Το ζήτημα για τις αυξήσεις των διοδίων επανέφεραν και μάλιστα με απαιτητικό τρόπο οι παραχωρησιούχοι των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, καθώς το θέμα είχε παγώσει λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων, παρά τις επίμονες και τότε πιέσεις για έγκριση αυξήσεων.

Τώρα, οι πιέσεις προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έφεραν τις δύο πλευρές στο τραπέζι των συζητήσεων και μάλιστα μικρό μόλις χρονικό διάστημα πριν ανοιχτούν οι προσφορές ειδικά για την Αττική Οδό, την παραχώρηση που αποφέρει μακράν τα μεγαλύτερα κέρδη μέχρι τώρα από οποιαδήποτε άλλη, αν και εξαιρείται από τις ετήσιες διακυμάνσεις του πληθωρισμού.

Το υπουργείο έχει στα χέρια του τις προτάσεις των παραχωρησιούχων για τις αυξήσεις για τα διόδια, οι οποίες δεν έχουν ενιαίο μέγεθος ως προς το ποσοστό των ζητούμενων αυξήσεων, αλλά όλες έχουν ένα κοινό εύρος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό των αυξήσεων που αξιώνουν οι παραχωρησιούχοι κυμαίνεται από 10% – 15%, ανάλογα με τα στοιχεία κίνησης που εμφανίζει κάθε αυτοκινητόδρομος παραχώρησης, το διάστημα που μεσολάβησε από την τελευταία αύξηση και τα αυξημένα κόστη συντήρησης (ενεργειακό κόστος κυρίως) συν ένα “εύλογο” περιθώριο κέρδους.

Ισχυρίζονται ότι οι ετήσιες απώλειές τους θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ το 2023, αν δεν ισχύσει καμία αύξηση και παράλληλα ζητούν μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24% σήμερα.

Εναλλακτικά, στις συζητήσεις που άρχισαν εδώ και δύο εβδομάδες περίπου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τέθηκαν από την πλευρά των εργολάβων και προτάσεις συμμετοχής του Δημοσίου, με την ανάληψη ενός μέρους των αυξήσεων που θα συμφωνηθούν (θα το εισπράττουν οι παραχωρησιούχοι και θα το αποδίδουν ή θα αφαιρεθεί από την αύξηση εξαρχής και θα καταβάλλεται σε 4 τριμηνιαίες δόσεις στους δικαιούχους).

Παράγοντες του υπουργείου, φέρεται να κατέθεσαν την πρόταση μετακύλισης του κόστους των αυξήσεων, με επιμερισμό του σε 3 επόμενες χρήσεις, με το σκεπτικό ότι ο πληθωρισμός μέχρι τότε θα έχει υποχωρήσει.

Προς το παρόν, δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.

Διαβάστε ακόμη: