CAR

Apple: Τι θα γίνει με το αυτόνομο apple car

Είναι μια από τις κινήσεις που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει αλλά η Apple σπρώχνει όλο και πιο πίσω το λανσάρισμα του αυτόνομου Apple Car

Όταν έγινε γνωστό ότι η Apple εξελίσσει αυτοκίνητο και δη αυτόνομο όλοι εντυπωσιάστηκαν. Όμως τα χρόνια περνάνε και Apple Car δεν βλέπουμε. Παράλληλα παίζει ένα παιχνίδι καθυστερήσεων -που μοιάζει πολύ με του Elon Musk– και όλο σπρώχνει πιο πίσω στο λανσάρισμα του αυτόνομου αυτοκινήτου της. Μόλις έγινε γνωστό ότι ανέβαλε την ημερομηνία κυκλοφορίας του αυτοκινήτου κατά περίπου ένα χρόνο, για το 2026, σύμφωνα με το Bloomberg. 

Τιτάνας… καθυστέρησης

Το σχέδιο για το αυτοκίνητο -με την κωδική ονομασία Titan- βρισκόταν σε εκκρεμότητα τους τελευταίους μήνες, καθώς τα στελέχη της Apple αντιμετώπιζαν την πραγματικότητα ότι το όραμά της για ένα πλήρως αυτόνομο όχημα -χωρίς τιμόνι ή πεντάλ- δεν είναι εφικτό με την τρέχουσα τεχνολογία.

Σε μια σημαντική αλλαγή για το έργο, η εταιρεία σχεδιάζει τώρα ένα λιγότερο φιλόδοξο σχέδιο που θα περιλαμβάνει τιμόνι και πεντάλ και θα υποστηρίζει πλήρως αυτόνομες δυνατότητες μόνο σε αυτοκινητόδρομους, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

Οι τελευταίες αλλαγές υπογραμμίζουν την πρόκληση που αντιμετωπίζει η Apple να εισέλθει σε μια εντελώς νέα κατηγορία προϊόντων και να αντιμετωπίσει τεχνολογικά εμπόδια που έχουν ταλαιπωρήσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Το μυστικοπαθές έργο, που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και χρόνια, έχει ως στόχο να προσφέρει στην Apple ένα ακόμη σημαντικό έσοδο, αλλά θα μπορούσε επίσης να δοκιμάσει τα όρια των δυνατοτήτων της κατασκευάστριας εταιρείας iPhone.

Λίγο αυτόνομο το Apple Car

Η Apple σχεδιάζει επί του παρόντος να αναπτύξει ένα όχημα που θα επιτρέπει στους οδηγούς να εκτελούν άλλες εργασίες -ας πούμε, να παρακολουθούν μια ταινία ή να παίζουν ένα παιχνίδι- σε έναν αυτοκινητόδρομο και να ειδοποιούνται για να μεταβούν στον χειροκίνητο έλεγχο αν φτάσουν σε δρόμους της πόλης ή συναντήσουν κακές καιρικές συνθήκες.

Η εταιρεία έχει συζητήσει να λανσάρει τη λειτουργία αυτή αρχικά στη Βόρεια Αμερική και στη συνέχεια να τη βελτιώσει και να την επεκτείνει με την πάροδο του χρόνου. Πάντως εκπρόσωπος της Apple αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Bloomberg.

Το προηγούμενο όραμα της Apple για το αυτοκίνητο ήταν να προσφέρει αυτονομία επιπέδου 5  -το αποκορύφωμα της αυτόνομης οδήγησης, το οποίο καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επιτύχει.

Πρόκειται για την τελευταία αλλαγή στρατηγικής για την ομάδα αυτοκινήτων της Apple, η οποία αντιμετωπίζει εναλλαγές στις τάξεις των στελεχών της από την ίδρυσή της πριν από μια δεκαετία. Ο σημερινός επικεφαλής Κέβιν Λιντς έχει ως στόχο να φέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και να επικεντρωθεί σε πρακτικούς στόχους μετά από χρόνια αλλαγών στις προτεραιότητες και ακόμη και κάποιων απολύσεων.

Ο Lynch, ο οποίος είναι επίσης υπεύθυνος για το λειτουργικό σύστημα Apple Watch και το λογισμικό υγείας, ανέλαβε στα τέλη του 2021. Αρχικά έδωσε εντολή στην ομάδα που εργάζεται πάνω στο αυτοκίνητο, γνωστή ως Special Projects Group, να επικεντρωθεί σε ένα πλήρως αυτόνομο όχημα για ντεμπούτο μέχρι το 2025.  Τώρα μειώνει αυτές τις προσδοκίες, αλλά με στόχο να διασφαλίσει ότι ένα προϊόν θα φτάσει πραγματικά στην αγορά.

Η καρδιά της τεχνολογίας της Apple είναι ένα ισχυρό σύστημα ενσωματωμένου υπολογιστή -με την κωδική ονομασία Denali από την ψηλότερη βουνοκορφή της Βόρειας Αμερικής- και μια προσαρμοσμένη σειρά αισθητήρων.

Η απόδοση του επεξεργαστή είναι ίση με περίπου τέσσερις από τους υψηλότερης ποιότητας επεξεργαστές Mac της Apple μαζί και αναπτύσσεται από την ομάδα μηχανικών πυριτίου της εταιρείας. Το τσιπ έχει φτάσει σε προχωρημένη κατάσταση και θεωρείται σχεδόν έτοιμο για παραγωγή, αν και η Apple μπορεί να το μικρύνει πριν από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου για να μειώσει το κόστος.

Η ύπαρξη ενός ενσωματωμένου υπολογιστή για τη διεκπεραίωση αυτοματοποιημένων εργασιών είναι παρόμοια με μια προσέγγιση που χρησιμοποιείται από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες,π.χ. η Tesla. Η Apple, ωστόσο, σχεδιάζει να διαφέρει από την Tesla χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό αισθητήρων lidar και ραντάρ, μαζί με κάμερες. Η διάταξη βοηθά το αυτοκίνητο να προσδιορίζει τη θέση του, να βλέπει τις λωρίδες οδήγησης και να εκτιμά πόσο μακριά βρίσκεται από άλλα αντικείμενα και ανθρώπους. Η Tesla βασίζεται κυρίως στις κάμερες, ενώ π.χ. η Volvo στηρίζεται κυρίως στο Lidar.

1 δισ. δολάρια ετήσια δαπάνη

Εκτός από το ενσωματωμένο υλικό, το σύστημα διαθέτει ένα στοιχείο που βασίζεται στο cloud για κάποια επεξεργασία τεχνητής νοημοσύνης. Η Apple βασίζεται στις υπηρεσίες Amazon Web Services για τη φιλοξενία, με κόστος για την κατασκευάστρια εταιρεία iPhone περίπου 125 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Αλλά αυτό είναι μόνο ένα μικρό μέρος του περίπου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων που δαπανά η εταιρεία για το project του αυτοκινήτου ετησίως.

Η Apple ανέμενε ότι κάθε αυτοκίνητο θα πωλούνταν για περισσότερα από 120.000 δολάρια, αλλά η εταιρεία στοχεύει τώρα να προσφέρει το όχημα στους καταναλωτές για λιγότερο από 100.000 δολάρια, σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg. Αυτό θα το τοποθετούσε περίπου στην ίδια κλίμακα τιμών με την αρχική έκδοση του Model S της Tesla και το EQS της Mercedes-Benz.

Η Apple δεν έχει ακόμη καταλήξει σε ένα σχέδιο για το αυτοκίνητό της και το όχημα θεωρείται ότι βρίσκεται στο στάδιο του “προ-πρωτότυπου”. Η εταιρεία στοχεύει να έχει έτοιμο το σχέδιο μέχρι το επόμενο έτος και να έχει καθορίσει τα χαρακτηριστικά του μέχρι το τέλος του 2024. Στη συνέχεια σχεδιάζει να υποβάλει το αυτοκίνητο σε εκτεταμένες δοκιμές το 2025.

Η Apple είχε συζητήσει στο παρελθόν την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που μοιάζει με το Lifestyle Vehicle της Canoo. Η ιδέα ήταν να έχει ένα εσωτερικό που να μοιάζει με λιμουζίνα, όπου οι επιβάτες θα μπορούσαν να αντικρίζουν ο ένας τον άλλον. Τώρα το σχέδιο είναι να παραχθεί κάτι που θα μοιάζει περισσότερο με ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο, με κάθισμα οδηγού.

Η εταιρεία έχει συζητήσει με διάφορους προμηθευτές για την απόκτηση μιας πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτω, αλλά εξακολουθεί να αναζητά συνεργάτη.

Η Apple μίλησε νωρίτερα με διάφορες εταιρείες για την αδειοδότηση των πλατφορμών τους, αλλά οι μόνες σοβαρές διαπραγματεύσεις έγιναν με τη Volkswagen πριν από αρκετά χρόνια.

Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου γίνεται υπό την καθοδήγηση του Ulrich Kranz, του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Canoo, καθώς και πρώην στελεχών της Tesla, της Lamborghini και της Porsche. Η πλευρά του λογισμικού του συστήματος διευθύνεται από τον πρώην μάνατζερ της Tesla Stuart Bowers, ενώ τη μηχανική ασφάλειας, τις δοκιμές και τα ρυθμιστικά θέματα χειρίζεται το πρώην στέλεχος της Ford Desi Ujkashevic.

Ο οργανισμός αυτοκινήτων της Apple, που αποτελείται από περίπου 1.000 υπαλλήλους, είναι κατανεμημένος σε πανεπιστημιουπόλεις στο Sunnyvale της Καλιφόρνιας, στην Οτάβα, στη Ζυρίχη και στην Αριζόνα.

Μεγάλο μέρος των υποκείμενων εργασιών μηχανικής, βιομηχανικού σχεδιασμού και ανάπτυξης λογισμικού γίνεται στο Sunnyvale, ενώ τμήματα του μελλοντικού λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου αναπτύσσονται στην Οτάβα, μια περιοχή όπου η εταιρεία απέσπασε εργαζόμενους από την QNX της BlackBerry, έναν μακροχρόνιο κατασκευαστή λογισμικού για αυτοκίνητα, το 2016.

Η ομάδα της εταιρείας στη Ζυρίχη αναπτύσσει ένα εργαλείο γνωστό ως “Rocket Score” που βαθμολογεί το αυτόνομο σύστημα του οχήματος. Αυτή η βασική ομάδα αντιμετώπισε ένα πλήγμα νωρίτερα φέτος, όταν ο Ian Goodfellow, ένας εξέχων προγραμματιστής τεχνολογίας AI που βοήθησε στην ηγεσία της ομάδας, εγκατέλειψε την Apple μετά από παράπονα για τις πολιτικές της για εργασία από το σπίτι.

Διαβάστε ακόμη: