Κανένα πλοίο που ανήκει στη Ρωσία δεν έχει δεχθεί επίθεση από Χούθι κατά τη διέλευσή του από την Ερυθρά Θάλασσα εδώ και 10 μήνες, ενώ μόνο σε ένα περιστατικό εμπλέκεται πλοίο κινεζικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με ανάλυση 83 επιθέσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Εμπορίου και Ναυτιλίας του ΟΗΕ από τα 83 πλοία που αποτέλεσαν στόχο μεταξύ Δεκεμβρίου και 2 Σεπτεμβρίου, 56 είχαν ιδιοκτησιακούς δεσμούς με το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 24 από την Ελλάδα.
Όλα, εκτός από ένα, από τα 24 πλοία που ανήκαν στην Ελλάδα ήταν είτε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου είτε δεξαμενόπλοια.
Η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο αντιπροσώπευε 30% όλων των πλοίων που δέχθηκαν επίθεση, σύμφωνα με την ανάλυση, ωστόσο αποτελεί το 17% με βάση τη χωρητικότητα.
Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πλοία δυτικών συμφερόντων όταν να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα το στενό του Bab el Mandeb.
Οι Χούθι ξεκίνησαν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα τον Νοέμβριο, διαμαρτυρόμενοι για τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, με τις συνολικές διελεύσεις να έχουν μειωθεί κατά 62%, καθώς τα πλοία παρεκκλίνουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Τέσσερις ναυτικοί έχουν σκοτωθεί, δύο πλοία βυθίστηκαν και ένα τρίτο το υπό ελληνική σημαία suezmax δεξαμενόπλοιο Sounion, κινδύνευσε.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές οι πύραυλοι από το Ιράν και την Κίνα χρησιμοποιήθηκαν σε 67 από τα 83 περιστατικά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε 26. Μη επανδρωμένη σκάφη φορτωμένα με εκρηκτικά παρατηρήθηκαν σε τέσσερα συμβάντα, σύμφωνα με την ανάλυση.
Τα πλοία που ανήκαν στην Ελβετία ήταν τα δεύτερα σε αριθμό που στοχοποιήθηκαν από τους Χούθι. Τα οκτώ πλοία ανήκαν όλα στη γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC,
η οποία επιλέχθηκε λόγω των θεωρούμενων δεσμών της με το Ισραήλ.
Τον Αύγουστο, τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα δεξαμενόπλοια και τα container vessels
που είχαν κινεζικό πλήρωμα ή/και ιδιοκτήτες, διαβίβασαν την πληροφορία αυτή μέσω του Αυτόματου Συστήματος Αναγνωρίσεως – AIS.
Πάνω από τα μισά από τα 478 πλοία τύπου capesize, panamax ή supramax που εντοπίστηκαν να διέρχονται από το Bab el Mandeb τον Αύγουστο ανήκαν σε κινέζικων συμφερόντων εταιρείες ή είχαν κινέζικο πλήρωμα.
Πενήντα πέντε από τα 175 container vessels και 35 από τα 296 δεξαμενόπλοια έστειλαν μηνύματα ότι είχαν τ ρωσικό πλήρωμα ή ήταν ρωσικής ιδιοκτησίας. Ούτε ένα δεξαμενόπλοιο ρωσικής ιδιοκτησίας της Sovcomflot, η οποία μεταφέρει τακτικά πετρέλαιο μέσω της διώρυγας του Σουέζ προς Ασία, δεν στοχοποιήθηκε.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου αποτελούσαν το 31% των περιστατικών που παρακολουθήθηκαν, μετρούμενα με βάση τη μεταφορική τους ικανότητα , το ίδιο ποσοστό και για τα containerships, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια με 29%,