Μείωση της τάξης του 0,3% σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις (σε όγκο) στη Βρετανία τον περασμένο μήνα καθώς οι Βρετανοί αξιοποίησαν στο έπακρο την άρση των περιοριστικών μέτρων κατά του Covid-19 και ξαναγέμισαν τις πάμπ και τα εστιατόρια.

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της χώρας οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα τρόφιμα στα καταστήματα τον Φεβρουάριο με τον όγκο των πωλήσεων να μειώνεται κατά 0,2%. Όπως δείχνουν τα στοιχεία σημειώθηκε σημαντική πτώση στα καταστήματα ακοολούχων ποτών και καπνού με υψηλότερες δαπάνες σε παμπ και εστιατόρια καθώς οι καταναλωτές επέστρεψαν στις… παρέες και τις παλιές συνήθειές τους.

Η χώρα βρισκόταν σε εκτεταμένα μέτρα κατά του Covid-19 στα τέλη του περασμένου έτους όπου η μάσκα σε δημόσιους χώρους ήταν υποχρεωτική και υπήρχε τηλεργασία. Οι όγκοι πωλήσεων έφθασαν το 3,7% πάνω από τα προ Covid επίπεδα του Φεβρουαρίου 2020.

Πτώση του e-shopping

Καθώς οι φόβοι για την παραλλαγή όμικρον υποχώρησαν το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων που αφορά σε διαδικτυακές αγορές συνέχισε να μειώνεται φθάνοντας στο χαμηλότερο ποσοστό από τον Μάρτιο του 2020. Περίπου 2,8% των λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Φεβρουάριο 2022.

Η Karen Johnson, επικεφαλής λιανικής και χονδρικής στην Barclays Corporate Banking, είπε ότι τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι πληθωριστικές πιέσεις δεν είχαν επηρεάσει την συμπεριφορά των καταναλωτών για να ξοδέψουν τον περασμένο μήνα.

«Το πώς αλλάζει αυτό τον Μάρτιο, με όλα όσα συνέβησαν τις τελευταίες εβδομάδες, είναι εικασία κανενός», πρόσθεσε.