Τις δραματικές στιγμές μετά το φονικό τροχαίο στο Βουκουρέστι περιέγραψε ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου με τους 47 Έλληνες που ξεκίνησαν για το ταξίδι τους στη Ρουμανία ενώ αναφέρθηκε και στην απόφασή του να κατευθυνθεί προς το τούνελ.
«Δυστυχώς πήρα την απόφαση να κατευθυνθώ προς το τούνελ. Δεν υπήρχε σήμανση ότι απαγορευόταν. Ήταν η κακιά η ώρα. Μετά την πρόσκρουση δεν πιστέψαμε ότι θα βγει κανείς ζωντανός. Άκουσα παντού φωνές και κλάματα, ήμουν σοκαρισμένος και δεν μπορούσα να αντιδράσω. Δυστυχώς ήμουν στο τιμόνι εγώ, θα μπορούσα να είναι κάποιος άλλος. Αν δεν ήταν τόσο βαριά η μεταλλική μπάρα, δεν θα παθαίναμε τίποτα, θα ήμασταν ζωντανοί και θα περπατούσαμε στο Βουκουρέστι. Είμαι έτοιμος να παρουσιαστώ στη Δικαιοσύνη, όποτε με φωνάξουν», σημείωσε ο οδηγός μέσω του δικηγόρου του, μιλώντας στο OPEN, ζητώντας συγγνώμη καθώς, όπως έχει πει, είναι κάτι που δεν μπορούσε να προβλέψει.
Επίσης, όπως υποστήριξε ο δικηγόρος του στο OPEN, ακολούθησε την ένδειξη του GPS και για αυτό τελευταία στιγμή άλλαξε και λωρίδα για να ακολουθήσει το δρόμο για το τούνελ. Δεν προέβλεψε πως θα γινόταν ό,τι έγινε, καθώς είχαν περάσει από πολλά τούνελ στο ταξίδι και δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, όπως τόνισε στη συνέχεια.
Βουκουρέστι: Πώς έγινε το τροχαίο
Το τροχαίο σημειώθηκε την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου, όταν ο οδηγός του λεωφορείου που μετέφερε 47 Έλληνες τουρίστες από τον Βόλο, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη για το Βουκουρέστι παραβίασε πινακίδα σχετικά με το όριο ύψους με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στην μπάρα η οποία συνέθλιψε την οροφή εγκλωβίζοντας τους τουρίστες.
Η τοπική αστυνομία ανέκρινε τον οδηγό και σχηματίστηκε δικογραφία για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Σύμφωνα με τις αρχές, υπάρχουν πιθανά λάθη που είχε κάνει ο οδηγός πριν από τη σύγκρουση, όπως φαίνεται από τα βίντεο που τραβήχτηκαν λίγες στιγμές πριν τη σύγκρουση από τα αυτοκίνητα πίσω από το λεωφορείο.
Βουκουρέστι: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία
Το πρώτο λάθος είναι ότι οδηγός αγνόησε την πινακίδα ορίου ύψους, καθώς όπως αναφέρουν οι αρχές σύμφωνα με τα ΜΜΕ της Ρουμανίας, αν είχε δει τη σήμανση δεν θα είχε συμβεί το τροχαίο δυστύχημα.
Το δεύτερο λάθος είναι ότι ο οδηγός άλλαξε λωρίδα την τελευταία στιγμή. Αν άλλαζε λωρίδα σύμφωνα με τον κανονισμό οδήγησης, θα είχε χτυπήσει την πινακίδα πριν προσκρούσει στην πύλη του περάσματος Unirii, η οποία θα έκανε έναν συγκεκριμένο θόρυβο για να προειδοποιήσει τον οδηγό για το όριο ύψους. Αλλά το λεωφορείο απλώς πέρασε εκείνες τις προειδοποιήσεις πριν από την πύλη, καθώς ο οδηγός άλλαξε λωρίδα την τελευταία στιγμή.
Το τρίτο λάθος είναι ότι ο οδηγός θα μπορούσε να ήταν πολύ κουρασμένος τη στιγμή της σύγκρουσης, καθώς φαίνεται πως οδηγούσε για 16 ώρες από την Ελλάδα στη Ρουμανία. Οι επιβάτες του λεωφορείου είπαν ότι ο οδηγός ήταν κουρασμένος μετά από πολύωρη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη, περίπου 680 χιλιόμετρα. Το γεγονός είναι ότι είχε έναν αντικαταστάτη, αλλά ο δεύτερος οδηγός ένιωσε άρρωστος και βγήκε από το όχημα πριν μπει στη Ρουμανία. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι 16 ώρες οδήγησης επιβραδύνουν σημαντικά τα αντανακλαστικά και θολώνουν την προσοχή. Αυτός είναι ο πιθανός λόγος που ο οδηγός δεν έλαβε υπόψη το προειδοποιητικό σήμα ύψους.
Διαβάστε ακόμη:
- «Τίτλοι τέλους» του Τζον Πόλσον από τις επενδύσεις του στην Ελλάδα, το 2023;
- Υπάρχει πράγματι ελληνική πτηνοτροφική μονάδα, με κρούσματα της νόσου των πτηνών;
- Πάνε πίσω εκλογές, αξιολογήσεις, επενδυτική βαθμίδα, τράπεζες, αποκρατικοποιήσεις
- Το επεισόδιο από το μήνυμα του Αλέξη Τσίπρα στο συνέδριο των Σοσιαλιστών της Σερβίας