Καλημέρα σας κυρίες και κύριοι. Από Εθνική (τράπεζα) σε Εθνική (ομάδα) είχε το χθεσινό μενού παιγνίων, Χρηματιστηρίου και ποδοσφαίρου

Τράπεζες και στεγαστική πίστη: Όποια ρίξει τα επιτόκια, θα πάρει τη μερίδα του λέοντος από μια διψασμένη αγορά

*** Η εικόνα που εμφανίζει η αγορά στεγαστικής πίστης στην Ελλάδα εδώ και πάνω από ένα χρόνο, πιστοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την αδυναμία των υποψήφιων και εν δυνάμει δανειοληπτών να ακολουθήσουν τη φρενήρη άνοδο των επιτοκίων και από τις ελληνικές τράπεζες, επακόλουθο των αλλεπάλληλων αυξήσεων της ΕΚΤ. Η ζήτηση στεγαστικών δανείων έχει πέσει στο ναδίρ, κάτι που άλλωστε λίγο πολύ δεν κρύβουν οι τράπεζες στους απολογισμούς τους και στην καταγραφή της κατάστασης στην συγκεκριμένη αγορά. Από την άλλη, η προσφορά κατοικίας είτε για αγορά είτε για ενοικίαση είναι επίσης και ευλόγως δραστικά μειωμένη, καθώς οι περισσότερες εργασίες που γίνονται δεν αφορούν σε κάποιον…οικοδομικό οργασμό κατασκευής νέων κτιρίων, αλλά κατά συντριπτικό ποσοστό σε ανακατασκευές και αναπαλαιώσεις, με προορισμό τις αλυσίδες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Τραπεζικά στελέχη, τα οποία έχουν εξ αντικειμένου πλήρη γνώση της κατάστασης, αναφέρουν ότι ναι μεν ενδιαφέρον υπάρχει για την παροχή στεγαστικών δανείων, αλλά όταν “με μολύβι και χαρτί” υπολογίζουν οι ενδιαφερόμενοι το κόστος ενός δανείου με τα σημερινά υψηλά επιτόκια, φεύγουν και δεν επανέρχονται. “Έχουμε όλες οι τράπεζες ένα μεγάλο στοκ αιτήσεων και καταγεγραμμένου ενδιαφέροντος από υποψήφιους δανειολήπτες στεγαστικού δανείου, ιδιώτες για προσωπική-οικογενειακή χρήση, αλλά και κατασκευαστές που έχουν αγορασμένα οικόπεδα. Πλην, όμως, ελάχιστοι εξ αυτών προχωρούν σε σύναψη συμβολαίων, καθώς τα σημερινά επιτόκια καθιστούν σχεδόν απαγορευτική κάθε τέτοια κίνηση”, αναφέρει στέλεχος συστημικής τράπεζας. Και προσθέτει ότι “…μόλις από τα μέσα Οκτωβρίου έχουμε αρχίσει να συζητάμε σε κεντρικό επίπεδο την πιθανότητα να μειώσουμε, ειδικά για τα στεγαστικά, το σημερινό επιτόκιο, αλλά γενικώς σπεύδουμε με αργούς ρυθμούς”. Κατά την άποψη, πάντως και του συγκεκριμένου συνομιλητή μας αλλά και άλλων τραπεζικών στελεχών, “όποια τράπεζα πάρει την πρωτοβουλία μιας γενναίας μείωσης των επιτοκίων, είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει τη μερίδα του λέοντος, σε μια διψασμένη αγορά”. Μια τέτοια κίνηση, βέβαια, θα ανάγκαζε και τις άλλες τράπεζες να ακολουθήσουν, καθώς το μέγα ζητούμενο όλων είναι η αύξηση των εσόδων τους, να μην προέρχεται μόνο ή κυρίως από τις αυξήσεις των επιτοκίων των ήδη χορηγηθέντων δανείων και όχι φυσικά μόνο των στεγαστικών, αλλά να υπάρχει μια σταθερή ροή εσόδων από νέα πλέον δάνεια. Πολύ περισσότερο, όταν ακόμα και οι ξένοι οίκοι που εκθειάζουν την πορεία των ελληνικών τραπεζών, δεν παραλείπουν να επισημαίνουν ότι κάποια στιγμή, το πιθανότερο από τα μέσα του 2024 και εντεύθεν, θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση μείωσης των επιτοκίων, άρα και των άκοπων και υψηλών κερδών που τώρα καρπούνται οι ισολογισμοί τους. Τέλος, οι ιδιες πηγές αναφέρουν ότι από τον νέο χρόνο θα υπάρξουν εξελίξεις στο θέμα των επιτοκίων χορηγήσεων στεγαστικών επιτοκίων, τέτοιες που θα σημάνουν τη σταδιακή επανατροφοδότηση της αγοράς είτε μέσω της ανέγερσης νέων κατοικιών είτε μέσω αγορών απούλητων σήμερα διαμερισμάτων, νέων ή και ηλικίας 15-25 ετών.

Η απουσία αντιπολίτευσης φέρνει νωρίτερα το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια

Το νομοσχέδιο για τους ομοφυλόφιλους θα έρθει σύντομα, ίσως όχι όμως το 2023 αλλά αρχές του 2024.

Ο Μητσοτάκης βλέπει ότι είναι διαλυμένη η αντιπολίτευση και δεν τον νοιάζει εάν δεν το στηρίξουν βουλευτές του.

Ίσως είναι η πιο κατάλληλη περίοδος.

Κρατήστε σε αυτούς που δεν θέλουν με τίποτα το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών τον Δημήτρη Μαρκόπουλο και τον Γιώργο Βλάχο.

Και επίσης κρατήστε μήπως το ψηφίσει τελικά ο Άδωνις Γεωργιάδης…

Αντάρτικο του Πατούλη, τώρα που δεν έχει ανάγκη την κυβέρνηση, κατά του φορολογικού νομοσχεδίου

Έχει ενοχλήσει ο Πατούλης πολύ την κυβέρνηση.

Όχι μόνο γιατί στις πυρκαγιές ήταν απών αλλά γιατί έχουν μαθευτεί πολλά για την διοικηση του, τους φίλους του και τις απίστευτες περιπτωσεις κατασπατάλησης.

Το τελευταίο επεισόδιο είναι ότι πρωτοστατεί σαν αρχισυνδικαλιστής των γιατρών ενάντια στην κυβέρνηση για το φορολογικό νομοσχέδιο.

Βέβαια, πιο ευνοϊκή κυβέρνηση για τους γιατρούς από την ΝΔ δεν έχει υπάρξει.

Μέχρι και τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ τούς άφησαν να έχουν ιδιωτικό ιατρείο!!! Αυτός είναι όμως ο Πατούλης!

Αλλαγή καριέρας για τον Στέλιο Πέτσα – Παριστάνει τον σκάουτερ παιδιών που παίζουν μπάσκετ

Μου μετέφεραν ότι ο Στέλιος Πέτσας στις ελεύθερες ώρες του που περνάει – και αυτές μάλλον είναι πάρα πολλές τώρα που δεν έχει υπουργείο, ούτε ρόλο στην Βουλή ούτε μιλάει πια με κανέναν στο Μαξίμου- κάνει τον σκάουτερ σε παιδιά που παίζουν μπάσκετ.

Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω με τον τύπο…

Ο Βρούτσης «πληρώνει τη νύφη» στην κόντρα Μαρινάκη – Κυβέρνησης

Εντυπωσιακό το χτύπημα του Βαγγέλη Μαρινάκη προς την κυβέρνηση αλλά και τον αναπληρωτή υπουργό Γιάννη Βρούτση με εκφράσεις που δεν έχουν γυρισμό…

Θεωρώ ότι ο άτυχος Βρούτσης θα την πληρώσει ως η Ιφιγένεια που θα θυσιαστεί για να ομαλοποιηθούν οι σχέσεις της κυβέρνησης με τον επιχειρηματία.

Προς την υποψηφιότητα στην Α’ Αθήνας κατευθύνεται ο Κώστας Μπακογιάννης

Ετοιμάζεται μου λένε ο Μπακογιάννης να παραδώσει τη δημαρχία και να ασχοληθεί με την Α Αθήνας.

Με τον ερχομό του στη περιφέρεια θα φύγει από την βουλή η Ντόρα Μπακογιάννη.

Είναι κανονισμένα αυτά. Δεν θα είναι και οι δύο στην Βουλή.

Το γραφείο του στελεχώνεται πλέον για να τρέξει το επόμενο διάστημα με σκοπό την Α Αθήνας.

Μεταφορές: Οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικό δίκτυο, κλειδί για την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics

*** Oι υποδομές που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα σαφώς άλλαξαν την εικόνα της χώρας. Δείτε τι ανέφερε προχθές σε έναν απολογισμό ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας και βρείτε έστω και μία αναφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Αναδημοσιεύω αυτούσια την επίμαχη και αποκαλυπτική αναφορά: “Αναπτύχθηκε ένα δίκτυο οδικών αρτηριών συνολικού μήκους 2,5 χιλιάδων χιλιομέτρων, με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, όπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Αττική Οδός, ενώ παραδίδεται τμηματικά ο Ε65 και έπεται ο δρόμος Πάτρα – Πύργος, Μπράλος – Άμφισσα, Λαμία – Καρπενήσι και Γιάννενα – Κακαβιά. Υλοποιήθηκαν εμβληματικά έργα, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και το Μετρό της Αθήνας, το οποίο σταδιακά επεκτείνεται. Δημιουργήθηκε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναβαθμίστηκε σημαντικά, όπως και πολλά άλλα αεροδρόμια σε πόλεις και νησιά της χώρας. Σε όλες τις περιφέρειες, έγιναν εκατοντάδες παρεμβάσεις αναβάθμισης λιμένων και κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και πλήθος αντιπλημμυρικών και αγροτικών έργων”. Μάλιστα…

*** Βλέπετε κάποια αναφορά σε κάποιο σιδηροδρομικό έργο, που να εξυπηρετεί το εμπόριο και το μεταφορικό έργο επιχειρήσεων, ελληνικών και ξένων και όχι απλώς το επιβατικό κοινό; Όχι και ο λόγος είναι απλός. Εγκαταλείφθηκε ηθελημένα από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων 15-20 ετών το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Με αποκορύφωμα το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τις μετέπειτα καταστροφικές πλημμύρες που αποτελείωσαν τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας/Πειραιά – Θεσσαλονίκης. Η οποία αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως σε περίπου δύο χρόνια από τώρα. Πως, λοιπόν, θα μετατραπεί σε κόμβο Logistics η Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφώσει στην εφοδιαστική αλυσίδα ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύγκρουση στη Λωρίδα της Γάζας; Υπάρχουν κεφάλαια για τα απολύτως απαραίτητα και επείγοντα έργα; Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει δεσμευτεί να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη, ακόμα και στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων που δεν είναι μέλη της ΕΕ. Υπάρχει σήμερα κάποιος κυβερνητικός σχεδιασμός για την απορρόφηση αυτών των κονδυλίων, καθώς και άλλων που αφορούν τα διευρωπαϊκά δίκτυα; Μετά την πανδημία, κατά την οποία η εφοδιαστική αλυσίδα υπέστη τεράστιες αναταραχές, οι διεθνείς μεταφορείς αναθεώρησαν τον σχεδιασμό των logistics, η κατεύθυνση των οποίων βλέπει φυσικά προς την κεντρική Ευρώπη και το μερίδιό τους δεν είναι αναλογικό.

*** Αν θέλουμε, όμως, να μπούμε δυναμικά σε αυτήν την χρυσοφόρο αγορά, πρέπει να επανέλθουμε στις σιδηροδρομικές επενδύσεις. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει κέντρο logistics σε παγκόσμιο επίπεδο κι έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί αγορές της Ευρώπης. Αλλά δεν υπάρχουν σήμερα οργανωμένα επιχειρησιακά κέντρα logistics και μόνο με επενδύσεις σε σιδηροδρομικά δίκτυα μπορεί η χώρα μας να τα αποκτήσει και να τα αξιοποιήσει. Άλλωστε, μέσω Πειραιά το κόστος των logistics είναι πιο χαμηλό σε σχέση με άλλα μέρη και λιμάνια, αλλά εδώ υπάρχει το μέγα πρόβλημα της συνδεσιμότητας και του λιμανιού του Πειραιά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλων λιμανιών και αποθηκών με διεθνείς μεταφορικούς κόμβους και αρτηρίες, οδικές και σιδηροδρομικές. Υπάρχει μία τεράστια αγορά, 11 φορές το μέγεθος της Ελλάδας, που μπορεί να εξυπηρετηθεί εναλλακτικά και να περάσει μέσα από τα λιμάνια του Πειραιά ή της Θεσσαλονίκης, υπό την προϋπόθεση να γίνουν σοβαρές επενδύσεις σε σιδηροδρόμους. Αναζητείται, λοιπόν, σχεδιασμός από το αρμόδιο υπουργείο για κρατικές και ιδιωτικές επενδύσεις και όχι μόνο αναφορές σε οδικά δίκτυα.

Το νέο φορολογικό ν/σ, η αποφασιστικότητα του πρωθυπουργού και ο Γολγοθάς των βουλευτών

*** Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, για την ψήφιση και την εφαρμογή των διατάξεων του οποίου επιμένει το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και προσωπικά ο πρωθυπουργός, θα αποτελέσει ένα ισχυρό crash test για την κυβέρνηση. Και αυτό γιατί πλήττει σοβαρά το μικρομεσαίο εμπόριο, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας και το οποίο αποτελεί ή τουλάχιστον αποτελούσε “προνομιακό ακροατήριο” για το κυβερνών κόμμα, μετά την αφαίμαξη που υπέστη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, πέραν των απευθείας επιπτώσεων που εκτιμάται ότι θα έχει η κυβέρνηση σε ένα πολύ μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος, το έχουν όμως οι βουλευτές. Οι οποίοι αντιμετωπίζουν ήδη μαζικές διαμαρτυρίες και από επαγγελματικούς συλλόγους, εμπορικούς και επιμελητήρια, αλλά και από μεμονωμένους ψηφοφόρους, που δηλώνουν αγανακτισμένοι από τη μεταχείριση που τους επιφύλασσε η φιλική κατά βάση μέχρι τώρα κυβέρνηση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες πολλοί κυβερνητικοί βουλευτές αναφέρουν ότι “δείχνουμε προς τα έξω να μην αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όλα αυτά τα χρόνια – οικονομική κρίση, κορονοϊός, ενεργειακή κρίση κλπ, καθιστούν ήδη αδύνατη την ανταπόκρισή τους σε βασικές τους υποχρεώσεις, φανταστείτε τώρα σε ποια θέση θα περιέλθει ένας μεγάλος αριθμός από αυτές”.

*** Από τις ανακοινώσεις και θέσεις των εμπορικών συλλόγων, ειδικά κάποιες παρατηρήσεις τους έχουν ιδιαίτερη σημασία και για το λόγο αυτό τις απομονώνω και σας τις παρουσιάζω. Ιδού κατά τη γνώμη ορισμένες δηκτικές εξ αυτών:

  • Τονίζεται ότι με τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση καταργείται στην ουσία ο λογιστικός προσδιορισμός και η βασική παραδοχή φορολογικής δικαιοσύνης, ότι οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνται για τα κέρδη τους, δηλαδή έσοδα μείον έξοδα. Η αλλαγή αυτή θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και στην ουσία θα οδηγήσει σε αύξηση της φοροαποφυγής.
  • Επανερχόμαστε σε μοντέλα τεκμαρτής φορολογίας του παρελθόντος, που έχουν αποτύχει και καταργηθεί γιατί, όπως αποδείχθηκε, όχι μόνο δεν απέδιδαν, αλλά εν τέλει και συνολικά βοηθούσαν τους φοροδιαφεύγοντες. Επιπλέον, εκλείπει στην πράξη το κίνητρο για την συλλογή αποδείξεων και τιμολογίων εξόδων.
  • Αποτελεί λάθος παραδοχή του υπουργείου, ότι η φοροδιαφυγή υπάρχει σε αυτούς που δηλώνουν λίγα, ακόμη και όταν κάνουν πολύ μικρούς τζίρους, αποκλείοντας την πιθανότητα κάποιοι να δηλώνουν αρκετά και να αποκρύπτουν περισσότερα.
  • Και τέλος, το ν/σ δεν λαμβάνει υπόψη του όλους εκείνους που ασκούν «επιχειρηματικότητα ανάγκης», είτε είναι κοντά στη σύνταξη και λειτουργούν μικροκαταστήματα στο τέλος της καριέρας τους, χάριν της συνταξιοδότησης.

Στην πράξη θα φανούν όλα, λάθη, σωστά, αδυναμίες ή πεπερασμένες συνταγές φοροκυνηγητού του κάθε μικροεπαγγελματία, όταν εξακολουθούν να φοροδιαφεύγουν ή να φοροαποφεύγουν πολύ μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Ενδιαφέρουν

*** Πρωτόγνωρα πράγματα, που δεν τιμούν τη χρηματιστηριακή μας αγορά και το κακό είναι ότι ελάχιστοι αντιδρούν, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι στην περίπτωση της Εθνικής τράπεζας, “κάτι” δεν πάει (καθόλου) καλά. Τελικά, οι νέες μετοχές μπαίνουν σήμερα, αλλά όσα προηγήθηκαν χθες και προχθές, αλλά και την περασμένη Παρασκευή, μόνο σε σοβαρή αγορά δεν προσιδιάζουν, δυστυχώς. Δείτε μόνο τον όγκο και την αξία των μετοχών της τράπεζας που πραγματοποιήθηκαν αυτές τις τρεις ημέρες και θα καταλάβετε ότι στην προκειμένη περίπτωση κάποιοι βγάζουν άκοπα μεγάλα κέρδη, την ώρα που το…πόπολο, αλλά και άλλοι από θέση ευθύνης πανηγυρίζουν. Πολλά και ίσως όλα να βρουν την εξήγησή τους από σήμερα και μέχρι τις επόμενες συνεδριάσεις, αλλά δεν πρόκειται να…συγκινήσουν καμία εποπτική αρχή, να ελέγξει ποιοι διακίνησαν εκατομμύρια μετοχές αυτές τις τρεις επίμαχες συνεδριάσεις, αλλά – προσέξτε – και αν πράγματι τις είχαν.

*** Συνολικά, μόνο χθες άλλαξαν χέρια 46 εκατ. μετοχές, έγιναν μάλιστα και πακέτα 4.133.394 μετοχών και σε τιμές μεταξύ 6,21 και 6,26 ευρώ, ενώ η μετοχή της Εθνικής είχε υψηλό 6,302 ευρώ και χαμηλό 6,182 ευρώ κλείνοντας τελικά στα 6,290 ευρώ. Καλά, πολύ καλά τα πανηγύρια, αλλά να μην γίνουμε “για τα πανηγύρια”, για το χατήρι κάποιων ξένων, συμβούλων, και επενδυτών, ξένων αλλά και ελλήνων.

***Μια απορία, όπως την μετέφεραν χρηματιστηριακοί παράγοντες και την οποία τη συμμερίζομαι απολύτως: Να δούμε σε ποιες τιμές θα (μπορέσουν να) εξέλθουν οι ιδιώτες εγχώριοι επενδυτές.

*** Αλήθεια, τι νόημα είχε το σόου της Δευτέρας στο Χρηματιστήριο, με τον CEO της Εθνικής να ρίχνει την τροχιοδεικτική βολή της αγοράς του 5% από τις υπόλοιπες μετοχές, ενεργοποιώντας τη δυνατότητα περί απόκτησης ιδίων μετοχών; Σε ποιο σενάριο περιλαμβάνεται μια τέτοια σοβαρή ανακοίνωση και μάλιστα δύο ημέρες πριν προλάβουν να μπουν οι νέες μετοχές;

*** Μπορεί να άργησε ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά παρενέβη σε όσα διαδραματίζονται αυτό το διάστημα στο χώρο των τραπεζών. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο κ. Κασσελάκης δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι “…στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΧΣ των τραπεζών, η Ελλάδα έχει επενδύσει 46 δισ. σε ανακεφαλαιοποιήσεις από το 2011. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ζημιάς 40-42 δισ. έχοντας απολέσει δυνητικά μερίσματα, μόνο πέρυσι 700 εκατ. ευρώ…δεν μπορεί να συνεχιστεί (σ.σ: η σημερινή κατάσταση) με ασυλίες και ακαταδίωκτο για τις διοικήσεις τόσο των τραπεζών όσο και του ΤΧΣ. Αυτά πρέπει να αλλάξουν. Εμείς θα καταργήσουμε τα προνόμια, δεν θα υπάρχει ασυλία πλέον για τους διοικητές αυτών των οργανισμών”. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέδειξε και τις χρεώσεις στις συναλλαγές, εστιάζοντας ταυτόχρονα και στην τεράστια διαφορά μεταξύ επιτοκίων καταθέσεων και χορηγήσεων.

*** Ικανοποιητικά τα κέρδη και της Μότορ Όιλ και του ΟΠΑΠ. Αναμενόμενη η μείωσή τους στην πρώτη, λόγω των περυσινών “ουρανοκατέβατων” κερδών, αλλά παραμένει ισχυρή η κερδοφορία της ενεργειακής εταιρείας. Αυξημένα κέρδη για τον ΟΠΑΠ και θετική υποδοχή από την αγορά.

*** Ο ΟΤΕ αν τελεσφορήσει η πώληση της θυγατρικής του στη Ρουμανία, μπορεί να δει καλύτερες ημέρες και χρηματιστηριακά.

*** Ξεκόλλησε και η Attica Bank από τα συνήθη επίπεδα, μετά την γνωστοποίηση για αμφίπλευρους ελέγχους με την Παγκρήτια και την επικείμενη και με τη βούλα του SSM ενεργοποίηση του “Ηρακλή ΙΙΙ”.

*** Από τα 3,465 ευρώ, μέσα σε ένα μήνα η ΜΙΓ έφτασε χθες στα 4,950 ευρώ. Κλείνοντας σχεδόν σε κάθε συνεδρίαση με αγοραστές.

Αυτά και σήμερα κυρίες μου και κύριοι. Δηλώνοντας οπαδός της Εθνικής (ποδοσφαίρου, μην παρεξηγηθώ), σας καλημερίζω! Cherchez La… France; Μπα, φέρτε μας την Αργεντινή, την παγκόσμια πρωταθλήτρια! Κάπως έτσι και κάπως αλλιώς, ξεφεύγουμε…Εθνικά!

Διαβάστε ακόμη: