Πάνω από 40% έχουν αυξηθεί τα τέσσερα τελευταία χρόνια οι αξίες των ξενοδοχείων της Αθήνας, με την ελληνική πρωτεύουσα να βρίσκεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή του πίνακα με τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις αξιών ξενοδοχείων, μεταξύ 31 ευρωπαϊκών πόλεων, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων HVS.

Η αυξημένη ζήτηση για νέες μονάδες, λόγω της ανόδου των αφίξεων, τα υψηλά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) και το γεγονός ότι το αθηναϊκό ξενοδοχείο εξακολουθεί να προκαλεί το ενδιαφέρον των επενδυτών γιατί παραμένει ακόμη φθηνότερο για αγορά σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι οι τρεις παράγοντες που οδηγούν στη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο τις αξίες των αθηναϊκών ξενοδοχείων.

Η Αθήνα εμφανίζει και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024. Ειδικότερα οι αξίες των ξενοδοχείων της Αθήνας αυξήθηκαν το 2021 κατά 5,1% σε σχέση με το 2020 και τα αμέσως επόμενα χρόνια η άνοδος των αξιών ήταν 11,6% το 2022, περί το 11,2% το 2023 και 11,8% το 2024. Επίσης η μέση ετήσια άνοδο της αξίας των μονάδων, από το 2015 μέχρι και το 2024 ήταν 6,1%.

Στη δεύτερη θέση πίσω από την Αθήνα είναι η Λισαβόνα η οποία επίσης τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μία «τουριστική άνθηση» με μέση ετήσια αύξηση το διάστημα 2015-2024 κατά 4,7%.

Άνοδος αξιών λόγω… Taylor Swift

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μαδρίτη με 4,3% άνοδο το διάστημα 2015-2024. Ενώ τα χαμηλότερα επιτόκια αύξησαν τις αξίες σε όλες τις αγορές, η επίδραση και της της ισχυρής ανάπτυξης  του RevPAR προκάλεσε αυξήσεις της αξίας μεταξύ 6% και 8% στη Λισαβόνα, τη Μαδρίτη και το Εδιμβούργο, εξηγεί η HVS, πόλεις που συνέχισαν να επωφελούνται από μια ισχυρή εισροή τουρισμού αναψυχής με την βοήθεια και του «φαινομένου» Taylor Swift, η οποία πρόσθεσε αξία όπου έκανε περιοδεία!

Παρά τις γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις οι αξίες των ξενοδοχείων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 2% σε μέσους όρους , καθώς τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο παραμένουν ιδιαίτερα θετικά με το bottom line των ξενοδοχείων να παραμένει σταθερό λογω και μία μείωσης στο κόστος δανεισμού, αναφέρει η μελέτη της HVS.

Όπως προστίθεται η «όρεξη» για ταξίδια  επιμένει παρά την οικονομική κρίση, με την Ευρώπη να παραμένει ο σημαντικότερος τουριστικός προορισμός, με τις διανυκτερεύσεις να αυξάνονται κατά 53,4 εκατ. σε σύγκριση με το 2023 φτάνοντας σύμφωνα με την Eurostat τα 2,989 δισεκατομμύρια, αντανακλώντας αύξηση 2%, σε σχέση με το 2023.

Συνταγή επενδυτικής επιτυχίας τα ξενοδοχεία

Αναφερόμενη η μελέτη τις προοπτικές επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι από πλευράς  τουριστικής κίνησης, οι προοπτικές για τον τουρισμό της Ευρώπης παραμένουν πολύ ισχυρές. Ωστόσο, μια αποδυνάμωση του δολαρίου θα ήταν επιζήμια, δεδομένου του πόσο κρίσιμη είναι η αμερικάνικη αγορά πηγής για την «Γηραιά Ήπειρο». Η Κίνα παραμένει βυθισμένη σε οικονομικά προβλήματα, αλλά η Ινδία αναδεικνύεται ως μια νέα πηγή ζήτησης για την Ευρώπη.

Παράλληλα τονίζει ότι ενώ η επιθυμία των ανθρώπων για ταξίδια και εμπειρία παραμένει ισχυρή, τα εμπορικά ακίνητα θα επηρεαστούν από τις αλλαγές στο μακροοικονομικό περιβάλλον καθώς οι εμπορικοί δασμοί μπορεί να προκαλέσουν την επανεμφάνιση του πληθωρισμού και συνεπώς να επηρεάσουν τα επιτόκια και την οικονομική ανάπτυξη. Επίσης μια αβεβαιότητα προκαλεί η διαταραχή της 80χρονης στρατηγικής συμμαχίας της δύσης. Σε αυτό το πλαίσιο, ωστόσο, οι οικονομολόγοι προβλέπουν γενικά θετική (αν και μέτρια) αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ για το 2025.

Αυτό, σε συνδυασμό με την ισχύ του τουρισμού παγκοσμίως, αλλά πιο συγκεκριμένα για την Ευρώπη, δημιουργεί θετικές προσδοκίες και για το 2025. Τα ξενοδοχεία θα συνεχίσουν να αποτελούν πηγή ευκαιριών, είτε επειδή απολαμβάνουν ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη και έχουν αποδειχθεί ότι αποτελούν καλό αντιστάθμισμα έναντι του πληθωρισμού, είτε επειδή προσφέρουν κέρδη προστιθέμενης αξίας μέσω πολιτικών ανακαίνισης και επανατοποθέτησης, τονίζει η HVS.

Αυτή η δυνατότητα, σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων στην Ευρώπη, παρέχει μια «συνταγή επιτυχίας» για τις επενδύσεις.

Σε μακροπρόθεσμη βάση, τα ξενοδοχεία παραμένουν μια σταθερή στρατηγική για τη διαφοροποίηση των βασικών χαρτοφυλακίων ακινήτων, όπως μαρτυρούν οι ολοένα και πιο ποικίλοι τύποι επενδυτών που αναζητούν ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία. Επομένως, η δυναμική για τα ξενοδοχεία συνεχίζεται καταλήγει η HVS.

Διαβάστε ακόμη: