Οκτώ έργα υποδομών θα προχωρήσουν με τη μέθοδο των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Τη σχετική εισήγηση για την υπαγωγή τους στην παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας έκανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου, που συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Πρόκειται για έναν κατάλογο επτά οδικών έργων που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς κι ενός ακόμα κτηριακού έργου του δήμου Νεάπολης – Συκεών. Αντίστοιχα ζητήματα έχουν συζητηθεί άλλες έξι φορές σε Υπουργικά Συμβούλια. Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής εισηγήθηκε την υπαγωγή στη διαδικασία του άρθρου 7Α, των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και τυχόν συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων που θα απαιτηθούν για τα εξής επτά έργα:
Τα έργα
1. Τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
2. Τον Αυτοκινητόδρομο Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, τον ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Μεταμόρφωσης μέχρι τα Σκάρφεια στον Μαλιακό, καθώς και του Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα.
3. Τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
4. Τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) στο τμήμα του Μαλιακός – Κλειδί.
5. Τον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και τον Κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη, και
6. Τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών του Συνδέσεων
7. Τη βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού, στο τμήμα της Παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία
Ειδικά ως προς το τελευταίο αυτό έργο, ο υπουργός τόνισε τη γενικότερη σημασία του για την οικονομία της χώρας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, καθώς κι όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αφού όπως επισήμανε το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, λόγω της έντονης τουριστικής ανάπτυξης και της ιδιαίτερης προβολής της περιοχής.
Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εισηγήθηκε για την ανέγερση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Συκεών του Δήμου Νεάπολης Συκεών. Η κατασκευή της ανωτέρω σχολικής μονάδας αποτελεί στρατηγικής σημασίας, εμβληματικό έργο εκπαιδευτικής υποδομής, καθώς θα δώσει πραγματική ανάσα στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κεντρική και Βόρεια Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα στερείται παρόμοιου σχολικού συγκροτήματος.
Το έργο έχει υπαχθεί στο ν. 3389 του 2005 «Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ» και τυχόν καθυστερήσεις μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην ολοκλήρωση της Β’ φάσης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.