Δεν έχουν όλοι την ευκαιρία να καθίσουν πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari στη διάρκεια της ζωής τους, πόσο μάλλον να είναι κάτοχοι ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αλλά οποιοδήποτε επενδυτής μπορεί να γίνει μέτοχος της φημισμένης εταιρίας πολυτελών οχημάτων.

Όπως λένε οι αναλυτές της αγοράς «αν το σκέφτεστε τώρα είναι μια καλή στιγμή για να το κάνετε».

Με μια πολλά υποσχόμενη βραχυπρόθεσμη προοπτική που ακολουθείται από μια επερχόμενη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα που θα αυξήσουν τους όγκους πωλήσεων, οι μετοχές της Ferrari φαίνεται ότι θα στραφούν σε υψηλότερη ταχύτητα το 2023.

Ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Tom Narayan, βλέπει ότι τα έσοδα σχεδόν διπλασιάζονται για τη Ferrari και ένας βασικός δείκτης κερδών σχεδόν τριπλασιάζεται μέχρι το 2030.

Το να οδηγείς μιας Ferrari δεν είναι σαν να οδηγείς μια Chevrolet, και η αγορά μετοχών της Ferrari δεν είναι σαν να αγοράζεις μετοχές μιας αυτοκινητοβιομηχανίας μαζικής κατανάλωσης.

«Δεν αγοράζει κανείς Ferrari μόνο και μόνο για να πάει από το Α στο Β», λέει ο Brian Lum, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Baillie Gifford, η οποία κατέχει το 5% των μετοχών της Ferrari.

«Αυτή δεν είναι εταιρία αυτοκινήτων, αυτή είναι μια εταιρία πολυτελείας που τυχαίνει να κατασκευάζει αυτοκίνητα».

Πολυτέλεια στο ταμπλό

Αυτό σημαίνει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, λιγότερη κυκλικότητα και ταχύτερη ανάπτυξη από ό,τι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής κατανάλωσης – πράγμα που υποστηρίζει υψηλότερο πολλαπλάσιο αποτίμησης.

Οι «ταύροι» υποστηρίζουν ότι η μετοχή της Ferrari θα πρέπει να διαπραγματεύεται περισσότερο όπως η LVMH, Moët, Hennessy, Louis Vuitton, η Γαλλική Kering, η Ελβετική Richemont ή η Γαλλική Hermès International παρά όπως η General Motors, η Toyota Motor ή η Volkswagen.

Όπως οι κατασκευαστές πολυτελών ρούχων ή οι ωρολογοποιοί, η Ferrari σκόπιμα «υποπαράγεται» σε σχέση με τη ζήτηση για να οδηγήσει τη σπανιότητα και την τιμή υψηλότερα.

Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρίας υπερβαίνει το 50%, έναντι 20% ή λιγότερο στην GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι λίστες αναμονής για τα νέα μοντέλα της Ferrari είναι μεγάλες, καθιστώντας τις πωλήσεις πιο συνεπείς από ό,τι σε αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής κατανάλωσης που είναι ευαίσθητες στις ιδιοτροπίες της παγκόσμιας οικονομίας.

Όπως μια τσάντα Birkin ή ένα ρολόι Patek Philippe, οι Ferrari περιορισμένης έκδοσης τείνουν να εκτιμούν την αξία τους με την πάροδο του χρόνου.

Και η αφοσίωση στη μάρκα είναι υψηλή – η εταιρία λέει ότι πάνω από το 40% των ιδιοκτητών Ferrari κατέχουν περισσότερες από μία.

Οι πελάτες με βαθιά τσέπη και η περισσότερη ζήτηση από την προσφορά δίνουν στη Ferrari τιμολογιακή ισχύ, προστατεύοντας τα κέρδη από τον πληθωρισμό και τον αρνητικό αντίκτυπο μιας ύφεσης.

Μακροπρόθεσμη ανάπτυξη

Το LVMH του Bernard Arnault διαπραγματεύεται για περίπου 24 φορές τα κέρδη της, η μητρική εταιρία Gucci και Saint Laurent ο Kering για 16 φορές, ο ιδιοκτήτης Cartier Richemont για 20 φορές και η Hermès για 47 φορές.

Στα 221 ευρώ (239 $), οι μετοχές της Ferrari που είναι εισηγμένες στο Μιλάνο ήταν 36 φορές υψηλότερες από τα συναινετικά κέρδη του επόμενου έτους, έχοντας διαπραγματευτεί περίπου 30 και 50 φορές τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων –εξαιρουμένης της Tesla (TSLA)– διαπραγματεύονται με μεσαία μονοψήφια νούμερα των προβλέψεων κερδών.

Αυτή η αναμενόμενη ανάπτυξη προέρχεται από πολλά λανσαρίσματα νέων μοντέλων που έχουν προγραμματιστεί για τα επόμενα χρόνια, με κινητήρα αερίου, υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και συνεχείς αυξήσεις τιμών.

Το πρώτο σπορ όχημα της Ferrari, το Purosangue, αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2023.

Σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Lamborghini, η οποία είπε ότι το Urus SUV της αποτελούσε περίπου 5.000 από τις 8.500 οχήματα που πούλησε το 2021, η Ferrari υποσχέθηκε να περιορίσει το μοντέλο Purosangue στο 20% της ετήσιας παραγωγής για να διατηρήσει την αποκλειστικότητα και την εικόνα της μάρκας.

Το Purosangue φέρεται να εξαντλήθηκε μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες το φθινόπωρο, με τις παραδόσεις να ξεκινούν περίπου στα μέσα του τρέχοντος έτους.

Το εργοστάσιο της Ferrari στο Μαρανέλο της Ιταλίας έχει χωρητικότητα έως και 15.000 οχημάτων ετησίως, υποδηλώνοντας ότι δεν θα πωλούνται περισσότερα από 3.000 SUV ετησίως.

Αυτό θα μπορούσε να την κάνει ακόμα ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Ferrari, μαζί με το F8 Tributo αξίας 260.000 δολαρίων και το Roma αξίας 225.000 δολαρίων.

Αλλά το ιταλικό και «καθαρόαιμο» Purosangue, θα ξεκινά από 421.000 $.

Επίσης, στην ενίσχυση των μέσων τιμών πωλήσεων το 2023 θα βοηθήσει το περιορισμένης έκδοσης Daytona SP3, το οποίο κοστίζει περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια.

Η Ferrari θα μπορούσε να παραδώσει περίπου 150 από αυτά τα θηρία των 840 ίππων φέτος.

Χάρη στο βιβλίο παραγγελιών της Ferrari, η ανάπτυξη του 2023 είναι σχεδόν εγγυημένη.

Οι περισσότεροι αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι τα κέρδη ανά μετοχή θα αυξηθούν εφέτος 22%, στα 6,11 ευρώ, με έσοδα 5,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα ήταν αυξημένα κατά 11%.

Πέρα από το 2023, υπάρχει η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα – μια ώθηση για αλλαγή όπου η Ferrari «υπακούει» όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Κατασκευάζει μια νέα γραμμή παραγωγής στο Μαρανέλλο ειδικά για ηλεκτρικό όχημα και στοχεύει τις παραδόσεις του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της το 2025.

Όπως και με το Purosangue, αυτές θα είναι πολύ αναμενόμενες, υποστηρίζοντας περαιτέρω αυξήσεις τιμών.

Το μοντέλο του Narayan έχει τη Ferrari να παραδίδει 20.000 αυτοκίνητα το 2030, από περίπου 13.000 το 2022.

Διαβάστε ακόμη: