Το Volvo EC40 Recharge Twin, με 408 ίππους και νέα μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, το ηλεκτρικό coupe SUV στην κορυφαία του έκδοση, θα λέγαμε ότι «τα δίνει όλα». Αρχικά να πούμε ότι η ονομασία του από C40 άλλαξε σε ΕC40, ώστε να εναρμονίζεται με την υπόλοιπη ηλεκτρική γκάμα της σουηδικής εταιρείας που περιλαμβάνει επίσης τα EX30, EX40 και τη ναυαρχίδα ΕΧ90.

Η λέξη Twin στην ονομασία του EC40 Recharge υποδηλώνει την ύπαρξη δυο σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη, έναν μπροστά και έναν πίσω τοποθετημένο, απόδοσης 249 ίππων (183 kW) και 159 ίππων (117 kW) αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας εκτός από τετρακίνηση και άφθονη δύναμη.

Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 408 ίππους, όπως προαναφέραμε, ενώ η ροπή αγγίζει τα 670 Nm. Παρότι λοιπόν το βάρος του οχήματος ξεπερνά τους 2 τόνους (2.185 κιλά), αρκούν μόλις 4,7 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμηση ενέργειας, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για λόγους ασφαλείας όπως έχει αποφασίσει η Volvo για όλα της μοντέλα.

Η μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, 82 kWh, υπόσχεται αυτονομία 552 χλμ. μετά από μια πλήρη φόρτιση, ενώ στην πράξη είδαμε περίπου 440 χλμ. (με φόρτιση στο 92%). Σημειώνεται ότι από ταχυφορτιστή DC 250 kW φορτίζει από 10-80% εντός 28 λεπτών, ενώ από AC 11 kW για μια πλήρη φόρτιση χρειάζονται 8 ώρες. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 24 kWh/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 17,3 24 kWh/100 χλμ.).

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει και ίσως τρομάξει τον αμύητο, είναι η αστραπιαία επιτάχυνση από στάση και οι εκρηκτικές ρεπρίζ. Πατώντας βαθιά το δεξί πεντάλ του EC40 Recharge Twin η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα και εισπράττεις την ακαριαία δύναμη. Η ανάρτηση έχει πιο σφιχτή ρύθμιση, ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται το αυξημένο βάρος του οχήματος, χωρίς όμως να προκαλεί αναταράξεις.

Ταυτόχρονα «ισορροπεί» το αμάξωμα στις στροφές, ενώ η τετρακίνηση συμβάλει στην ενίσχυση της πρόσφυσης σε υπό πίεση συνθήκες. Αν και δεν υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης, η αίσθηση του τιμονιού ρυθμίζεται, ώστε να αποκτά περισσότερο βάρος και ακρίβεια.

Μέσα στην πόλη κυρίως, η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη και εύκολη με τη λειτουργία “one pedal”. Όσο πιέζεις το γκάζι το όχημα επιταχύνει και όσο μειώνεις την πίεση επιβραδύνει, επομένως οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, αλλά σε έκτακτες περιπτώσεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις το φρένο.

Σχεδιαστικά το EC40 Recharge Twin διατηρεί την κομψή του σιλουέτα, με σημείο αναφοράς να αποτελεί η καμπύλη από τη μεσαία κολόνα και πίσω, τα Led φώτα ημέρας σε σχήμα “T”, οι δίχρωμες 19αρες ζάντες, η στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή, η διπλή αεροτομή, και τα επίσης Led, φώτα σε σχήμα “C” που αναρριχούνται προς τα επάνω, η κλειστού τύπου μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Αμετάβλητες οι διαστάσεις με μήκος 4.440 χλστ., πλάτος 1.873 χλστ. και ύψος 1591 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 171 χλστ.

Γνώριμο το σκηνικό στο premium εσωτερικό, με μαλακό πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία, με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής να είναι αισθητή σε κάθε επιφάνεια. Φωτιζόμενα διακοσμητικά ένθετα στα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό δημιουργούν μια όμορφη ατμόσφαιρα τις νύχτες. Εκτός από τους αεραγωγούς κάθετη διάταξη έχει και η κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών, ενώ το «παρών» δίνει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12 ιντσών.

Οι πίσω επιβάτες έχουν απλά επαρκή χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.702 χλστ.), ενώ το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα βολέψει όποιον καθίσει στη μέση. Παρά την κλίση της οροφής ο «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών δεν περιορίζεται σημαντικά, εκτός αν έχεις αναλογίες μπασκετμπολίστα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων ενώ επιπλέον 31 λίτρα αποθηκευτικού χώρου υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό, χάρη στην απουσία θερμικού κινητήρα.

Με σχήμα που ξεχωρίζει το EC40 αποτελεί μια πρόταση στην κατηγορία που διακρίνεται για το design και την τεχνολογία. H αρχική τιμή του Volvo EC40 Recharge Twin, στην εξοπλιστική έκδοση Plus, διαμορφώνεται στα 63.550 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση.

Διαβάστε ακόμη