρέπεται η συμμετοχή τεχνικών εταιριών που έχουν εμπειρία της τάξης του 10% στο operation αυτοκινητοδρόμων και συμβάσεων παραχώρησης, από 30% που αρχικά προβλεπόταν, είναι προφανές πως στις 5 Μαΐου θα εκδηλώσει ενδιαφέρον και ο κάθε …πικραμένος!

Το ζήτημα είναι ποιοι και πόσοι εξ αυτών θα υποβάλουν δεσμευτικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές στον διαγωνισμό, ο οποίος βάσει του σχεδιασμού προβλέπεται για τον Οκτώβριο, εκτός και αν στο μεταξύ προκηρυχθούν εθνικές εκλογές, οπότε θα μεταφερθεί για το αμέσως μετά χρονικό διάστημα και σε κάθε περίπτωση πριν τις αρχές του νέου έτους (2023)!

Εκτός κι αν πάμε σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις που θα διαρκέσουν τουλάχιστον 4 μήνες συνολικά, εξέλιξη που δεν μπορεί την ώρα τούτη να αποκλειστεί!

Αττική Οδός: Με τους Γάλλους της Vinci στη διεκδίκηση του αυτοκινητοδρόμου η Μυτιληναίος

Επί του προκειμένου τώρα, οι ζυμώσεις μεταξύ ξένων επενδυτών, τραπεζιτών και εργολάβων δίνουν και παίρνουν, με αποτέλεσμα οι πρώτοι βασικοί υποψήφιοι όμιλοι να έχουν σχεδόν διαμορφωθεί!

Ο Ελλάκτωρ με την Αβαξ και την γαλλική Egis project, που έχουν την ώρα τούτη τη διαχείριση της Αττικής οδού, θα κατέβουν μαζί με σύμμαχο το επίσης γαλλικό fund Ardian που επενδύει σε υποδομές!

Ο Μυτιληναίος έχει επίσης κλείσει τη συμμετοχή του με την γαλλική Vinci, με την οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό της Εγνατίας οδού με πρόταση – έκπληξη 495 εκατ. ευρώ!

Ο Όμιλος Κοπελούζου φέρεται να έχει κλειδώσει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό σε κοινοπρακτικό σχήμα με την αυστραλιανή Macquarie, το επιθετικό fund που έσπασε τα κοντέρ στον διαγωνισμό της ΔΕΗ όπου απέκτησε με τίμημα – μαμούθ το 49% του ΔΕΔΔΗΕ αντί του ποσού των 2,1 δις. ευρώ!!!

Στο ανωτέρω σχήμα ως υπεργολάβος που θα αναλάβει τις ελαφριές τεχνικές εργασίες (συντήρηση κλπ) φέρεται να είναι η Ιντρακάτ του ομίλου Σ. Κόκκαλη, η οποία ωστόσο κατά τις πληροφορίες βρίσκεται σε συζητήσεις με την πορτογαλική εταιρία διαχείρισης και κατασκευής αυτοκινητοδρόμων Brisa, για αυτόνομη κάθοδο στον σχετικό διαγωνισμό!

Η ΓΕΚ Τέρνα του Γ. Περιστέρη φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με 2 κορυφαία funds του πλανήτη για από κοινού κάθοδο στον διαγωνισμό της Αττικής οδού, με ένα εξ αυτών το περίφημο First (με το οποίο οι πληροφορίες θέλουν να είναι κοντά) που είχε κατέβει και στον διαγωνισμό για τον ΔΕΔΔΗΕ!

Τέλος, ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό φέρονται διατεθημένα να εκδηλώσουν μεγάλα funds του εξωτερικού όπως η CVC, η Oaktree, και η Blackstone!