search

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vivartia: Νέα στρατηγική ανάπτυξης για την αλυσίδα εστίασης everest

Παρά το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τις αυξήσεις των α' υλών γίνεται προσπάθεια συγκράτησης των τιμών.

Vivartia: Νέα στρατηγική ανάπτυξης για την αλυσίδα εστίασης everest

Νέα στρατηγική ανάπτυξης υλοποιεί ο όμιλος εστίασης της Vivartia δρομολογώντας την ανανέωση του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας everest, νέες συνεργασίες με franchisees και νέες προϊοντικές προτάσεις με την υπογραφή του Chef – everest Brand Ambassador Βασίλη Καλλίδη.

«Για να παραμείνεις στην κορυφή, πρέπει να γνωρίζεις πώς να εξελίσσεσαι» ανέφερε χθες, μεταξύ άλλων, ο CEO του Ομίλου Vivartia κα πρόεδρος του Ομίλου Goody’s-Everest, Αθανάσιος Παπανικολάου, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης της εταιρείας. Σε αυτό το πλαίσιο, με στόχευση το νεανικό κοινό αλλά και τις νέες διατροφικές συνήθειες, σχεδιάστηκε η πλήρης αναβάθμιση της μάρκας και της συνολικής εικόνας της σε όλα τα επίπεδα: Από το λογότυπο και την αισθητική των καταστημάτων μέχρι τις υπηρεσίες και φυσικά τη συνολική γευστική εμπειρία, δημιουργώντας έτσι τη νέα εποχή everest.

Η επόμενη ημέρα

Η everest, σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, προχωρά στην επόμενη ημέρα με μία νέα εικόνα, πιο φρέσκια. «Στοχεύουμε στην περαιτέρω διεύρυνση της αλυσίδας με υγιή ανάπτυξη. Προσπαθούμε να έχουμε υγιή καταστήματα επενδύοντας τόσο στους παλιούς επιχειρηματίες που μας έχουν εμπιστευθεί όσο και σε νέους που θα μας εμπιστευθούν. Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η υγιής ανάπτυξη της everest», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον CEO Ομίλου Goody’s-Everest, Ανδρέα Τσουκάλη, το 60% των καταστημάτων everest ήδη έχει ανακαινιστεί, δηλαδή πάνω από 100 καταστήματα στα συνολικά 200 που διαθέτει. Καθώς το 90% του δικτύου λειτουργεί μέσω συνεργασιών δικαιόχρησης, η εταιρεία δίνει κίνητρα στους ιδιοκτήτες να ανακαινίσουν το κατάστημά τους προκειμένου να προχωρήσει το εν εξελίξει πλάνο ανακαινίσεων.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση δίνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις κλειστές αγορές, όπως αεροδρόμια, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, ενώ για την επόμενη χρονιά σχεδιάζεται το άνοιγμα 15-19 νέων καταστημάτων μέσω συνεργατών franchisees. Σημειώνεται ότι το κόστος της επένδυσης κυμαίνεται στα 60.000-70.000 ευρώ. Το κόστος δικαιόχρησης είναι άπαξ 100.000 ευρώ και η διάρκεια δέκα χρόνια.

Ερωτηθείς για το ενεργειακό κόστος, ο κ. Παπανικολάου το χαρακτήρισε νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αλυσίδες εστίασης. Μάλιστα, όπως είπε, σε ποσοστιαίο επίπεδο το κόστος, μετά την επιδότηση του κράτους, έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με αυτό που ήταν πριν από 12 μήνες. «Έχουμε υποβάλλει αιτήματα στην κυβέρνηση. Έχουμε συναντηθεί με τον αρμόδιο υπουργό. Είναι ένα θέμα το οποίο πιέζει τα εταιρικά καταστήματα, θέλουμε να μην οδηγηθούμε σε αυξήσεις τιμών και προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Φαίνεται να υπάρχει μία αποκλιμάκωση στο επόμενο διάστημα. Επειδή είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων θα δούμε πώς θα εξελιχθούν. Σίγουρα είναι ένα από τα προβλήματα που επηρέασαν την κερδοφορία των καταστημάτων στον γενικότερο τομέα της εστίασης», τόνισε ο ίδιος.

Οι εκπρόσωποι της αλυσίδας έκαναν ειδική αναφορά στις ανατιμήσεις, επισημαίνοντας ότι παρά το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τις αυξήσεις των πρώτων υλών γίνεται προσπάθεια συγκράτησης των τιμών. Μάλιστα, υπογράμμισαν ότι κατά μέσο όρο οι πρώτες ύλες για το 2022 έχουν αυξήσεις 30% και 32% ενώ οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα καταστήματα είναι πάρα πολύ μικρές, καθώς γίνεται συνεχής προσπάθεια απορρόφησης του αυξημένου κόστους. Ειδικότερα, στον καφέ η εταιρεία αντιμετωπίζει το κύμα ανατιμήσεων μέσω σταθερών συνεργασιών και σταθερών τιμών που έχει κλείσει στις παραγγελίες του και για αυτό δεν υπάρχει μεγάλη επίπτωση στην τελική τιμή στον καταναλωτή. Η αλυσίδα προχώρησε τον Ιανουάριο σε πολύ μικρές αυξήσεις.

Καλή χρονιά το 2022

Ο κ. Παπανικολάου εκτίμησε ότι η πορεία του ομίλου το 2022 θα είναι καλή. «Η χρονιά κλείνει και δεν μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις, καθώς προερχόμαστε από δύο χρονιές με covid και κλειστά καταστήματα. Ωστόσο, είμαστε ευχαριστημένοι από τη φετινή χρονιά. Βοήθησε αρκετά ο τουρισμός την εστίαση», τόνισε και συμπλήρωσε: «Είμαστε λίγο καλύτερα από το 2019 αλλά αυτό έχει να κάνει με τις πληθωριστικές τάσεις».

Παράλληλα, ο όμιλος εστίασης της Vivartia προχωρά με προσεκτικά βήματα στο εξωτερικό, στοχεύοντας σε μία υγιή ανάπτυξη που βασίζεται στο μοντέλο του master franchise. Ήδη διαθέτει -με τρία σήματα (Goody’s, everest, Flocafe)- παρουσία σε 11 χώρες με 16 καταστήματα. Τα τελευταία καταστήματα που άνοιξαν στο εξωτερικό είναι ένα everest στη Βόρεια Μακεδονία και ένα νέο κατάστημα Goody’s στην Κύπρο.

Διαβάστε ακόμη: