Σε ποιες «εκπτώσεις» προχωράει ούτως ώστε το εγχείρημα να γίνει πραγματικότητα. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα μετατίθεται για δύο χρόνια μετά, προκειμένου η επένδυση να μην πάει χαμένη. Σε ποιες κατευθύνσεις κινείται πλέον η σχεδιαστική ομάδα.
Μετά από δέκα χρόνια προσπάθειας, η Apple στρέφεται σε ένα λιγότερο φιλόδοξο πλάνο προκειμένου να μπορέσει να κυκλοφορήσει τον πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.
Όταν η Apple αποφάσισε να μπει στον χώρο της ηλεκτροκίνησης είχε αρχικά στο μυαλό της ένα όχημα αυτόματης οδήγησης. Ωστόσο πλέον πρόκειται να υποβαθμίσει αρκετά αυτές τις προσδοκίες. Παρά τις «εκπτώσεις» η ημερομηνία εξακολουθεί να είναι μακρινή και αρκετά έξω από αυτό που είχαν θέσει ως στόχο οι άνθρωποι της εταιρείες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα που φέρει την υπογραφή του πάντα ενημερωμένου στα θέματα της Apple, Mark Gurman, το πρώτο όχημα της κατασκευάστριας του iPhone αναμένεται να κυκλοφορήσει στην καλύτερη περίπτωση μέσα στο 2028. Άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα φέρονται να δήλωσαν ότι το αρχικό πλάνο ήταν το νέο εγχείρημα της Apple να παρουσιαστεί μέχρι το 2026.
Το ταραχώδες project
Η προσπάθεια της Apple να δημιουργήσει το δικό της όχημα είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα εγχειρήματα στην ιστορία της και σίγουρα αρκετά ταραχώδες. Από το 2014 όταν και ξεκίνησε να εργάζεται πάνω σε αυτό, με την ονομασία Titan και T172, πολλοί άνθρωποι έχουν αναλάβει να τρέξουν το project και αρκετοί από αυτούς αποχώρησαν χωρίς να έχουν κάτι αξιόλογο να επιδείξουν.
Παρά τις περικοπές που έχουν γίνει στην ομάδα που εργάζεται σε αυτό το έργο, αλλαγές στη στρατηγική και πολλές καθυστερήσεις, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η είσοδος στην ηλεκτροκίνηση είναι η επόμενη μεγάλη κίνηση της εταιρείας. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να δώσει νέα πνοή και να φέρει αύξηση των πωλήσεων. Τα έσοδα της Apple δοκιμάζονται λόγω του έντονου ανταγωνισμού και των γνωστών προβλημάτων στην αγορά της Κίνας.
«Προσγειώνει» τις προσδοκίες και…αντιγράφει την Tesla
Παρά το γεγονός ότι η Apple είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες του κόσμου, δυσκολεύεται ιδιαίτερα στο να μπορέσει ολοκληρώσει το συγκεκριμένο project. Στο τέλος του 2022 η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια έθεσε ως στόχο την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου με προηγμένα χαρακτηριστικά αυτόματης οδήγησης μέχρι το 2026. Αφού διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να προσφέρει ένα τέτοιο όχημα στο άμεσο μέλλον, αναπτύσσει πλέον ένα ηλεκτροκίνητο με ορισμένα χαρακτηριστικά αυτόματης οδήγησης στα πρότυπα της Tesla, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Bloomberg.
Το αυτοκίνητο της Apple θα χρησιμοποιεί το σύστημα αυτόματης οδήγησης επιπέδου 2, σύμφωνα με τις πηγές με γνώση επί του θέματος. Πρόκειται για μια υποβάθμιση σε σχέση με το επίπεδο 4 που περιελάβανε το προηγούμενο πλάνο και αρκετά πιο κάτω από το επίπεδο 5 που ήταν το αρχικό, και φιλόδοξο, όραμα.
Αυτή η αλλαγή θεωρείται κομβική για το αυτοκίνητο της Apple. Η εταιρεία είτε θα μπορέσει επιτέλους να προχωρήσει στην κυκλοφορία του οχήματος μετά τις μειωμένες προσδοκίες, είτε τελικά θα βάλει το project οριστικά στον πάγο, σύμφωνα με πηγές. Βέβαια δεν είναι καθόλου απίθανο να δούμε κάποια αλλαγή στρατηγικής στο μέλλον.
Το προηγούμενο σχέδιο για το όχημα προέβλεπε ένα σύστημα (επίπεδο 4) που δεν θα απαιτούσε ανθρώπινη παρέμβαση στους αυτοκινητόδρομους σε συγκεκριμένα μέρη της Βόρειας Αμερικής και θα μπορούσε να λειτουργήσει υπό τις περισσότερες συνθήκες.
Το σχέδιο που εργάζεται τώρα η εταιρεία (επίπεδο 2) θα απαιτεί από τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο και να μπορούν να πάρουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή, όπως συμβαίνει με τη λειτουργία «Autopilot» στα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla. Η εταιρεία έχει συναντηθεί με πιθανούς συνεργάτες κατασκευής στην Ευρώπη για να συζητήσει τη νέα της προσέγγιση.
Μετά την κυκλοφορία του πρώτου της μοντέλου, η Apple ελπίζει ότι θα μπορέσει να φέρει μια αναβάθμιση συστήματος που θα υποστηρίζει το επίπεδο 4 σε ορισμένες περιοχές. Αυτό θα επέτρεπε στο όχημα να κινείται μόνο του αλλά και πάλι μόνο σε κάποιες συνθήκες. Το επίπεδο 5 που αποτελεί, για την ώρα, μακρινό όνειρο κάνει το αυτοκίνητο να μπορεί να οδηγεί μόνο του οπουδήποτε και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Πιέσεις στην ηγεσία για το «Apple Car»
Η νέα στρατηγική υιοθετήθηκε μετά από μια σειρά έντονων συνεδριάσεων στις οποίες συμμετείχαν το διοικητικό συμβούλιο της Apple, ο επικεφαλής του έργου Κέβιν Λιντς και ο CEO, Τιμ Κουκ. Το ΔΣ άσκησε έντονες πιέσεις στην ηγεσία της Apple σχετικά με το project του αυτοκινήτου μέσα στο 2023, σύμφωνα με πηγές.
Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα πιο ακριβά έργα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας για το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας. Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι ξοδεύει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως για μισθούς, συστήματα cloud που σχετίζονται με την αυτόματη οδήγηση, δοκιμές σε ιδιωτικούς δρόμους, τη μηχανική και τα εξαρτήματα του οχήματος και φυσικά των μιρκοτσιπ.
Παρά τις μεγάλες επενδύσεις, το όχημα δεν έχει φτάσει ποτέ με επιτυχία σε επίσημο στάδιο πρωτοτύπου. Οι υπεύθυνοι ελπίζουν ότι με τις πρόσφατες αλλαγές θα καταφέρουν, επιτέλους, να το πετύχουν.
Κάποιοι δεν έχουν πειστεί από το νέο πλάνο
Ακόμα και με τα νέα σχέδια, ορισμένα στελέχη της Apple είναι επιφυλακτικά σχετικά με το τι μπορεί να προσφέρει το νέο όχημα και πόσο μεγάλο περιθώριο κέρδους θα υπάρχει. Ωστόσο οι εκτιμήσεις λένε ότι ένα μοντέλο που θα πωλείται για 100.000 δολάρια θα ήταν σημαντική «ένεση» στα έσοδα και θα βοηθούσε την Apple να μπει σε ένα τομέα που αναπτύσσεται καθημερινά.
Την ίδια ώρα οι ανταγωνιστές στης Apple έχουν ήδη κάνει σημαντικές κινήσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Amazon έχει επενδύσει στην Rivian Automotive η οποία κατασκευάζει φορτηγά διανομής για τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το τμήμα Waymo της Alphabet έχει αυξήσει τις εργασίες για αυτόνομα αυτοκίνητα. Επίσης, οι βασικοί ανταγωνιστές της στην Κίνα, Xiaomi και Huawei παρουσίασαν πρόσφατα τα δικά τους οχήματα.
Μέχρι σήμερα η μόνη, ολοκληρωμένη, προσπάθεια της Apple στον χώρο του αυτοκινήτου είναι το λογισμικό CarPlay, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση σε λειτουργίες του iPhone, όπως χάρτες και Siri.
Τα πιο πρόσφατα σχέδια για το αυτοκίνητο της Apple θεωρήθηκε από πολλούς μια «αντιγραφή» της Tesla. Πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα προϊόν που δεν ανοίγει νέους ορίζοντες, αλλά η εταιρεία ελπίζει να δημιουργήσει ένα όχημα με κομψό σχεδιασμό, εντυπωσιακά συστήματα ασφαλείας και ένα μοναδικό περιβάλλον χρήσης.
Στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού, η Apple εξετάζει περαιτέρω αλλαγές στη διοίκηση τόσο της ομάδας μηχανικής υλικού όσο και αυτής του αυτόνομου λογισμικού οδήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τον Λιντς, έναν βετεράνο της Apple, πολλά από τα στελέχη του έργου προέρχονται από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, η Porsche και η Lamborghini.
Διαβάστε ακόμη:
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο νόμος για τα ομόφυλα είναι θέμα ισότητας – Σέβομαι τη διαφορετική άποψη της Εκκλησίας
- Στον γάμο της Ελέτσι το πάρτι φοροδιαφυγής που ανακάλυψε η ΑΑΔΕ – Τι δήλωσε η ίδια
- Berenberg: Τι σημαίνει για Ευρώπη και αγορές μία νέα θητεία Τραμπ
- MasterChef 2024: Τι ψιθύρισε ο Κοντιζάς στον «θείο Λεώ» κι έγινε viral στο Twitter