Στα 490 εκατ. ευρώ διαμορφώνεται πλέον η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης για το σύνολο των τμημάτων από Χανιά μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο. Σύμφωνα με την 1η τροποποίηση των αποφάσεων ένταξης για τα τρία έργα η συμμετοχή διαμορφώνεται ως εξής: 200 εκατ. ευρώ για το βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, 90 εκατ. ευρώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Τα δύο από τα τρία έργα είναι σε εξέλιξη ενώ αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου και η συμβασιοποίηση του βασικού τμήματος Χανιά-Ηράκλειο. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την εποχή κλειδώνει το χρηματοδοτικό μείγμα που πέρα από την κάλυψη του Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνει και τις σχετικές δανειοδοτήσεις της αναδόχου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κάλυψη από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το βασικό τμήμα όταν υπογραφεί θα γίνει το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο υποδομής της χώρας με κόστος που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ. Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θεωρείται ως το σημαντικότερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας που κλείνει τις εκκρεμότητες με τους μεγάλους υπεραστικούς άξονες της χώρας.

Να θυμίσουμε πως στη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνεται και η προαίρεση για το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος που θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Από τα 200 εκατ. ευρώ, τα 8 εκατομμύρια αφορούν σε απαλλοτριώσεις.

Άλλωστε το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο με μήκος 157 χιλιόμετρα είναι ουσιαστικά το 70% του συνολικού μήκος του κρητικού αυτοκινητόδρομου. Συνδέοντας Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και προσφέροντας πρόσβαση στα τρία λιμάνια των παραπάνω πόλεων αλλά και στα αεροδρόμια Χανίων και Καστελλίου είναι ο πυρήνας του ΒΟΑΚ.

Με την υπογραφή του έργου θα έχουν πλέον ενεργοποιηθεί και τα τρία τμήματα και έχουμε περάσει στην περίοδο υλοποίησης η οποία στην παράδοση της θα ποικίλλει. Παρά την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν φαίνεται να είναι εφικτή η ολοκλήρωση κάποιου τμήματος θα γίνει εντός των σημερινών χρονοδιαγραμμάτων.

Κατά πάσα πιθανότητα και εφόσον υπερκεραστούν τα θέματα των απαλλοτριώσεων, το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που εκτελείται από την AKTOR θα είναι το πρώτο που θα κοπεί “κορδέλα” εγκαινίων. Ωστόσο ακόμα είμαστε χαμηλά σε επίπεδο ποσοστών προόδου.

Το ίδιο πάνω-κάτω ισχύει και για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που υλοποιείται με την μέθοδο της ΣΔΙΤ. Αυτό το τμήμα υλοποιείται από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR GROUP-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ουσιαστικά μέτωπα έχουμε όπου έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Το σημαντικότερο τεχνικό έργο εντοπίζεται στην Σήραγγα Σελιναρίου

Διαβάστε ακόμη: