Καλημέρα σας κυρίες και κύριοι
Εθνική: Σήμερα τα αποκαλυπτήρια των νέων μετόχων – Άμεσος ο επηρεασμός μετοχής και αγοράς
*** Συνεδρίαση αυξημένων προσδοκιών, αλλά και αμφιβολιών από την άλλη η σημερινή, καθώς μπαίνουν προς διαπραγμάτευση οι μετοχές της Εθνικής τράπεζας, που διατέθηκαν σε ξένους και Έλληνες επενδυτές. Από μόνο του το γεγονός δεν έχει προηγούμενο, καθώς πρόκειται για το 22% των μετοχών της τράπεζας, χωρίς να γνωρίζει κανείς τις προθέσεις όσων απέκτησαν μικρή ή μεγάλη συμμετοχή ή τις συμφωνίες διακράτησης που επιτεύχθηκαν από τους συμβούλους του ΤΧΣ και της ίδιας της Εθνικής. Χθες, η μετοχή έκλεισε με νέα άνοδο στα 6,24 ευρώ, δηλαδή παρά κάτι 1 ευρώ υψηλότερα από την τιμή που διατέθηκε το ποσοστό, γεγονός που προσφέρει άμεσα και γρήγορα κέρδη σε όσους επιθυμούν ταχεία εγγραφή τους και απεμπλοκή από την τοποθέτησή τους. Από την άλλη, ήρθαν νέες αναλύσεις, που ανεβάζουν μέχρι και τα 8 ευρώ την τιμή-στόχο για την τράπεζα, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει θετικά για όσους ήθελαν μεγαλύτερη συμμετοχή και ποσοστά και δεν το κατόρθωσαν μέσω της λήξασας διαδικασίας. Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες από χρηματιστηριακά γραφεία αναφέρουν ότι οι εντολές που έχουν κινούνται και προς τις δύο κατευθύνσεις, οπότε, αν ισχύουν όσα μας μεταφέρονται, προβλέπεται μεγάλη μάχη ειδικά σήμερα, πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών, αλλά και κατά τις επόμενες συνεδριάσεις. Σήμερα, πάντως, αναμένεται να γνωστοποιηθούν και τα περισσότερα μεγάλα τουλάχιστον ονόματα των νέων επενδυτών, ειδικά των ξένων, οπότε θα υπάρχει ένα ακόμα μέτρο των επενδυτικών επιλογών, όλων όσων σκέφτονται το γρήγορο κέρδος, αλλά και όσων αναμένουν νέες σημαντικές αποδόσεις και από τη μετοχή της Εθνικής και συνολικά από τα τραπεζικά χαρτιά, καθώς και άλλα blue chips της ελληνικής χρηματιστηριακής αγοράς. Παρεμπιπτόντως, θυμίζω ότι στους ιδιώτες Έλληνες επενδυτές διατέθηκαν μετοχές αξίας 128 εκατ. ευρώ και στους ειδικούς επενδυτές μετοχές αξίας 85,3 εκατ. ευρώ, με ότι αυτό και αν σημάνει από σήμερα και εφεξής ως προς την “ελληνικότητα” της τράπεζας…
Πειραιώς: Ο CEO Χρ. Μεγάλου θέλει να δοθεί εφάπαξ το 27%
*** Μετά το αίσιο τέλος της πώλησης του 22% της Εθνικής, σειρά παίρνει φυσικά το ποσοστό 27% της Πειραιώς που κατέχει το δημόσιο, μέσω του ΤΧΣ. Το οποίο έχει δηλώσει ότι αυτό το εγχείρημα θα επιχειρηθεί κατά τους πρώτους μήνες του 2024 και εφόσον προηγηθεί η δημοσίευση των ετήσιων αποτελεσμάτων της τράπεζας. Δεν διευκρινίζει, όμως, από τώρα, θα ήταν άλλωστε πρόωρο και ίσως αφύσικο, αν θα διαθέσει όλο το πακέτο μετοχών που κατέχει. Η διοίκηση της Πειραιώς, πάντως, πιστεύει ότι είναι εφικτό να πωληθεί όλο το ποσοστό, αλλά παραπέμπει στις μελλοντικές αποφάσεις του Ταμείου. Αυτό προέκυψε και από τις συζητήσεις που είχε με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Χρήστος Μεγάλου, ο οποίος εκθείασε το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για τις τράπεζες, μιλώντας με θερμά λόγια και για τις προηγηθείσες αποεπενδύσεις της Eurobank, της Alpha Bank και της Εθνικής.
Ποιοι κρύβονται πίσω από το παράνομο κέντρο νεφρού που έβγαλε στην σέντρα η κυβέρνηση και προκαλεί αναταράξεις στη ΝΔ
Σοβαρή είναι η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στη Β Πειραιά για τη ΝΔ.
Πίσω από το παράνομο κέντρο νεφρού που έβγαλε στην σέντρα η ίδια η κυβέρνηση κρύβονται πολλοί.
Καταρχάς, ο Μιχάλης Λιβανός βουλευτής ΝΔ και ο αδερφός του.
Κρύβεται ο πρόεδρος της τοπικής Ψαρράς αλλά και ένα πρόσωπο που έχει σχέση με τον Γ.Κουλιζάκο.
Όμως, κρύβονται και ο απερχόμενος περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης που πλέον ανακαλύπτουμε ότι ορθώς η ΝΔ τον πέταξε από την περιφέρεια διότι έχει εμφανιστεί σε πολλές αμαρτωλές υποθέσεις.
Διότι πως είναι δυνατόν να πάρει άδεια αυτό το παράνομο κέντρο χωρίς να το ελέγξει η Περιφέρεια…
Και εκτός αυτού στον Πειραιά λέγεται ότι αυτό το κέντρο ήταν βιτρίνα άλλης επιχείρησης με πολλά μαύρα λεφτά που γίνονται λευκά…
Θα δείτε που η ΝΔ θα πάρει κεφάλια σε αυτή την υπόθεση…
Κι άλλον εχθρό δημιούργησε χωρίς λόγο ο Κασσελάκης, αυτή τη φορά στο πρόσωπο του Βαρουφάκη
Τι το ήθελε τώρα ο Κασσελάκης να ανοίξει μέτωπο με τον Βαρουφάκη;
Τώρα θα έχει άλλον έναν εχθρό. Τι είπε;
Ότι δεν θα έκανε ποτέ υπουργό τον Γιάνη Βαρουφάκη.
Ήταν και μία μπηχτή στον Τσίπρα αν και ο τελευταίος έχει παραδεχτεί ότι ήταν λάθος του μεγάλο ο Γιάνης.
Αλλά και με αυτή την επίθεση, ο Κασσελάκης έχει εξασφαλίσει άλλον έναν εχθρό στα αριστερά του που πέραν των άλλων είναι καλός ατακαδόρος…
Στο τέλος το παλικάρι θα μείνει μόνος με τον Πολάκη…
Πως ο Ξενοφών Κοντιάδης κατάφερε να χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας
Πως είναι δυνατόν ένας σοβαρός συνταγματολόγος που ανήκει και στο Ίδρυμα Τσάτσου να υπερασπίζεται και να σιγοντάρει τον κενό Στέφανο Κασσελάκη;
Και όμως, γίνεται. Ο λόγος για τον Ξενοφώντα Κοντιάδη ο οποίος με το πρόσφατο βιβλίο του για το “φαινόμενο” Κασσελάκης έχει χάσει σε αξιοπιστία.
Ο ίδιος, θυμίζω, ήταν πρόσωπο που είχε εμπιστευτεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε διάφορα προτζεκτ.
Και όμως, προσπαθεί να παίξει ρόλο στην αντιπολίτευση δίπλα σε ποιον; Στο Κασσελάκη…
Ο μόνος που θέλει τον Ανδρέα Λοβέρδο στη ΝΔ είναι ο Άδωνις Γεωργιάδης
Άκουσα εχθές τον Ανδρέα Λοβέρδο και μάλλον ο άνθρωπος τζάμπα έκανε την ομιλία διότι το μόνο που είπε ήταν για το πόσο χάλια περνούσε στο ΠΑΣΟΚ του Ανδρουλάκη.
Θεωρώ ότι ο άνθρωπος έχει κλείσει τον κύκλο του. Στη ΝΔ δεν τον πολυθέλουν, να σας πω την αλήθεια, αλλά δεν τους χαλάει κιόλας.
Δεν πετάνε την σκούφια τους, σίγουρα δεν τον θέλουν απέναντί τους.
Ο μόνος που τον θέλει πολύ είναι ο φίλος του ο Άδωνις!
Ενδιαφέρουσες παρουσίες στο φιλανθρωπικό gala της AHEPA HELLAS
Συνδαιτυμόνες σε γκαλά για φιλανθρωπικό σκοπό ήταν, το βράδυ της Δευτέρας, ο υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης και ο υφυπουργός Γιώργος Κώτσηρας.
Οι τρεις τους έδωσαν το παρών στο φιλανθρωπικό gala της AHEPA HELLAS για την ανακαίνιση της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας της Α’ Προπαιδευτικής Χειρουργικής Κλινικής του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ στην Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Μ. Βρετανία.
Ξεκίνησε η κατασκευή του Flyover, αλλά χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη – Αγγελούδης: Να τελειώσει πρώτα το Μετρό και μετά οι εργασίες!
*** Σε μείζον πρόβλημα για τη συμπρωτεύουσα και το κυκλοφοριακό της εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί η έναρξη κατασκευής του περίφημου “Flyover, του εναέριου αυτοκινητόδρομου, μήκους 13 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει την κατασκευή οκτώ χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου και προβλέπεται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία σε τέσσερα χρόνια. Ήδη, από τις πρώτες ημέρες που τέθηκαν σε εφαρμογή τα πρώτα περιοριστικά μέτρα στον υπάρχοντα περιφερειακό, η Θεσσαλονίκη βιώνει μία απίστευτη ταλαιπωρία, που έχει επιπτώσεις όχι μόνο στους οδηγούς αλλά σε όλη την οικονομική και εμπορική λειτουργία της πόλης του ενός εκατομμυρίου κατοίκων της. Το έργο, που έχει πίσω του ιστορία 11 ετών από τότε που προαναγγέλθηκε, γίνεται με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτών (ΣΔΙΤ), με αναδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος και στην υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται διάρκεια 26 ετών λειτουργίας και συντήρησης του. Την αναγκαιότητα του νέου περιφερειακού άξονα δεν την αμφισβητεί κανείς, πλην όμως ξεκίνησε χωρίς ουσιαστική κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ αμφισβητείται εντόνως ότι θα παραδοθεί στην ώρα του. Άλλωστε, η Θεσσαλονίκη έχει πικρή εμπειρία από τεράστιες καθυστερήσεις έργων, όπως το Μετρό, η ολική ανάπλαση της ΔΕΘ, η υποθαλάσσια σήραγγα, τα έργα στο στρατόπεδο Π. Μελά και άλλα και εύλογα φορείς και πολίτες δυσπιστούν και θέτουν προβληματισμούς. Επιπλέον, έχει σημασία ότι ακόμα και ο νέος δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης, ευθυγραμμιζόμενος με αρκετούς επαγγελματικούς φορείς, ενώ δηλώνει ότι το έργο πρέπει να γίνει, εντούτοις αναφέρει ότι “πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόνο αν ολοκληρωθεί το Μετρό”! Δηλαδή, μετά από έναν χρόνο και εφόσον πάνε όλα καλά και ξεκινήσει το Μετρό, που θα ελαφρύνει σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη. Ο Αγγελούδης πρόσθεσε ότι χρειάζεται “κατάθεση κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε να ξέρουμε ποιο είναι πλέον το κυκλοφοριακό φορτίο που πρέπει να αντιμετωπιστεί”. Όπως γίνεται αντιληπτό, μόλις άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες, άρχισαν και τα …όργανα.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας απλώνει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροπαραγωγή και εκτός Ελλάδος
*** Η ΔΕΠΑ Εμπορίας αναδεικνύεται σε μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες ενεργειακές εταιρείες της ΝΑ Ευρώπης, αναλαμβάνοντας σημαντικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Η εταιρεία διευρύνει διαρκώς τις δραστηριότητές της στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Μετά τις επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά έργα 815 MW, και τη συμμετοχή μας στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη των 840 MW, εισέρχεται και στην αγορά της Αλβανίας, συμμετέχοντας στην πρώτη θερμική μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού.
Όπως ανακοινώθηκε, η ΔΕΠΑ Εμπορίας αποκτά ποσοστό 35% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας FIER THERMOELECTRIC, η οποία ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την αλβανική GENER 2, με σκοπό την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, ισχύος 174 MW στη γειτονική χώρα. Το ακόμα σημαντικότερο είναι ότι η εταιρεία, πέραν της απόκτησης το προαναφερόμενου ποσοστού, έχει υπογράψει πολυετή σύμβαση για την παροχή φυσικού αερίου στη εν λόγω μονάδα ηλεκτροπαραγωγής.
Ενδιαφέρουν
*** Ανοδικό το ξεκίνημα χθες, αλλά τελικά, έστω και οριακά, το πρόσημο ήταν αρνητικό. Σήμερα τα σπουδαία, μπαίνουν οι νέοι της Εθνικής, οπότε, όλα ανοιχτά. Χθες, τεράστιος ο όγκος στην Εθνική, σκεφτείτε τι θα γίνει σήμερα, η…χθεσινοβραδινή “προσυνεδρίαση” έδινε …πολεμικά σήματα.
*** Πλαστικά Θράκης/εννεάμηνο: Στα 20,2 εκατ. τα κέρδη προ φόρων. Στα 269,8 εκατ. ευρώ υποχώρησαν οι πωλήσεις του ομίλου, με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 37 εκατ. ευρώ, από 42,6 εκατ. ευρώ. Διανέμει προσωρινό μέρισμα 3 εκατ. ευρώ. Για την ετήσια κερδοφορία συγκρατημένες οι εκτιμήσεις της διοίκησης και λογικό είναι, λόγω συνθηκών της αγοράς.
*** Σήμερα ανακοινώσουν αποτελέσματα Motor Oil, ΟΠΑΠ, ΕΛ.ΧΑ. και Fourlis. Για να δούμε πως πήγαν στο τρίτο τρίμηνο και φυσικά συνολικά στο εννεάμηνο.
*** Γιατί η Ελλάδα παραμένει σταθερά στις πέντε πιο ακριβές χώρες στο ηλεκτρικό ρεύμα; Τις απαντήσεις δίνει μελέτη της KPMG για την εκκαθάριση των τιμών στο χρηματιστήριο ενέργειας. Και είναι αποκαλυπτικές. Επί της ουσίας, όμως, τι μπορεί να γίνει και με ποιου την πρωτοβουλία; Εντάξει, μια ερώτηση έκανα…
*** Προχωρά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι και του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του, χθες στη Θεσσαλονίκη, στο Συνέδριο «Thessaloniki Summit 2023». Μάλιστα. Αν μας έδινε και περισσότερες λεπτομέρειες, καλό θα ήταν, γιατί και τα δύο έργα της Κρήτης, δεν τρέχουν με τους επιθυμητούς ρυθμούς, για να το πούμε κομψά…
Αυτά και για σήμερα κυρίες μου και κύριοι. Την καλημέρα μου!
Διαβάστε ακόμη:
- Χάνει έδαφος στην κούρσα διαδοχής του Βαρθολομαίου στο Πατριαρχείο ο Ελπιδοφόρος
- Φιλορώσος μικροεφοπλιστής που ζει σαν μεγιστάνας, «μπήκε» σε ειδησεογραφικό σάιτ
- Νέα γραμμή άμυνας του Στέφανου Κασσελάκη στην εικόνα διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ
- Έξι ζευγάρια της ελληνικής σόουμπιζ που έδωσαν τέλος στη σχέση τους μετά το καλοκαίρι