Τη στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Βόρειας Ελλάδας ως διεθνούς δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στη Θεσσαλονίκη, στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) με θέμα: «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, όπως το οραματιζόμαστε, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
βελτίωση των υποδομών,
εκσυγχρονισμός των λειτουργιών,
εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.
Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος: «Υλοποιούμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ) συνδέοντας τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηγουμενίτσα, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, με το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει ανακοινώσει ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής. Στόχος μας είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια.
Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics.
Στη Φυλή, επίσης, θα δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο το οποίο θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής, αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα. Αυτό συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό.
Ήδη δρομολογείται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις.
Μάλιστα, προβλέπεται και διασύνδεση μέσω του σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή με την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, στο προσκήνιο βρίσκεται η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.»
Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και Διανομής. Όπως ανέφερε: «Προτεραιότητα της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί το συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, που αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics.Σήμερα, η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες.
Ταυτόχρονα, δημιουργείται η Πλατφόρμα Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics.»
Ειδικότερα, στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της εφοδιαστικής. Όπως εξήγησε:
«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή.
Όσον αφορά στην ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς.
Άλλωστε, σε εθνικό επίπεδο, πρόταση μου είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια. Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων. Πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της πατρίδας μας.»
Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι οι παραπάνω δράσεις δίνουν απλώς το περίγραμμα της Εθνική Στρατηγικής για την Εφοδιαστική που υλοποιεί η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της Ελλάδας, αλλά και ειδικότερα της Βόρειας Ελλάδας ως ενός ισχυρού κόμβου στις διεθνές εμπορευματικές μεταφορές.
Διαβάστε ακόμη:
- Η αμείλικτη – υπόγεια- σύγκρουση ΤΧΣ– Τράπεζας της Ελλάδας και Υπουργείου Οικονομικών
- Με ποιον επώνυμο πολιτικό παράγοντα «τα έχει βάλει» κορυφαίος fund manager επενδυτικής τράπεζας
- Μετρό Πειραιά: Οι τρεις νέοι σταθμοί – Σήμερα η πρεμιέρα για το επιβατικό κοινό
- Πετρέλαιο θέρμανσης: Με τιμή «φωτιά» ξεκινά η διάθεση του