Η μάχη της Amazon κατά των απομιμήσεων στην πλατφόρμα έκλεισε το έτος που μας πέρασε με τον εντοπισμό και την κατάσχεση επτά εκατομμυρίων προϊόντων παγκοσμίως, ένα εκατομμύριο περισσότερα από το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.

Ο κολοσσός του λιανεμπορίου εντόπισε 700.000 απόπειρες δημιουργίας νέων πλαστών λογαριασμών, σε σύγκριση με έξι εκατομμύρια προσπάθειες το 2020, όταν η εταιρεία ξεκίνησε μια μονάδα κατά της απομίμησης για την αντιμετώπιση του προβλήματος.   

Στην Έκθεσή της για την Προστασία της Επωνυμίας, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου δηλώνει ότι από τη δημιουργία της Μονάδας Καταπολέμησης της Παραχάραξης Εγκλημάτων της Amazon (CCU) έχει καταδιώξει περισσότερους από 21.000 κακόβουλους παράγοντες μέσω αγωγών και ποινικών παραπομπών στις αρχές επιβολής του νόμου.

«Το 2023, η Amazon ενίσχυσε τη διασυνοριακή της συνεργασία κατά της παραποίησης/απομίμησης με επωνυμίες και κινεζικές αρχές επιβολής του νόμου, η οποία οδήγησε σε περισσότερες από 50 επιτυχημένες ενέργειες επιδρομής με περισσότερα από 100 άτομα που εντοπίστηκαν και κρατήθηκαν για ανάκριση, πολλά από τα οποία είναι κατασκευαστές, προμηθευτές ή διανομείς απομιμήσεων προϊόντων», αναφέρει στο έγγραφο ο Dharmesh Mehta, αντιπρόεδρος της Amazon.

Η Amazon εξηγεί ότι η ομάδα καταπολέμησης της απάτης αποτελείται από 15.000 υπαλλήλους (συμπεριλαμβανομένων προγραμματιστών λογισμικού, επιστημόνων μηχανικής μάθησης και ερευνητών) και επένδυσε περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια στο έργο το 2023. Η εταιρεία πιστεύει ότι αυτές οι προσπάθειες έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα. Πέρυσι η Amazon εντόπισε 700.000 προσπάθειες δημιουργίας λογαριασμού για την πώληση πλαστών προϊόντων, σε σύγκριση με 800.000 το 2022, 2,5 εκατομμύρια προσπάθειες το 2021 και έξι εκατομμύρια το 2020.

Ο πολλαπλασιασμός των απομιμήσεων σε διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών όχι μόνο δημιουργεί δυσπιστία μεταξύ των καταναλωτών, αλλά εκθέτει επίσης τις εταιρείες τεχνολογίας στον κίνδυνο να λογοδοτήσουν για πιθανά εγκλήματα που διαπράττονται στους ιστότοπούς τους. Στην περίπτωση της Amazon, το πρόβλημα συνδέεται στενά με την απόφαση να ανοίξει η πλατφόρμα σε τρίτους πωλητές (αυτοί αντιπροσωπεύουν το 58% των προϊόντων που πωλούνται). Η Amazon επέλεξε να αυξήσει τη συνεργασία με επωνυμίες και ισχυρίζεται ότι το 2023, οι καταγγελίες για παραβάσεις μειώθηκαν κατά 30%.

Διαβάστε ακόμη: