Με τον τουρισμό να εκπέμπει αισιόδοξα σήματα και τους Ελληνες καταναλωτές να στρέφονται σε προϊόντα που στερήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εγχώρια αγορά καλλυντικών δείχνει να κερδίζει έδαφος.

«Η αύξηση των πωλήσεων στην αγορά καλλυντικού σε έναν βαθμό είναι πληθωριστική. Ωστόσο, ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα επιλεκτικής, όσους καταναλωτές ήταν να χάσουμε, τους χάσαμε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης», λέει  υψηλόβαθμο στέλεχος της αλυσίδας καλλυντικών Galerie de Beauté, βλέποντας έντονη κινητικότητα στα καταστήματα καλλυντικών. «Προϊόντα περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ αποτελούν βασικούς πυλώνες της ανάπτυξής μας», προσθέτει.

Σύμφωνα με στοιχεία της Cosmetics Europe που δημοσιεύει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, το 2023 η εγχώρια αγορά ενισχύθηκε 12,5% σε σύγκριση με τη χρονιά που προηγήθηκε, με τις λιανικές πωλήσεις να ανέρχονται στο 1,2 δισ. ευρώ, από 1,066 δισ. ευρώ το 2022 και 997 εκατ. ευρώ το 2021. Στο μεταξύ, οι πωλήσεις σε τιμές παραγωγού (MSP Basis) πέρυσι ανήλθαν στα 875 εκατ. ευρώ, από 778 εκατ. ευρώ τη χρονιά που προηγήθηκε και 727 εκατ. ευρώ το 2021. Ενα μέρος της παραπάνω αύξησης αποδίδεται από στελέχη της αγοράς και στις ανατιμήσεις που καταγράφονται ευρύτερα σε αυτήν, ωστόσο διαπιστώνουν μια σταδιακή ανάκαμψη κυρίως από την περίοδο της οικονομικής κρίσης που ο κλάδος είχε συρρικνωθεί κατά σχεδόν 40%.

Σούπερ μάρκετ

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων «περνάει» από το κανάλι των σούπερ μάρκετ (ευρείας διανομής), ακολουθούμενο από το φαρμακείο, την επιλεκτική διανομή, το κομμωτήριο, τα monobrands, τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και τα κέντρα αισθητικής και ευεξίας. Παράλληλα, ισχυρή δυναμική εμφανίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ λόγω της ανόδου του τουρισμού συνεισφορά –αν και αρκετά μικρότερη σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κανάλια διανομής– έχουν και τα προϊόντα που πωλούνται σε spa ξενοδοχείων. Σημειώνεται πως η ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά τις ΗΠΑ, με τη συνολική αξία της να αγγίζει τα 96 δισ. ευρώ, και την αγορά της Γερμανίας να καταγράφει τις μεγαλύτερες πωλήσεις (15,8 δισ.).

Τα παραπάνω αποτυπώνουν και στοιχεία της Cosmetics Europe σχετικά με τις δαπάνες των ίδιων των καταναλωτών για προϊόντα ομορφιάς. Η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη για την αγορά καλλυντικών προϊόντων από το 2021 –περίοδος που η χρήση μάσκας και οι υγειονομικοί περιορισμοί «φρέναραν» συγκεκριμένες κατηγορίες καλλυντικών, όπως το μακιγιαζ– αυξήθηκε από 93 ευρώ σε 102 ευρώ το 2022 και 116 ευρώ το 2023. Σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η κατά κεφαλήν κατανάλωση καλλυντικών στην Ελλάδα υπολείπεται σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου αυτή ανήλθε στα 156 ευρώ το 2022 και ανέβηκε στα 169 ευρώ το 2023.

Διαβάστε ακόμη